Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 9. 09:45

A Continental technológiai vállalat piacra dobja a sorozatban gyártott autosztereoszkopikus 3D technológiát alkalmazó kijelzőjét a HMC Genesis GV80 felső kategóriás változatában. A kijelzőn háromdimenziós skálákat, mutatókat és tárgyakat – mint például egy stop táblára való figyelmeztetés - jelenítenek meg a vezető látóterében. Nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen ezeket a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. Ehelyett a Continental parallaxis gátakat alkalmaz, vagyis olyan döntött rácsokat, amelyek felosztják a képet a néző számára, és olyan hatást keltenek, mintha valódi tárgyak jelennének meg. Külön-külön a jobb és a bal szem kissé eltolt képet kap, és így jön létre a háromdimenziós érzet.

A Continental beltéri kamerája alapvető szerepet kap a technológiában, hiszen érzékeli a vezető tekintetét, és a 3D-s nézetet a fej pontos pozíciójához igazítja. Annak az elkerülése érdekében, hogy a 3D-s kijelző elvonja az autóvezető figyelmét, a kamera képes felismerni azokat a lehetséges pillanatokat, amikor a sofőr elfárad vagy másra koncentrál. A műszerek 3D-s megjelenítésével a Continental arra törekszik, hogy a gépkocsivezetőt ne terheljék túl a vezetést segítő fejlett rendszerek, a hagyományos kijelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az infotainment alkalmazások által adott információk.

 

„Új szintre emeljük az ember és gép közötti kapcsolatot az autosztereoszkopikus 3D technológiával rendelkező, sorozatban gyártott kijelzőnkkel, és lefektetjük az alapjait a holnap hálózatba kapcsolt vezetőfülkéjében helyet kapó intuitív kommunikációnak” – mondta Dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzleti egységének vezetője. „Annak érdekében, hogy a biztonság és a kényelem ne a lean elektronikai architektúra rovására növekedjen, a központi konzol és a műszerfal különféle kijelzőit a Cross Domain Hub-ba, azaz a különféle területeket átfogó központunkba integráltuk.”

 

A Cross Domain Hub megszünteti az egyedi kijelzők és a vezérlőegységek közötti határokat

A komplexitás csökkentése, valamint a súly- és helymegtakarítás érdekében kevés vezérlőegységre lesz szükségük a járműbe épített be- és kimeneti eszközöknek a jövőben. A Cross Domain Hub egy nagyteljesítményű számítógép, és annak a Continental 3D-s kijelzőnek az alapját képezi, amelyet a HMC Genesis is használ. Ez pedig mérföldkő a modern elektromos/elektronikus architektúra átalakulásában. A cél az, hogy a sok egyedi vezérlőegység helyett mindössze néhány nagyteljesítményű számítógépre kerüljön a hangsúly. A Continental különböző területeket átfogó megoldásának következő generációjában az összes kijelzőt egyetlen egységbe integrálják. A sofőr a tartalmat különböző kijelzőkre oszthatja szét, például kézmozdulatos vezérlést használva a navigációs térképeket áthúzhatja az elöl utazó utas kijelzőjéről a sajátjára, és pontosan oda teheti, ahol azt látni szeretné. Az automata vezetés módban a kijelzők egybeolvadnak a vezetőfülke teljes szélességében, és az összes olyan szolgáltatást és alkalmazást felkínálják, amely alaphelyzetben csak a sofőr melletti utas oldalán érhetők el.

 

Lightfield kijelző: 3D-s filmek az autóban mindenki számára

Annak érdekében, hogy az elöl és hátul utazók is élvezhessék a háromdimenziós élményt, a Continental egy olyan új, 3D-s kijelző fejlesztésén dolgozik, amely a Szilícium-völgyből érkező, a Leia Inc. által létrehozott 3D Lightfield technológián alapul. Ennek a technológiának sem fejmozdulatokat észlelő kamerákra, sem 3D szemüvegekre nincs szüksége. Így a természetes 3D-s kijelző nem csak súlyt, helyet és költséget takarít meg, hanem a digitális szolgáltatások teljesen új világát nyitja meg az hálózatba kapcsolt autó utasai előtt – a videokonferenciától és az online vásárlástól kezdve a kiterjesztett valóságot alkalmazó játékokig és 3D-s filmekig. A fent említett parallaxis gátak helyett ez a rendszer a Leia DLB (Diffractive Lightfield Backlighting) technológiáját alkalmazza. A diffrakciós ráccsal rendelkező optikai hullámvezető és a kijelző panel mögötti nanostruktúrák természetes 3D hatást érnek el a fény hajlításával. A Continental ezt a technológiát is használni fogja a járműveiben, a rendszert a tervek szerint 2022-ben kezdik el gyártani. 

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Bridgestone kapta a 2021-es ‘‘Év gyártója” címet nyári gumiabroncs kategóriában

Az abroncsgyártó két prémium terméke is kimagasló eredményekkel zárt a német autóklub és a neves magazinok idei nyári abroncs tesztjein. A Bridgestone Potenza Sport és Turanza T005 abroncsok több teszten is dobogós helyezést értek el száraz és nedves körülmények között. 

2021. április 17. 11:57

A Xiaomi belép az elektromos járművek piacára

A Xiaomi Corporation bejelentette okos elektromos jármű iparágának elindítását a hongkongi tőzsdén (HKEX). Lei Jun, a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója a bejelentés alkalmával elmondta, hogy az üzletág egy 100%-ban a Xiaomi tulajdonában lévő, másfél milliárd amerikai dollár befektetésével indított leányvállalat égisze alatt fog működni. A következő 10 év során a Xiaomi nagyjából további 10 milliárd amerikai dollár befektetését tervezi. Lei Jun lesz az okos elektromos járművek üzletág vezérigazgatója is.

2021. április 3. 16:47

Az ABB és az AWS a teljesen elektromos jövő felé kormányozza a járműflottákat

Az ABB és az Amazon.com, Inc. leányvállalata, az Amazon Web Services (AWS) bejelentette, hogy együttműködésük keretében felhőalapú megoldást fejlesztenek az elektromos hajtású járműflották valós idejű irányítására és kezelésére. A megoldás optimalizálja az e-járművek (EV-k) hatékony használatát, felgyorsítja a közúti járműpark villamosítását, és hozzásegíti a flottaüzemeltetőket, hogy az elektromos hajtásláncra átállás során is 100%-osan fenntartsák az üzletmenetet.

2021. április 1. 10:55

Egyre több e-autót használnak a magyarok

Az egyik legmodernebb és leginnovatívabb elektromos autó, a Volkswagen ID.3 is bekerült az E.ON Hungária Csoport e-flottájába, jelentette be közös sajtótájékoztatón az energiavállalat, a Porsche Hungaria és Mercarius Flottakezelő. Az e-mobilitásban aktív vállalatok vezetői arra számítanak, hogy az elektromos autók térnyerése az idén is folytatódik.

2021. március 1. 09:45

A hazai autóstársadalom is sebességet váltott

2020-ban alig néhány hét alatt felborult a mindennapok korábbi rendje. Azt ugyan lehetetlen megjósolni, hogy mennyire lesznek tartósak ezek a változások, de az egyértelmű, hogy a járványhelyzet hatására tartósan felértékelődött a saját gépjármű szerepe, az autósok pedig keresik a praktikus és költséghatékony megoldásokat. Ennek az egyik nagy nyertese a négyévszakos abroncs.

2021. február 18. 12:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35

Április végéig lehet jelentkezni a MOL frissdiplomás programjára

2021. március 17. 11:05