A Gmail élt, él és élni fog...
A közleménynek a fenti sorok csupán 10 százalékát teszik ki, emellett van még 90 %, amely rész némiképp a szocialzmus évtizedeinek katasztrófa-híradásaira emlékeztet: amikor valami baj történt, akkor fontos volt megtudnunk, hogy alapvetően minden jó, és magát a bajt a híradás igyekezett bagatelizálni. A Google is a megnyugtatással kezdi: az adatok több példányban őrződnek több adatközpontban, a Google-nél levél soha nem veszett el, és nem is fog. (Lenin élt, él és élni fog.) "Bár lehet, hogy a küzdelem kicsit tovább tartott, mint ahogy az eredetileg várható volt, mi jól haladunk, és a dolgok mindenki szára hamarosan visszakerülnek a megszokott kerékvágásba".
A magyarázkodás némiképp érthető, hisz a felhasználók, akik nagy valószínűséggel nem foglalkoznak szoftverfejlesztéssel, nem tudják azt, hogy egy ekkora programrendszer szinte bizonyosan tartalmaz hibát, még akkor is, ha egy akkora szoftvergyárban, mint a Google, bizonyosan el tudják érni, hogy ezen hibák nagyon nagy valószínűséggel ne okozzanak galibát, a rendszer majdnem száz százalékos biztonsággal működjön. A gond csak az, hogy amikor egy modult újra cserélnek, hiába tesztelték agyon az új részt ezerféleképp, az, hogy miképp kapcsolódik majd ez a modul a többihez, mi lesz, ha bekerül a sok millió felhasználó terhelése alá, már csak "élesben" próbálható ki, és ilyenkor megnő a valószínűsége a gikszernek. Az is természetes, hogy a bajt felfedezve először azzal foglalkoznak a mérnökök, hogy az ne eszkalálódjon, gyorsan álljon vissza a korábbi állapot, majd jöhet a kárfelmérés, és az érintett postfiókok restaurálása. Ez a több adatközpontoban őrzött mentésekből történi, az egész rendszer automatikus működésével szemben egy sziszifuszi manuális munka, érthető tehát, hogy tegnap a határidők folyamatosan tolódtak.
Pánikra tehát nincs ok, az egyetlen gond, hogy néhány tízezer felhasználónak a fiókja 10-20-30 órán keresztül nem fogadott leveleket, ám ilyen esetben a feladó mindig értesítést kap arról, hogy levele nem jutott célba, így azt meg tudja ismételni.
Rossz hír - bár ez már nincs a blogbejegzésben - csupán az, hogy most akkor nem korszerűsödött az adattárolási modul, ám előbb utóbb fog, vagyis a hiba kijavítása után a Google mérnökei nagy lélegzetet vesznek, és újból jöhet az "éles teszt".
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.