Értékesítési rekord az okostelefonok világpiacán tavaly

MTI Sajtóadatbank, 2016. január 29. 08:45

Rekord évet zárt tavaly az okostelefonok világpiaca minden árkategóriában, a fejlett és a fejlődő régiókban egyaránt - közölte csütörtökön az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.

A tavalyi negyedik negyedévben az okostelefon-gyártók összesen 399,5 millió készüléket értékesítettek, 5,7 százalékkal többet a 2014 negyedik negyedévi 377,8 milliónál. Az éves értékesítés 2015-ben 1432,9 millió lett, 10,1 százalékkal több a 2014-es 1301,7 milliónál. 

 

Ha okostelefonokról van szó, akkor általában a Samsung vagy az Apple a beszédtéma, de a Huawei kimagasló negyedéves és éves teljesítménye alapján már világos, hogy egy újabb márkával gyarapodott a nemzetközi rangsor - emelte ki a tanulmány megállapításait kommentálva Melissa Chau, az IDC kutatója. Miközben a kínai gazdasági növekedési ütem lassulása sok bizonytalanságot kelt befektetői körökben, a Huawei egyike lett annak a néhány kínai vállalatnak, amelyik magabiztosan vetette meg a lábát külföldön. A Huawei a legjobb helyzetben van ahhoz, hogy az idén megőrizze erős harmadik helyét az okostelefon-piaci rangsorban - mondta Melissa Chau. 

 

 

Az okostelefon-piaci híreket az Apple uralta a tavalyi negyedik negyedévben története legnagyobb eladási sikerével 74,8 millió, az egy évvel korábbinál 0,4 százalékkal több okostelefon kiszállításával. A negyedéves növekedés nem tűnik soknak, de az egész évben piaci részesedését 16,2 százalékra növelte az Apple az előző évi 14,8 százalékról. A kulcsfontosságú kínai piacon pedig 18 százalékkal növelte eladásait úgy, hogy ügyfeleinek fele első vásárlója volt. 

 

Az Apple eladásai nem csak hagyományos piacain, hanem a feltörekvő térségben is növekedtek, a legnagyobb mértékben, 76 százalékkal Indiában. Az értékesítéseket annak ellenére is növelni tudta tavaly az Apple, hogy az iPhone átlagos készülékára (ASP) 691 dollárra emelkedett 687 dollárról, ami arra is utal, hogy a piaci kereslet a nagyobb képernyős és nagyobb kapacitású modellek irányába tolódik. Az Apple tavaly 231,5 millió okostelefont értékesített, 20,2 százalékkal többet a 2014-es 192,7 milliónál.

 

Az okostelefon piacot vezető Samsung a tavalyi negyedik negyedévben 85,6 millió készüléket értékesített, 14,0 százalékkal többet, mint egy évvel korábban és ezzel 21,4 százalékos piaci részesedésre tett szert.  Az egész évben 324,8 millió okostelefont értékesített a Samsung, 2,1 százalékkal többet, mint 2014-ben. Részesedése így a 10,1 százalékkal növekvő világpiacon 22,7 százalékra csökkent 2015-ben az előző évi 24,4 százalékról.

 

Az eladási rangsorban harmadik Huawei a negyedik negyedévben 32,4 millió, az egész évben pedig 106,6 millió okostelefont értékesített. A Huawei így tavaly negyedikként sorolt be az évi 100 millió készüléket értékesítő vállalatok, a Nokia, a Samsung és az Apple csapatába.  A Huawei a negyedik negyedévben 37,0 százalékkal növelte eladásait éves összehasonlításban, az év egészében pedig 44,3 százalékkal. Piaci részesedése a negyedik negyedévben 8,1 százalék volt az egy évvel korábbi 6,3 százalék után, 2015 egészében pedig 7,4 százalék részesedésre tett szert a 2014-es 5,7 százalékkal szemben.

