Evolution & Mobile Hungary 2015: félmillió poszt és 20 ezer tweet születik naponta a magyar weben

forrás: Prím Online, 2015. március 6. 15:06

Rekordszámú, több mint 1100 látogató volt kíváncsi a közösségi média, az online reklám illetve a mobil- és smart technológia legforróbb újdonságaira az Evolution & Mobile Hungary 2015 konferencián. Lebilincselő előadások és helyenként parázs viták jellemezték a két napos eseményt.

Az eseményen szó esett arról, hogy a magyar felhasználók kétharmada csak mobilról facebookozik, egy átlagos júzernek pedig 245 barátja van és 50 oldalt kedvel. Az is kiderült, hogy az 5G mobilinternet újabb technológiai robbanást jelent majd: 15 éven belül a mobil adatforgalom a jelenlegi ezerszeresére emelkedik és 50 milliárd hálózatba kapcsolt elektronikai eszköz lesz világszinten, melyek mind kommunikálni fognak egymással.

 

A több mint 200 előadás és kerekasztal beszélgetés keretében a legjobb hazai és külföldi szakemberek rajzoltak átfogó képet a közösségi média, az online reklám, illetve a mobil- és smart technológia legfrissebb trendjeiről.  

 

Mobilra vándorolt a Facebook

 

Számos előadás épült a világon és hazánkban is legnépszerűbb közösségi szájt, a Facebook aktualitásai köré. A legfrissebb mérések szerint hazánkban már több mint 60%-ban kizárólag okostelefonról lépünk be az oldalra, a Facebook reklámbevételeinek pedig közel 70%-a származik a mobilhirdetésekből. Több mint 2 millió hazai felhasználó minden nap facebookozik és átlagosan napi 14-20 alkalommal nézi meg, hogy mi zajlik a közösségi oldalon. Az aktivitást az is jól mutatja, hogy félmillió poszt és 20 ezer tweet születik naponta a magyar weben.

 

A cégek számára a fiatal korosztály (18-34 év) a Facebook-on keresztül érhető el a leghatékonyabban, sokkal nagyobb arányban, mint például televíziós hirdetésekkel. Viszont már a Zuckerberg féle közösségi oldal sincs ingyen, hiszen az organikus tartalmak csak átlagban az oldal követőinek 0,4-4%-hoz érnek el, így ha marketing célra használjuk a Facebook-ot, mindenképpen érdemes hirdetésre költeni.

 

Kép: marketingmorzsak.hu


Nem a technológiától lesz okos egy város

 

Előrejelzések szerint a 21. század közepére már a Föld lakosságának háromnegyede városokban fog élni. A városépítést, a városok életének szervezését pedig egyre inkább átszövi a technológia. Az okos város fogalma számos kérdést felvet, és bizonyos vélemények szerint nem a smart technológiától lesz okosabb egy város, hanem sokkal inkább az okos városszervezéstől. Példaként bemutatták a világ legokosabb városának tartott, mesterségesen felépített dél-koreai Songdo-ban működő smart rendszert, melyet egy monitorokkal teli teremből figyelnek és irányítanak. Ennek hátránya, hogy még a városlakók otthonaiban is minden látható, amire azért valószínűleg többségünk nem feltétlenül vágyik. A valóban okos város pedig inkább növeli a polgárok szabadságát, mintsem csökkenti.

 

Az 5G mobilinternet terjedése újabb robbanást jelent majd a smart technológia terén: 15 éven belül a mobil adatforgalom a jelenlegi ezerszeresére emelkedik és 50 milliárd hálózatba kapcsolt elektronikai eszköz lesz világszinten, melyek mind kommunikálni fognak egymással.

 

Szeretjük a hullákat, a szexet, a pénzt és a hatalmat

 

Sas István reklámpszichológus különösen izgalmas előadást tartott a sokkoló internetes tartalomról és reklámokról. Szerinte főleg a társadalmi célú reklámokban alkalmazzák előszeretettel a sokkolást, és a sokkoló tartalmak vírusosan jól terjednek, illetve a félelemre játszó reklámok jobban bevésődnek az emlékezetbe. Ennek oka a „hulla örömének” nevezett pszichológiai jelenség (szenzoros disszonancia), mely miatt egyszerre taszítja és vonzza az embereket a sokkoló tartalom (az egyszerre fokozódó adrenalin- és dopamintermelésnek köszönhetően), ezért terjednek futótűzként például az ISIS terrorszervezet által készített lefejezős videók. Üzleti szempontból azonban nem feltétlenül jó a sokkolás, mert egy jó reklámnál nem az emlékezetbe vésődés számít, hanem a cselekvésre, attitűdre kifejtett hatás.

