Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma szeptemberben
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának 80-85 százalékát fedi le.
Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy az ingyenesen elérhető műholdas adásokat nézik.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók, a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Kft., a FiberNet Zrt., a DIGI Kft., a PR TELEKOM Zrt., a TARR Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., a HD Platform Kft. és a Hello HD Kft. szeptember végén 2,550 millió előfizetést tartottak nyilván.
Az év kilencedik hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 51,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 51,1 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 szeptemberében 491 ezerről 509 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 808 ezerről 813 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az augusztusi 19,3 százalékról 20 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése szeptemberben az
előző havi 31,8 százalékról 31,9 százalékra nőtt.
Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 48,9 százalék, míg szeptemberben 48,2 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, az augusztusi 30,2 százalék után szeptember végén 29,9 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) piaci része a kilencedik hónapban 25,0 százalékról 25,1 százalékra, míg a harmadik DIGI piaci része 24,7 százalékról 25,0 százalékra nőtt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 1,731 millióról 1,737 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,240 millióról 1,228 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 509 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az augusztusi 34,0 százalékról 33,7 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekom részesedése 23,1 százalékról 23,2 százalékra, a DIGI-é pedig 15,3-ról 15,7 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - idesorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése az augusztusi 44,6 százalékról 44,7 százalékra nőtt, a UPC-é 22,0 százalékról 21,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 29,1 százalékon maradt.
Kapcsolódó cikkek
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Együttműködési megállapodást kötött az ORFK és az NMHH
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Mediatorveny.hu: a médiaszabályozásról naprakészen és tényszerűen
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?