 

Az okostelefon-piac negyedik és ötödik legnagyobb szereplője a negyedik negyedévi és az éves rangsorban is a Lenovo és a Xiaomi lett. A legnagyobb öt okostelefon-gyártó közül tehát már három kínai.  A Lenovo a tavalyi negyedik negyedévben 43,6 százalékkal növelte eladásait, a Xiaomi pedig 10,0 százalékkal. Az év egészében a Lenovo 24,5 százalékkal, a Xiaomi pedig 22,8 százalékkal több okostelefont adott el, mint 2014-ben. 

 

Az összes többi okostelefon-gyártó együttes piaci részesedése tavaly a negyedik negyedévben 42,1 százalékra zsugorodott az egy évvel korábbi 46,1 százalékról, 2015 egészében pedig 43,6 százalékra a 2014-es 46,1 százalékról.

 

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

XPLORA eSIM okosóra megoldás gyermekeknek

Az első út egyedül, mégis szülői felügyelettel és az első önálló lépések a digitális világban – mindezt együtt nyújtja a Telekom kínálatában elérhető XPLORA okosóra. Hanghívás, illetve fogadás, GPS-nyomkövetés egy okostelefonos alkalmazás és egy vagány, kamerás okosóra segítségével, hogy a szülők jogos biztonságigénye ne korlátozza a gyerekeket a világ felfedezésében, valamint az élmények megosztásában.  

2020. november 25. 14:56

Néhány napig jelentős kedvezménnyel vásárolható meg a Vive Cosmos Elit VR eszköz

November 23-30. között, a Black Friday héten vásárlók, több mint 30.000 forint kedvezménnyel juthatnak hozzá a Vive Cosmos Elite, a Vive Cosmos eszközökhöz a kijelölt kiskereskedőknél, illetve a Vive Cosmos Elite HMD fejszetthez, ha ezeket a www.vive.com oldalról szerzik be. Ráadásul az egyik legnépszerűbb VR játék, a Half-Life: Alyx* is a tiéd lehet.  A Vive Cosmos Elite, a Vive Pro Full Kit és a Vive Pro Eye eszközökhöz egy kódot adnak, amellyel letöltheted az év VR játékát. Hogy teljessé tegyék az élmény, minden eszközhöz egy hónapos ingyenes hozzáférést biztosítanak a Viveport Infinity alkalmazás-áruház tartalmaihoz. 

2020. november 23. 19:29

AUTOBEST AWARDS elismerést nyert a JLR új fejlesztésű Pivi Pro infotainment rendszere

A Jaguar Land Rover új Pivi Pro érintőképernyős információs- és szórakoztató rendszere elnyerte a tekintélyes autós zsűri, az AUTOBEST által az iparág legjobb online technológiáinak ítélt SMARTBEST 2020 díjat.

2020. november 19. 09:44

Karácsonyi ajándékötletek a Mio-tól

Közeleg az év egyik legszebb, legmeghittebb, ugyanakkor talán legstresszesebb időszaka. A karácsony ünnepi hangulatát gyakran beárnyékolja az ajándékvásárlással járó feszültség. “Mit, mikor, hol? Tetszeni fog neki? Szüksége van rá?” Érdemes törekedni a praktikusságra, ezért a világ vezető menetrögzítő kamera márkája, a Mio ajándéktippjeivel most abban segítünk, hogy szeretteidet biztonságban tudhasd az új évben.

2020. november 18. 12:27

A G-SHOCK legújabb kollekciója felkavarja a 37 éves márka egyébként sem unalmas életét

A GA-900 család hivatalos bemutatóját Japánban idén augusztusban nagy várakozás előzte meg. Az alapáras analóg-digitális szegmensben a korábban megszellőztetett információk alapján nagy durranásra lehetett számítani, ami meg is történt. „A G-SHOCK rajongók, gyűjtők és forgalmazók mind egyetértenek abban, hogy az új modellcsalád a márka DNS-ét ismerve egyszerűen sikerre van ítélve” - hívta fel a figyelmet Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere. 

2020. november 13. 16:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45
online sportfogadás