Egyszerre sportos és elegáns – mindennapossá vált a rugalmasan alakítható, hibrid viselet
Jelentősen átalakultak az öltözködési szokások a világjárványt követően egy friss felmérés szerint: a munkavállalók háromnegyede 2023-ban már a lazább, "business casual" stílust vagy a hétköznapi, utcai viseletet részesíti előnyben a munkahelyén, a formális üzleti öltözék pedig eltűnőben van. A változó igényeket a divatmárkák is lekövették: előtérbe kerültek a hibrid, az alkalomhoz és öltözethez rugalmasan alakítható darabok és ruházati kiegészítők. Mindez azonban nemcsak a ruházat, hanem a viselhető okoseszközök terén is megjelent, és erre a nagy technológiai gyártók is odafigyelnek, okosóráikban egyesítik a változtatható stílusú, divatos megjelenést a csúcstechnológiával.
A Gallup elemző cég nemrégiben tette közzé a munkahelyi öltözködési szokásokat vizsgáló legújabb felmérésének eredményeit*, amelyből egyértelműen kirajzolódik a lazább, hétköznapibb munkahelyi öltözék irányába való elmozdulás. A kutatás szerint a formális üzleti öltözetet viselők aránya drasztikusan csökkent (mindössze 3 százalék visel már ilyen öltözetet), a legtöbb munkavállaló számára a tipikus munkahelyi öltözéket ma már az ún. business casual jelenti (41 százalék), ami sokkal lezserebb megjelenést tesz lehetővé.
Mindez a világjárvány alatt kialakult szokásokra vezethető vissza. A felmérés szerint azok, akik valaha dolgoztak távmunkában, sokkal valószínűbb, hogy lazább, business casual öltözetet viselnek a munkahelyükön (58 százalék), míg a nem távmunkában dolgozók kevésbé hajlanak erre (24 százalék). 2019-hez képest 7 százalékkal nőtt a business casual ruhákat viselők aránya, miközben 4 százalékkal csökkent az egyenruhát és a formális üzleti öltözetet viselőké.
Az öltönyök hanyatlása és a hibrid darabok előretörése
Ezt a tendenciát erősíti meg a McKinsey idei riportja** is, amely szerint a divatmárkák elmozdultak az elegáns, mégis kényelmes stílust kereső vásárlók igényei felé, és a hagyományos, formális viselet darabjairól a hibrid darabokra helyezték át hangsúlyt. Az ideális ruha egyszerre elegáns, de kényelmes, és az alkalomhoz illően rugalmasan alakítható is.
A jelentés szerint az irodai öltözködési szokások megújulásával párhuzamosan viszont egyre nagyobb szerepet kapnak azok az alkalmak is, amelyek klasszikus alkalmi öltözetet – öltönyt vagy estélyi ruhát – követelnek meg. Jól tükrözik ezt az eladási tendenciák is, az Egyesült Államokban 2022 januárja és októbere között eladott koktél- és partiruhák, valamint estélyik száma 80 százalékkal nőtt, ami 178 százalékos növekedést jelent 2021 azonos időszakához képest.
A csúcstechnológia és a divat fúziója jobban tetszik a magyar válaszadóknak
A csúcstechnológia és a divat egyesítését a vásárlói igények is alátámasztják: a gyártó megbízásából készült hazai reprezentatív kutatás szerint*** a magyar válaszadók harmada számára (31 százalék) a dizájn fontos szempont óravásárláskor (többen tartják fontosnak, mint például a méretet – 27 százalék), és a kérdőívet kitöltők többsége (64 százalék) a klasszikus órák dizájnját követő okosórákat részesíti előnyben. A vásárlók pedig igénylik, hogy okoseszközük is rugalmasan alakítható legyen: ugyanezen kérdőívet kitöltők összesen 78 százaléka számára fontos óraválasztáskor, hogy változtatni tudják kiegészítőjüket: az cserélhető szíjjal rendelkezzen (42 százalék), illetve többféle színváltozat is elérhető legyen belőle (36 százalék).