 

Szvetelszky Zsuzsa pletykakutató pedig arról beszélt, hogy az információ, a hír terjedése biológiai életjelenség és a pleisztocén óta létezik. A negatív hír éppen a veszélyérzet evolúciós hatása miatt terjed ötször gyorsabban a pozitív hírnél. Az emberi természetbe „genetikailag kódolva” van, hogy a leginkább a hatalom, a szex, a pénz, a kompetenciák, a stílus és a deviancia iránt érdeklődünk, ezért is terjednek ezek a témák - a közösségi médiában is – a leggyorsabban.

 

A Wall Street farkasai a reklámtőzsdén

 

Az online reklám területén a legújabb trend a programozott vásárlás, melynek lényege, hogy automatizált tőzsdei motorok által kínált felületekre licitálhatunk. A rendszer még nem tökéletes, mindössze öt éve működik és ez az idő nem volt még elég a szakmai viszonyok letisztulására. Így fordulhat elő, hogyha teljesen rábízzuk magunkat az automatizált rendszerre, lehetséges, hogy „centes részvényeket veszünk”, azaz számunkra nem releváns és értéktelen felületekre kerül ki a hirdetésünk.

 

Zenére és videójáték trükköket keresik leggyakrabban a fiatalok

 

A Z generáció internetes keresési szokásaiból értékes következtetéseket lehet levonni a tizenévesek érdeklődési körére, életmódjára vonatkozóan. Statisztikák alapján a Google-on sorrendben a leggyakrabban zenével, szórakozással, tanulással, termékkel, videojátéktrükkök elsajátításával, sporttal kapcsolatos keresőszavakat használnak. A YouTube-on a zenehallgatással, szórakozással, unaloműzéssel, videojáték trükkök és zeneszöveg elsajátításával, home videókkal, sporttal kapcsolatos kulcsszavak a legnépszerűbbek, a videómegosztó esetében a keresett kifejezést döntően előre tudják, ami arra utal, hogy ismerik és tudatosan használják az algoritmust. Ehhez képest a Facebook-on emberekre, csoportokra, eseményekre, helyekre, alkalmazásokra keresnek rá leginkább a fiatalok.

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Itt a Java legújabb verziója!

Az Oracle bejelentette a Java 19 elérhetőségét, a világ első számú programozási nyelvének és fejlesztési platformjának legújabb verzióját. A Java 19 (Oracle JDK 19) több ezer teljesítmény-, stabilitási és biztonsági fejlesztést kínál, beleértve olyan újdonságokat, amelyek segítik a fejlesztőket a termelékenység javításában és az üzleti élet minden területét előremozdító innovációban. Az Oracle a Java 19 legújabb képességeit október 17-20. között a Las Vegas-i JavaOne 2022 rendezvényen, valamint a dev.java/ oldalon szeptember 20-án, kedden 18:00 órakor (CET) sugárzott keynote közvetítésen keresztül mutatja be.

2022. szeptember 21. 09:44

30 éves hazánk neves informatikai könyvkiadója

A Bártfai Barnabás által alapított vállalkozás 1992 óta foglalkozik könyvkiadással, amely 30 év alatt több mint száz könyvet jelentetett meg, s a kötetek darabszáma jelenleg már meghaladja a 600 ezer példányt. 

2022. szeptember 14. 21:20

Elindult Az Év Honlapja 2022 Pályázat!

Magyarország legnagyobb digitális marketingkommunikációs pályázatára 2022. október 15-ig lehet jelentkezni. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat idén 21. alkalommal hirdeti meg a digitális megmérettetést, amelyre a szakmai zsűri a legfrissebb idei honlapokat és a legjobb digitális megoldásokat várja. 

2022. szeptember 1. 16:16

Ipar 4.0: Két éven belül a sarki pékségeknek is át kellene állniuk

A mai gyorsan változó világban a digitális átalakulás új kihívásokat hozott a munkakörnyezetbe, amivel lassan mindenkinek meg kell küzdenie. Jelenleg az Ipar 4.0 időszakát éljük, de már nyakunkon az ötödik ipari forradalom is, ami a digitális technológiák eddiginél jóval szélesebb körű használatáról fog szólni. Ugyanakkor komoly problémát jelent, hogy Magyarországon, sokan még az Ipar 4.0-val sem tudják tartani a lépést, pedig az átállás utolsó utáni pillanatába érkeztünk.

2022. augusztus 30. 12:49

Nemzetközi agilis konferencia Budapesten

A UST amerikai nagyvállalat és a budapesti székhelyű Sprint Consulting 2022. szeptember 22–23-án egy új, hibrid, nemzetközi együttműködésen alapuló, angol nyelvű agilis konferenciát indítanak Agile Get-Together címmel, melynek Budapest ad otthont. A rendezvény platina fokozatú támogatója a Morgan Stanley.

2022. augusztus 18. 11:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00

’Az Év Honlapja’ pályázat 21. alkalommal keresi a legjobb honlapokat, applikációkat és digitális megoldásokat

2022. szeptember 7. 11:38

Digitalizálódó vállalatok vezetői az IVSZ elnökségében

2022. augusztus 31. 14:17