A közösségi média felgyorsítja a katasztrófákra adott válaszreakciók terjedését

MTI Sajtóadatbank, 2011. augusztus 1. 10:05

A közösségi oldalak, mint a Facebook és a Twitter segítenek felgyorsítani a természeti-, és egyéb katasztrófákra, illetve a vészhelyzetekre adott válaszreakciók terjedését - állapították meg az amerikai szakemberek.

A New England Journal of Medicine című szaklapban megjelent tanulmány rámutatott arra, hogy a közösségi média kétirányú információáramlást tesz lehetővé a nagy nyilvánosság és a földrengésekre, áradásokra, vagy fertőző betegségekre való felkészüléssel, illetve azok kezelésével foglalkozó személyek között.
"A képek, szövegek és bejegyzések megosztásával az emberek is a részesei lesznek egy nagy válaszreakciós hálózatnak, ahelyett, hogy csupán kívülről szemlélődnének" - hangsúlyozza a tanulmány, amely a Pennsylvaniai Egyetem sürgősségi orvosi ellátással foglalkozó szakértőjének, Raina Merchantnak a vezetésével készült.

A szerzők szerint a közösségi média segítségével a sürgősségi ellátás sokkal "gyorsabban, koordináltabban és hatékonyabban" képes működni a katasztrófák és vészhelyzetek idején. Példaként említették, hogy az újinfluenza-vírus 2009-es terjedésekor az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériumának a Youtube-on és az iTunes-on is elérhető "Mommycast" nevű kezdeményezése révén egymillió felhasználó volt naprakész a betegséggel kapcsolatban.
Ezzel párhuzamosan a regionális egészségügyi intézmények internetes bejegyzések segítségével tájékoztatták percek alatt az embereket az éppen elérhető oltóhelyekről. Egy éven belül húszszorosára nőtt az amerikai Betegségellenőrzési és Megelőzési Központ (CDC) Twitter-követőinek száma. Az olajjal borított madarakról a helyi lakosság által feltöltött szöveges képek nagyban segítették a mexikói-öbölbeli Deepwater Horizon olajkitermelő 2010-es katasztrófája utáni tisztítómunkálatokat.

A szakértők szerint a jövőben a GPS-es okostelefonok szolgáltatásai is segíthetik a katasztrófákra való felkészülést, illetve a későbbi válaszreakciók gyors áramlását. A Foursquare és Loopt alkalmazásoknak köszönhetően vészhelyzet esetén a közelben lévő, szolgálaton kívüli ápolók és mentőautók is jelezni tudják a segítségadási szándékukat - olvasható a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadásában (www.telegraph.co.uk).

Egy másik ötlet az internet alapú "haveri"-rendszerek létrehozása, amelyek lehetővé tennék a barátok és szomszédok számára, hogy nyomon kövessék egymást a veszélyes helyzetekben - hőhullámok, hirtelen fagyok - és szükség esetén szociális szolgáltatásokhoz, illetve orvosi ellátáshoz jutassák egymást. Az RSS hírcsatornák és a mobiltelefonos szolgáltatások szintén enyhíthetnék katasztrófák idején az egészségügyi rendszerre nehezedő súlyt, azáltal, hogy a legközelebb fekvő és legjobban felszerelt intézményekről informálják a rászorulókat.
 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2023-ban is tovább növelte nyereségességét az OXO Technologies Holding Nyrt.

Megjelent az OXO Technologies Holding Nyrt. 2023. évi tőzsdei jelentése. A beszámoló a cégcsoport sikeres gazdálkodását, növekvő nyereségességét és kezelt vagyonának dinamikus bővülését mutatja. 

2024. április 29. 16:13

Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait

Bár a rendszerszintű felhős megoldásokat sok cég még óvatosan kezeli, a labordiagnosztikai reagensek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Diagon Kft. az elsők között vágott bele Magyarországon a valódi, felhő alapú fejlesztésbe, és vezette be az SAP újgenerációs vállalati rendszerét, az SAP S/4HANA-t, melynek bevezetését a Kontron Hungary Kft. végezte. Az elavult, szétaprózódott rendszer egységesítése sztenderdizált folyamatokkal, költséghatékonyan valósulhatott meg adatvesztés nélkül.

2024. április 29. 14:41

Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit

2 kategóriában győztek és összesen 4 dobogós helyet szereztek a Szakma Sztár Fesztiválon április 26-án a kecskeméti Mercedes-Benz Academy diákjai. Az országos versenysorozaton 21 tanuló 4 szakmában képviselte a Mercedes-Benz Hungary Kft.-t. 

2024. április 29. 13:07

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

Tizenegyedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. A magyar munkavállalók véleménye szerint idén a LEGO a legvonzóbb hazai munkáltató, a BT (British Telecommunications) lett a második, a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett. 

2024. április 29. 11:38

Évente 8 milliárd forintot lopnak el bankkártyáinkról a kényelmünk miatt

A kényelmünk visz a vesztünkbe: az interneten gyorsan akarunk lecsapni egy-egy jó ajánlatra és nem törődünk a biztonsággal – ennek köszönhetően újra gyorsan emelkedik a bankkártyás csalások aránya és az az összeg is, amit az ügyfelek a visszaélésekben elvesztenek. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint néhány lépéssel biztonságossá tudjuk tenni az internetes vásárlásainkat.

2024. április 29. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50