A Huawei most megjelent okosórája a vásárlói trendeket szem előtt tartva a Fashion Forward koncepció keretében a csúcstechnológia és a divat egyesítését tűzte ki célul. A HUAWEI WATCH GT 4 klasszikus megjelenésű dizájnja lehetővé teszi, hogy ne csak hasznos technológiai eszköz, hanem prémium anyaghasználatával és dizájnelemekkel stílusos kiegészítő is legyen. A modell óraszámlapjai és szíjai személyre és alkalomra, sőt, viseletre szabhatók, a széria 46 mm-es modelljének oktagonális alakját pedig a klasszikus luxusórák ihlették.
______________________
*Casual work attire is the norm for U.S. workers – https://news.gallup.com/poll/510587/casual-work-attire-norm-workers.aspx
**The State of Fashion 2023: Holding onto growth as global clouds gather – https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/state-of-fashion#/
***A felmérést 2022. májusában online adatfelvételi módszerrel Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. A kutatás életkorra, nemre, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív.
Kapcsolódó cikkek
- Búvárkodásra is alkalmas prémium okosórával bővült a Huawei magyarországi kínálata
- Új okoseszközöket mutat be a Huawei Barcelonában
- Budapesten is viselhetnek okoseszközöket az atléták
- Futurisztikus dizájnnal érkezik Magyarországra a Huawei új okosórája
- A Huaweié az idei év legjobb prémium okosórája az EISA szerint
- Új okosóra a Huawei magyarországi kínálatában
- Európában is bemutatkoztak a Huawei új csúcskategóriás okoseszközei
- Az okosórák és okoskarkötők lettek az idei év legnépszerűbb fitnesz trendjei
- Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
- Több technológiai újítását is kiállítja a Huawei a barcelonai Mobil Világkongresszuson
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okosérzékelők az otthon távoli felügyeletéhez és vezérléséhez
Az IKEA három új, VALLHORN, PARASOLL és BADRING névre keresztelt, a vízszivárgás- és mozgásérzékeléshez fejlesztett, megfizethető okosérzékelővel bővíti választékát. Az érzékelőket úgy tervezték, hogy a vásárlók számára nagyobb fokú felügyeleti lehetőséget és kényelmet biztosítsanak azáltal, hogy kapcsolatban maradhatnak az otthonukkal, még akkor is, ha távol vannak.
Rekordmennyiségű innovációs díjat nyert el az LG a közelgő 2024-es CES-en
Technológia és dizájnmegoldásaikért több mint 30 innovációs díjat érdemeltek ki az LG Electronics (LG) legújabb életmód-innovációi a 2024-es CES-en. A háztartási készülékek, a szórakoztatóelektronika és az üzleti megoldások kategóriákban kiosztott díjak között két Best of Innovation, azaz a kiállítás legjobb innovációinak járó díj is szerepel, amelyet az LG OLED televíziói kaptak meg.
Kopogtatnak a jövő okos háztartási gépei
Még messze vagyunk attól, hogy széles körben használjuk az okos háztartási eszközöket, de folyamatosan nő az érdeklődés irántuk. Az okosotthonok térnyerésének az adhat majd löketet a jövőben, ha a háztartási gépeket is teljes mértékben be lehet integrálni a rendszerbe. A legnagyobb áttörést a fejlesztésben egyrészt az energiahatékonysági törekvések, másrészt a készülékek öndiagnosztizálási képessége hozhatják el.
Még masszívabb lett a Casio G-SHOCK legújabb outdoor karórája
A világ egyik legismertebb óramárkája, a Casio vadonatúj karórát dob piacra Magyarországon. Az újdonság a kimagasló ütés- és rázkódás állósággal rendelkező G-Shock márka tagja. „A Mudmaster igazi hívószó azok számára, akik a strapabíró, magas tudásszintet képviselő karórákat keresik természetjáráshoz, hegymászáshoz, vagy egyéb extrémsportokhoz” – emelte ki Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.
5 biztonsági és kényelmi funkció a maximális vezetési élményért
Az új autóktól ma már nemcsak kiváló teljesítményt és hatékonyságot várunk el, hanem azt szeretnénk, ha kényelmünket és biztonságunkat is maximálisan szolgálnák. A legújabb modellek éppen ezért számos fejlett technológiai funkcióval rendelkeznek, amelyek amellett, hogy magasabb szintre emelik a vezetés élményét, az utazást is biztonságosabbá teszik. A Mio, a menetrögzítő kamerák vezető gyártója összegyűjtött 5 olyan funkciót és eszközt, amelyek ezt a célt szolgálják.