Okos tojás
A nemzetközi piacokra készül a korábban csak szoftverfejlesztéssel foglalkozó Virgo első fizikai terméke, az úgynevezett Beachegg, amely egy olyan IoT termékkategóriába tartozó mobil széf, amely állandóan kapcsolatban marad a gazdájával.
A találmány működése tulajdonképpen olyan egyszerű, mint Kolombusz tojása: először is kell egy masszív üvegszálas technológiával megépített karosszéria, hogy a nagyjából ötliteres strandtáskából ne lehessen egykönnyen kiemelni értékeinket. Széfről lévén szó, nyilván szükség van egy biztonságos, rozsdamentes acél zárszerkezetre is, aminek a kulcsát (vagy épp digitális kódját) egy vízálló karpántra is rá lehet kötni (vagy kód esetén: a karpántba is be lehet építeni). Ha ezt a széfet befalaznánk, vagy belülről csavarral mondjuk a strandi öltözőszekrénybe rögzítenénk, akkor máris teljesítené értékmegörző funkcióját, de a lényeg itt épp a hordozhatóságban rejlik, amit egyrészt a GPS chip teremt meg, amely meghatározza a széf pozicióját: másrészt a kommunikációs hálózat, ami ahhoz kell, hogy mi is mindig tudjuk: merre jár a tojásunk; harmadrészt vannak szenzorok, amelyek érzékelik, ha a kütyüt illetéktelen kezek megmozdítják; és negyedrészt ilyen esetben hangjelzés is érkezik, hogy ha épp úszkálunk, akkor is odafigyeljünk értékmegőrzőnkre.
Így az egész már valóban egy intelligens mobil széf (azt is mondhatnák, hogy okos tojás), amelyet ugyan vállunkra is vehetünk, de az is elég, ha csupán internetes pórázzal kötjük fel a csuklónkra, akkor is, mindig velünk lesz, el nem veszítjük. A táskát nem is kell feltétlenül megvenni, hisz az is egy jó megoldás, ha a strandon - mondjuk egy napozóágy áráért - bérbe vesszük. Ebben a formában az is megoldható (a fejlesztők meg is oldották), hogy egy képernyőn az összes táska fizikai helyzete folyamatosan figyelhető legyen, így ha valamelyik Beachegg-et megpróbálnák elemelni (és a riasztó hang nem lenne elég a közbeavatkozásra), a kabinos méterre pontosan látja, hogy merre indult el a tolvaj.
A Beachegg alkotói március 1-ére tervezik a sorozatgyártás és a nemzetközi piacra lépés hivatalos bejelentését.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil Weekend: az IoT-től a BlackBurry-ig
- IoT: a szerszámok is okosodnak
- A Fujitsu IoT-t támogató technológiái
- Okos frizsider köré szerveződnek a séfek
- A ThingBlox nevű magyar IoT megoldás bemutatkozása Berlinben
- LTE modemgyárat vett a Sony
- Útmutató az okos városokhoz kapcsolódó technológiák bevezetéséhez
- Schneider Electric: IoT-innováció egyetemi együttműködésekkel
- Két óriás összefog a dolgok internetjéért
- Milyen kockázatokkal járnak az intelligens otthoni készülékek?
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új keresőt fejleszt a Google
A Google egy teljesen új, mesterséges intelligencia által működtetett keresőmotort fejleszt, amelyet Magi projektnek neveznek, hogy személyre szabottabb élményt nyújtson a felhasználóknak. A felhasználói igények előrejelzésével ez a technológia beszélgetésalapú keresési élményt hoz létre, relevánsabbá és vonzóbbá téve a keresési eredményeket. Ez a radikális változás megköveteli, hogy a vállalkozások az új keresőmotor AI-alapú megközelítéséhez igazítsák SEO-stratégiájukat.
10 ezer amerikai dollárt nyerhetnek a Huawei XMAGE Awards fődíjasai
Kiírták a Huawei nagyszabású nemzetközi mobilfotós pályázatát, a HUAWEI XMAGE Awards 2023-at (korábban NEXT IMAGE Awards), melyen az elmúlt években több ízben is magyar siker született. Az idei megmérettetésre a világ minden tájáról kilenc kategóriában várják a fotós és videós alkotásokat, a legjobb pályaműveket beküldők pedig akár fejenként 10 ezer amerikai dolláros pénzjutalomban részesülhetnek. A pályaművek beküldési határideje 2023. augusztus 15., a nevezett alkotásokat neves nemzetközi zsűri bírálja el.
Ezekre a webcímekre figyeljen, ha nem akarja, hogy átverjék
Az utóbbi időben Magyarországon is egyre elterjedtebbek az adathalász oldalak, amelyek sok esetben nagyon megtévesztő webcímeket használnak. Mit tehetünk azonban, ha nem szeretnénk, hogy a személyes adataink illetéktelenek kezébe kerüljenek?
Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok
Az IAB Hungary digitális reklámszakmai szervezet március 24-én a GroupM Akadémia bázisán adta át a 2022-es évi Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről című pályázat nyerteseinek járó díjakat. Az elmúlt három évben kivétel nélkül (először, másodszor, harmadszor) a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai nyertek a pályázaton, idén először azonban egy szegedi és egy debreceni egyetem hallgatója vihette haza a legjobb pályamunkáért járó díjat.
Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció
Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.