22 milliószor vásároltunk tavaly az interneten

forrás: Prím Online, 2016. május 26. 13:09

2015-ben több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, melynek közel 30%-át személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei második, logisztikára fókuszáló felméréséből.

Növekvő logisztikai szektor

A korábbi évekkel ellentétben, 2015 során már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor. A csomagszám-emelkedés hátterében:

  • a saját bolti személyes átvételek csökkenése;
  • a vidéki vásárlók súlyának növekedése;
  • valamint az elérhető kézbesítési megoldások sokszínűsége és kedvező ára áll.

 

Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fixpontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44%-át, utóbbi pedig 21%-át (kb. 4,6 millió csomag) teszi ki a vásárlások száma alapján.

 

A vásárlók az átadópontra, a kereskedők pedig a komplex szolgáltatásra szavaznak

4 százalékpontos bővülést ért el a fixpontos átvételi móddal rendelkező webáruházak aránya, így tavaly az e-kereskedők már mintegy 68%-a rendelkezett átadópontos átvételi megoldással.

 

Az online vásárlók egyértelműen nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről-évre egyre több csomagot kérnek átadópontra – legyen az csomagautomata vagy valamilyen üzlet – ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rendelésüket. Ráadásul a vezető csomagpont-hálózatok ma már olyan kiterjedtek, hogy szinte mindenki könnyen találhat a lakóhelyéhez, vagy napi útvonalához közel eső pontot.

 

 

A vásárlói igényekre reagálva a megkérdezett áruházak fele jelezte, hogy tervezi idén az átvételi lehetőségeinek bővítését. A kibővült logisztikai paletta viszont kihívás elé állítja a webáruházakat, hiszen az egyes szolgáltatók eltérő működése és árazási struktúrája miatt nem feltétlenül éri meg a csomagszámok több logisztikai cég közti megosztása. Célszerűbb olyan partnerrel szerződni, aki fixpontos és házhoz szállítási szolgáltatást is kínál, egy kézből.

 

Élen a GLS, terjeszkedik a Foxpost

A logisztikai szolgáltatók elérhetőségét tekintve a legtöbb webáruház – immár évek óta – a GLS szolgáltatásait (házhoz szállítás + GLS csomagpont) veszi igénybe. Ők mind csomagszám, mind szerződésállomány tekintetében élen járnak a hazai e-kereskedelem logisztikai kiszolgálásában. A GLS mellett ugyancsak komplex megoldást kínál további három, nagy csomagszámmal és szerződésállománnyal rendelkező logisztikai cég is: a Magyar Posta (házhoz szállítás + PostaPontok), a DPD (házhoz szállítás + DPD Pickup csomagpontok) valamint a Sprinter (házhoz szállítás + Pick Pack Pont-hálózat) is.

 

A nagy logisztikai szereplők árnyékában, ugyanakkor látványos terjeszkedésbe kezdett az alig egy éve, kockázati tőke bevonásával indult Foxpost is. A magyar startup egy év leforgása alatt több mint 200 webáruháznál jelent meg logisztikai partnerként. Ráadásul az innovatív csomagautomata-szolgáltatását az e-kereskedők a legjobbra értékelték az átadópont megoldások között.

GKI Digital – Árukereső.hu

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gyereknap alkalmából házhoz jönnek a bűvészek

Gyereknap Felnőtteknek a Gyerekekért - taxi mellett profi bűvészeket is lehet rendelni egyetlen gombnyomással május 25-én a Taxify applikáción keresztül. Aki az alkalmazással hív bűvészt, nem csupán maradandó élménnyel gazdagodhat, de jótékonykodik is. Az akció során összegyűlt teljes összeg az Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítványhoz folyik be. A Taxify ezen felül további 100.000 Ft-ot adományoz a szervezet számára.

2017. május 24. 15:03

Traviatától a Csárdáskirálynőig – digitalizált színházplakátok

Újabb értékes gyűjtemény érhető el digitális formában. A MaNDA (Magyar Nemzeti Digitális Archívum) adatbázisba feltöltésre került a Pécsi Nemzeti Színház műsorfüzet-, és plakát-kollekciója. A digitalizált nyomtatvány-gyűjtemény izgalmas képet ad a magyar színháztörténet több mint félévszázadáról.

2017. május 24. 12:41

A Beachegg idén nyáron teljesen megújulva ébred fel “téli álmából”

A tavalyi év egyik legizgalmasabb magyar talámánya a Beachegg idén nyáron teljesen megújulva ébred fel “téli álmából”. A könnyebb, hangosabb, tömeges gyártásra alkalmas prototípust idén nyáron bárki élesben tesztelheti. Az új széria - a tavalyi sikereket megismételve - a bécsi Pioneers legjobbjai között debütál.

2017. május 24. 11:55

Tudja, mIT adott nekünk 1997?

Mára az Apple neve összenőtt Steve Jobséval, természetes, hogy a Netflixen nézzük a kedvenc sorozatunkat, és az is, hogy a sajtóinformációhoz csatolt infografika PNG-ben is elérhető. 1997-ben olyan fontos technológiai, kulturális és orvostudományi eseményeknek lehettünk szemtanúi, amelyek hozzátartoznak az alapműveltséghez, és alapvetően határozzák meg mai gondolkodásunkat.

2017. május 21. 09:01

Az ITBUSINESS újságírója lett az „Év információbiztonsági újságírója”

A Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület 2006-ban alapította meg az „Év információbiztonsági újságírója” címet, melyet minden évben nyílt pályázati felhívás keretében hirdet meg. Az idei évben is több pályázat érkezett, és az értékelés után Vass Enikő, az ITBUSINESS újságírója vette át az erkölcsi elismeréssel járó díjat az Egyesület május 17-i „Információvédelem menedzselése” LXXVl. szakmai fórumán.

2017. május 18. 06:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gyorsítja külföldi terjeszkedését a Codecool programozóiskola

2017. május 18. 11:11

Google: Bagoly-algoritmussal a hamis hírek ellen

2017. április 27. 15:15

Hamarosan átláthatóvá válik az egészségügy

2017. április 18. 14:26

Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét

2017. április 13. 11:11
cloudappsportal.com