22 milliószor vásároltunk tavaly az interneten

forrás: Prím Online, 2016. május 26. 13:09

2015-ben több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, melynek közel 30%-át személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei második, logisztikára fókuszáló felméréséből.

Növekvő logisztikai szektor

A korábbi évekkel ellentétben, 2015 során már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor. A csomagszám-emelkedés hátterében:

  • a saját bolti személyes átvételek csökkenése;
  • a vidéki vásárlók súlyának növekedése;
  • valamint az elérhető kézbesítési megoldások sokszínűsége és kedvező ára áll.

 

Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fixpontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44%-át, utóbbi pedig 21%-át (kb. 4,6 millió csomag) teszi ki a vásárlások száma alapján.

 

A vásárlók az átadópontra, a kereskedők pedig a komplex szolgáltatásra szavaznak

4 százalékpontos bővülést ért el a fixpontos átvételi móddal rendelkező webáruházak aránya, így tavaly az e-kereskedők már mintegy 68%-a rendelkezett átadópontos átvételi megoldással.

 

Az online vásárlók egyértelműen nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről-évre egyre több csomagot kérnek átadópontra – legyen az csomagautomata vagy valamilyen üzlet – ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rendelésüket. Ráadásul a vezető csomagpont-hálózatok ma már olyan kiterjedtek, hogy szinte mindenki könnyen találhat a lakóhelyéhez, vagy napi útvonalához közel eső pontot.

 

 

A vásárlói igényekre reagálva a megkérdezett áruházak fele jelezte, hogy tervezi idén az átvételi lehetőségeinek bővítését. A kibővült logisztikai paletta viszont kihívás elé állítja a webáruházakat, hiszen az egyes szolgáltatók eltérő működése és árazási struktúrája miatt nem feltétlenül éri meg a csomagszámok több logisztikai cég közti megosztása. Célszerűbb olyan partnerrel szerződni, aki fixpontos és házhoz szállítási szolgáltatást is kínál, egy kézből.

 

Élen a GLS, terjeszkedik a Foxpost

A logisztikai szolgáltatók elérhetőségét tekintve a legtöbb webáruház – immár évek óta – a GLS szolgáltatásait (házhoz szállítás + GLS csomagpont) veszi igénybe. Ők mind csomagszám, mind szerződésállomány tekintetében élen járnak a hazai e-kereskedelem logisztikai kiszolgálásában. A GLS mellett ugyancsak komplex megoldást kínál további három, nagy csomagszámmal és szerződésállománnyal rendelkező logisztikai cég is: a Magyar Posta (házhoz szállítás + PostaPontok), a DPD (házhoz szállítás + DPD Pickup csomagpontok) valamint a Sprinter (házhoz szállítás + Pick Pack Pont-hálózat) is.

 

A nagy logisztikai szereplők árnyékában, ugyanakkor látványos terjeszkedésbe kezdett az alig egy éve, kockázati tőke bevonásával indult Foxpost is. A magyar startup egy év leforgása alatt több mint 200 webáruháznál jelent meg logisztikai partnerként. Ráadásul az innovatív csomagautomata-szolgáltatását az e-kereskedők a legjobbra értékelték az átadópont megoldások között.

GKI Digital – Árukereső.hu

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szombati Sziget

Nem kétséges, hogy hétvégén vannak a legtöbben a Szigten. Így volt ez volt is: a legtöbb fesztiválozó ezen a napon töltött a legtöbb időt az idei Sziget fesztiválon.

2017. augusztus 14. 11:52

Képzőművészet és kreativitás a Szigeten

Az ArtZone egy kreatív részleg a Szigeten, ahol legmenőbb művész sulik, művész csoportok és designerek tartanak workshopot. A cél, hogy a látogatóknak tartalmas nappali szórakozásban legyen részük, és az alkotás öröme folyamán előbújjon kreatív énjük.

2017. augusztus 12. 14:43

Izgalmas pihenés a Nokia telefonokkal a Szigeten

Az HMD Global, a Nokia telefonok otthona a Sziget Fesztiválon is megtalálható lesz a legnépszerűbb hazai DJ-kkel, és az új Nokia készülékeket bemutató standjával. Az aktív éjszakai programok után pihenésre vágyó közönséget különleges, marbling testfestéssel, egészséges italokkal és telefontöltési lehetőséggel is várják.

2017. augusztus 9. 15:14

Hív a Sziget, jár a MÁV!

Ötven százalékos alkalmi menettérti kedvezményt biztosít a MÁV-START és a GYSEV az augusztus 9-16. között zajló „Sziget Fesztivál 2017” rendezvényre utazóknak. 

2017. augusztus 8. 15:51

Kortárs képzőművészet is vár ránk az idei Szigeten

Divat, kortárs képzőművészet, kreativitás! Ezek a 2017-es ArtZone hívószavai a Sziget Fesztivál legvarázslatosabb helyszínének az idén. Bár az egész Sziget ma már úgy néz ki, mint egy nagy „művészeti tér", szobrokkal, installációkkal különböző funkciókkal rendelkező vagy csak szuperlátványos térelemekkel, a fesztiválon belül van egy, a kreativitásnak és képzőművészetnek dedikált helyszín, az ArtZone, ami az egyik legkedveltebb nappali helyszíneként tér vissza 2017-ben is. 

2017. augusztus 4. 11:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21

A megjósolt trendek felé haladnak a kiberbűnözés idei irányai

2017. július 20. 16:59

Az év CIO-ja pályázat

2017. július 6. 13:48
cloudappsportal.com