Újra kell értelmezni a könyv fogalmát? - E-bookok a híroldalakról (2. rész)

MTI Sajtóadatbank, 2011. október 20. 09:23

Amikor július elején kirobbant a Rupert Murdoch és a News Corporation körüli lehallgatási botrány, a Vanity Fair összegyűjtött 20, Murdochról, a családjáról és médiabirodalmáról szóló cikket, és egy cent híján 4 dolláros áron már július 29-én forgalomba is hozta azokat e-bookként. A kötet bevezetőjét Graydon Carter, a magazin főszerkesztője írta.

A cikkeket hat fejezetre osztották, mindegyiknek egy olyan téma áll a középpontjában, amely tükrözi a sajtómágnás életének különböző aspektusait. Carter szerint ez olyasvalami, mint egy cserélhető lapokból álló gyűrűskönyv: remek mód arra, hogy villámgyorsan elkészüljön egy kötet. Semmit sem kell újból ellenőrizni, hiszen a kézirat korábban már átment a szerkesztésen.   
 
Értékesítés, marketingtámogatás
 
A The New Yorker is hasonló e-bookot jelentetett meg 7,99 dolláros áron: a szeptember 11-vel kapcsolatban a magazinban közzétett írásokat gyűjtötte össze a költészettől az al-Kaidáról szóló tudósításokig. 
 
Ugyanakkor a folyóirat kiadásában eddig megjelent maroknyi digitális különkiadványt egyelőre viszonylag szerény értékesítési adatok jellemzik, Pamela McCarthy főszerkesztő-helyettes néhány ezerre teszi az eladott e-bookok számát. 
 
A másik probléma az e-könyvekkel az, hogy nem egyszerre jelennek meg a nyomtatott anyagokkal, így azok marketingtámogatásából nem részesülhetnek. Mivel több ezer amerikai könyvesboltban nincs automatikusan tér a bemutatásra, így nehéz tudatosítani az olvasókban az online könyvek létezését. McCarthy szerint az egyik legfontosabb feladat, hogy eljuttassák az emberekhez a megjelenések hírét, hiszen az e-book-áruházak kínálata rendkívül szerteágazó, és az, hogy mi minden érhető el, nem látszik a felszínen - szemben a hagyományos könyvesboltok megoldásaival.
 
Aaron Belkin, akinek könyvét a The Huffington Post adta ki elektronikus formában, azt mondja, még mindig reménykedik benne, hogy az végül nyomtatott formában is megjelenik majd. De akkor sem lesz elkeseredve, ha az végül nem valósul meg: a havonta mintegy 25 millió látogatót vonzó The Huffington Post révén mindenképpen reflektorfénybe kerülnek az általa írottak. 
 
"Persze a könyv oldalai nem olyan szépek, mint ha az Oxford University Pressnél jelentek volna meg, viszont az Oxford University Press nem is képes egymillió embert megszólítani egy kötet megjelenésének első napján" - vélekedett.
Kulcsszavak: e-book

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja

A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.

2024. április 24. 18:12

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül

A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók. 

2024. április 16. 10:10

A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét

A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.

2024. április 13. 10:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50