Teljesítmény és esztétika egy abroncsban
Amikor az esztétika szóba kerül az abroncsszektor kapcsán, a hangsúly gyakran automatikusan a felnikre kerül. A Continental SportContact 7 azonban most azt bizonyítja, hogy egy gumiabroncs forma, funkció és dizájn tekintetében is képes kivételes teljesítményt nyújtani. A legrangosabb nemzetközi formatervezési díjak közül kettőt is bezsebeltek az új hannoveri sportabroncsok: a Red Dot termék dizájndíjat, valamint az iF DESIGN kitüntetését.
„Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy sportos zászlóshajó termékünk nemcsak a teljesítményével tudta meggyőzni az abroncsok rajongóit, hanem a világ minden tájáról érkező formatervezők is elismerték munkánkat ezekkel a díjakkal” – adott hangot örömének Enno Straten, a Continental EMEA régiójának abroncscsere üzletág stratégiáért, analitikáért és marketingért felelős igazgatója. A fejlesztés során a szakértő tervezők három fő cél mentén haladtak: az első, hogy a sikeres SportContact abroncsok hosszú sorának egy hiteles „következő generációját” fejlesszék ki; a második, hogy a kidolgozott innovációikat a lehető legjobb módon tegyék láthatóvá; a harmadik pedig, hogy a tervezési nyelvet a modern sportautókéhoz igazítsák.
A rangos Red Dot díj a termékdizájnért
A 2022-es Red Dot díj 48 nemzetközi szakértőből álló zsűrije a „jó dizájn és innováció keresése” során szakszerűen, egyénileg és átfogóan értékelte a 60 országból pályázó termékeket a Red Dot díj termékdizájn kategóriájában. Csak azokat a termékeket díjazták, köztük a Continental SportContact 7-et is, amelyek kiemelkedő tervezési minőségükkel képesek voltak meggyőzni a szakértőket. A zsűri szerint az elismeréssel jutalmazott vállalatok pályamunkáikkal új mércét állítottak fel a formatervezésben, Dr. Peter Zec, a Red Dot kezdeményezője és vezérigazgatója pedig a következőképpen nyilatkozott a díjátadóról: „Ebben a versenyévben különösen döbbenetes volt az a kitörő kreativitás, amelyet a díjnyertes termékek képviselnek. Az, hogy még mindig vannak olyan dizájnok, amelyek formailag és funkcionalitásukban is képesek meglepetésekre, valóban lenyűgöző és dicséretes.”
A SportContact 7 csaknem 11 ezer induló közül került ki győztesen
A sportos, ultranagy teljesítményű gumiabroncs továbbá a világhírű iF DESIGN védjegyet is megszerezte az idei évben, az „Autó/Jármű” kategória „Termék” tárgykörében jutalmazták. Az iF DESIGN díjat évente egyszer adja át a világ legrégebbi független formatervező intézménye, az iF International Forum Design GmbH. A SportContact 7 abroncs innovatív formájával és funkciójával lenyűgözte a 132 tagú független, nemzetközi szakértő zsűrit. A díjra nagy számban neveztek jelentkezők, a zsűritagoknak 57 ország csaknem 11 ezer pályaműve közül kellett kiválasztaniuk azokat, akiknek odaítélik az áhított minősítést.
Kapcsolódó cikkek
- A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára
- Harmadszor is az Év gyára a budapesti Continental
- Két díjjal jutalmazták a TCL légtisztítóit
- PET-palack újrahasznosításával készít gumiabroncsot a Continental
- Az LG Objet kollekció arany minősítést kapott a világ egyik legrangosabb dizájnversenyén
- A Samsung 71 iF Design Díjat nyert el 2022-ben
- Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán
- Új ügyvezető a veszprémi Continental gyár élén
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
- Megszerezte első tesztgyőzelmét az új Continental SportContact 7 gumiabroncs
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.