Mit terveznek szilveszterre a magyarok?
Kutatás az óévbúcsúztató tervekről
A hazai internetezők többsége nyugalmas szilvesztert tervez, ugyanakkor mintegy egyharmaduk bulizni és táncolni is szeretne – derült ki a Szallas.hu megbízásából az NRC által készített felmérésből. A bulizós programot tervezők közül a legtöbben csak otthon vagy ismerősnél köszöntik majd az újévet, 19 százalékuk egy szórakozóhelyen vagy valamilyen szilveszteri rendezvényen tölti az év utolsó estéjét, további 18 százalékuknak pedig mindkét programban lesz része.
Lesznek olyanok is, akik elutaznak szilveszterkor: az összes megkérdezett több mint egytizede tervezi így, közülük a legtöbben (85%) belföldön maradnának. Az útra kelők kétharmada ismerősöknél, barátoknál vagy rokonoknál alszik, egyharmaduk ugyanakkor valamilyen szálláshelyet keres. A 18-29 évesek a legaktívabbak, 20 százalékuk tölti otthonától távol a szilvesztert. Meglepő ugyanakkor, hogy a legkevésbé a 40-49 évesek hajlandóak kimozdulni, csupán 5 százalékuk tervez valamilyen utazást.
A fürdővárosok a legnépszerűbbek szilveszterkor
A felmérés szerint azok számára, akik hotelben szállnának meg, az ár a legfontosabb szempont a helyszín kiválasztásakor, emellett a szilveszteri program jellege és a wellness lehetőségek játszanak szerepet a döntésben. Utóbbival összecsengenek a Szallas.hu adatai, mely szerint a szilveszter éjszakára szóló foglalások top10-es listájában három fürdőváros is helyet kapott. Hajdúszoboszló vezeti a listát, míg az ötödik és hatodik helyeket Zalakaros, illetve Hévíz foglalja el. „A szilveszteri wellnessezés 2010-ben is hasonlóan népszerű volt: akkor az előbbi három fürdőváros mellett Miskolctapolca is bekerült a legnépszerűbb úti célok közé” – mondta el Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezetője. A dobogó második fokát mindkét évben a színes újévi programokat kínáló Budapest foglalta el, míg a tavalyi harmadik helyezett Sopront idén leszorította a dobogóról Eger városa.
A Szallas.hu statisztikái szerint a szilveszterre szóló foglalások átlagos értéke 84 730 forint, ami 4 százalékos növekedést jelent 2010-hez képest. „A foglalások értéke mellett a szálláshelytípusok összetétele sem mutat jelentős változást – emelte ki Varga Zoltán. – Továbbra is a háromcsillagos hotelek a legnépszerűbbek, a szilveszterre lekötött foglalások egyharmada szól ilyen típusú szálláshelyekre.” Az alacsonyabb árfekvésű kategóriákban figyelhető meg csupán némi átrendeződés: tavaly a második helyet a panziók, idén pedig az apartmanok szerezték meg a foglalások egyötödével.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
- A német alkotmánybíróság elzárta a PIN-kódokat és jelszavakat a nyomozóhatóságok elől
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: