A G-SHOCK legújabb kollekciója felkavarja a 37 éves márka egyébként sem unalmas életét
A GA-900 család hivatalos bemutatóját Japánban idén augusztusban nagy várakozás előzte meg. Az alapáras analóg-digitális szegmensben a korábban megszellőztetett információk alapján nagy durranásra lehetett számítani, ami meg is történt. „A G-SHOCK rajongók, gyűjtők és forgalmazók mind egyetértenek abban, hogy az új modellcsalád a márka DNS-ét ismerve egyszerűen sikerre van ítélve” - hívta fel a figyelmet Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.
G-SHOCK GA-900 egy olyan termék, ami nemcsak megjelenésében, de kivitelét és bizonyos funkcióit tekintve is kimeríti az „ellenálló” és „strapabíró” jelzőket. Elég csak a 7 éves várható elemélettartamra gondolni. Tökéletes viselet keményebb (azaz karórákról beszélve nem szokványos) felhasználási környezetben. Mindemellett megjelenésében, dizájnjában a G-SHOCK hazai pályájának számító, alulról építkező, ún. „street fashion” irányt követi.
A már-már ipari stílusjegyeket magán hordozó új G-SHOCK külsejét a dekagonális, azaz tízszögletű lünetta definiálja, ami egy nagyméretű anyacsavarra hasonlító tokot eredményez. Az ipari stílusjegyeket a négy díszcsavar még jobban kihangsúlyozza. Ez a masszív, robosztus dizájn törhetetlen, mindent kibíró és mindennek ellenálló érzést kelt a viselőjében.
Az elmúlt évek bebizonyították, hogy a kombinált analóg-digitális szerkezet nagy népszerűségnek örvend. Az analóg óramutatók és a digitális kijelző nemcsak a professzionális időmérés, de a könnyű használhatóság zálogai is egyben. Az óramutatók dizájnja a kijelző által biztosított grafikus megjelenítéssel karöltve erőteljes számlapdizájnt eredményez, miközben a számlap könnyű leolvashatóságát hangsúlyozza ki. A szíj csatlakozási pontja és minden nyomógomb felülete recés, csúszásgátló felületet kapott, hogy az óra működtetését még hatékonyabbá tegye a legkiszámíthatatlanabb helyzetekben is.
Stílusát tekintve a GA-900 illeszkedik a G-SHOCK atyjának, Mr. Kikuo Ibe tervezőnek az eredeti elképzelésibe, miszerint - nem is sejtve az 1983-ban útjára indított márka későbbi óriási népszerűségét és divatra gyakorolt hatásait – az építőiparban és egyéb zord munkakörülmények között dolgozók is viselhessenek a mindennapi munkájuk során karórát, egy olyat, amit nem kell mindentől óvni. 1983 óta a G-SHOCK rengeteget változott, és mára már milliók tartják elengedhetetlen kiegészítőnek. A GA-900 őket is célozza. Színválasztéka már megjelenése pillanatában is változatos, a szövetszíjas változat pedig kifejezetten tetszetős.
A GA-900 a G-SHOCK márka ikonikus tulajdonságai (200m vízállóság valamint fokozott ütés- és rezgésállóság) mellett felsorakoztatja az olyan jól megszokott funkciókat, mint világidő, stopper (1/10s - 24 óra), visszaszámláló riasztás (1/1s – 1 óra), 5 különböző ébresztési időpont, szundi funkcióval. A „SUPER Illuminator”, azaz a számlapot akár éjjeli sötétségben is kellően megvilágító LED fény és az automatikus naptár a mindennapi használatot teszi praktikussá. Tokja közel 53mm átmérőjű, ennek ellenére csak 65 grammot nyom.
A GA-900 sorozat méltó követője elődeinek és minden tulajdonsága adott ahhoz, hogy az előttünk álló évek egyik legismertebb, legsikeresebb G-SHOCK-ja legyen – elérhető áron. A belépő modell javasolt fogyasztói ára 44.990 / 49.990 Ft.
Kapcsolódó cikkek
- Új búvárórát mutatott be a Casio
- Több mint 10 millió Casio G-Shock karóra készült tavaly
- Sokoldalú, könnyű és strapabíró a British Army X G-Shock Mudmaster
- Fémérzékenyek is viselhetik a Casio új karóráit
- F1-es csapattal írt alá támogatói szerződést a Casio
- Karácsonyi ajándékötletek a Casio-tól
- A Casio limitált szériás kollekcióval tiszteleg a Gorillaz rajongói előtt
- Az Everlast bokszmúltja előtt tiszteleg a legújabb G-Shock
- A G-SHOCK Carbon kedvünkre alakítható a cserélhető szíjakkal
- Sokan keresik a drágább outdoor karórákat
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kutatás: a közösségi média böngészése több órát vesz el az alvásból
Naponta három és fél órát töltenek közösségi média-oldalakon lefekvés előtt egy felmérés szerint az amerikai válaszadók, gyakran az alvás rovására. A rossz alvásban sok tényező játszhat szerepet, azonban a probléma széles körű: a Huawei és az Ipsos tavalyi kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka szenved alvási nehézséggel, és ugyanennyien szeretnének változtatni rajta. Idén március 15-én tartják az Alvás világnapját, hogy felhívják a figyelmet az alvás fontosságára, az alvászavarok okozta problémákra és a megoldásukra. Ez utóbbihoz a viselhető okoseszközök alvásfigyelő funkciója nagy segítséget nyújthat, amelyek a részletes elemzés mellett javaslatokat is adhatnak a minőségi alváshoz.
2024-ben 75 iF Design Díjat nyert el a Samsung
A Samsung összesen 75 díjat nyert a rangos német, nemzetközileg is elismert International Forum (iF) Design 2024 dizájnversenyen. A vállalat két Arany Díjban részesült – a Samsung OLED TV (S95C), valamint a Galaxy Z Flip5 Maison Margiela kiadása* kapta meg az elismerést. A Samsung televíziók, okostelefonok és egyéb készülékei mind a 9 kategóriában –, beleértve a Termék és Felhasználói élményt is – díjat érdemeltek.
Elképesztő! Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája
Max Verstappen már teszteli az Oracle Red Bull Racing legújabb modelljét, a 2024-2025-ös Formula-1 versenynaptárra fejlesztett RB20-at – de nemcsak a kiváló pilóta, hanem a médiacsapat is készül az új szezonra. Ralph „Shaggy” Hogenbirk, a Dutch Drone Gods tervezője és drónpilótája egyedi építésű modelljével csatlakozott egy körre a silverstone-i pályán.
A Galaxy Buds széria legújabb frissítése magával ragadó, intelligens hangzást kínál
A Samsung közelmúltban megjelent Galaxy S24 termékcsaládja a Galaxy AI erejével új lehetőségeket teremtett a kultúrák közötti kapcsolatteremtésre. A biztonságos, készülékeken elérhető mesterséges intelligenciával a felhasználók jelenleg 13 nyelven hidalhatják át a kommunikáció során felmerülő nyelvi akadályokat. A Galaxy Buds fülhallgatókat érintő legújabb frissítések még zökkenőmentesebbé tehetik ezen okosfunkciók használatát.
Az alvásfigyelést, a vérnyomásmérést és a mentális egészséget helyezi fejlesztései fókuszába idén a Huawei
Prémium kategóriás zászlóshajó termékeivel jelentkezik a Huawei fogyasztói üzletága az idei barcelonai Mobil Világkongresszuson (MWC). Olyan, nagy érdeklődésre számot tartó, a divatot és csúcstechnológát ötvöző terméket mutatnak be, mint a HUAWEI Mate 60 RS ULTIMATE DESIGN okostelefon, a HUAWEI FreeClip vezeték nélküli fülhallgató és a HUAWEI WATCH GT 4 okosóra. A Huawei tavaly megszilárdította pozícióját a viselhető prémium okoseszközök piacán: 2023 végére több mint 150 millió okosórát szállított le. A vállalat tovább növeli kutatás-fejlesztési beruházásait. Idén három fontos iparági kihívást, az alvásfigyelést, a vérnyomásmérést és a mentális egészség kezelését érintő innovációkra összpontosít.