Egyszerre sportos és elegáns – mindennapossá vált a rugalmasan alakítható, hibrid viselet

forrás: Prím Online, 2023. szeptember 25. 19:50

Jelentősen átalakultak az öltözködési szokások a világjárványt követően egy friss felmérés szerint: a munkavállalók háromnegyede 2023-ban már a lazább, "business casual" stílust vagy a hétköznapi, utcai viseletet részesíti előnyben a munkahelyén, a formális üzleti öltözék pedig eltűnőben van. A változó igényeket a divatmárkák is lekövették: előtérbe kerültek a hibrid, az alkalomhoz és öltözethez rugalmasan alakítható darabok és ruházati kiegészítők.  Mindez azonban nemcsak a ruházat, hanem a viselhető okoseszközök terén is megjelent, és erre a nagy technológiai gyártók is odafigyelnek, okosóráikban egyesítik a változtatható stílusú, divatos megjelenést a csúcstechnológiával. 

A Gallup elemző cég nemrégiben tette közzé a munkahelyi öltözködési szokásokat vizsgáló legújabb felmérésének eredményeit*, amelyből egyértelműen kirajzolódik a lazább, hétköznapibb munkahelyi öltözék irányába való elmozdulás. A kutatás szerint a formális üzleti öltözetet viselők aránya drasztikusan csökkent (mindössze 3 százalék visel már ilyen öltözetet), a legtöbb munkavállaló számára a tipikus munkahelyi öltözéket ma már az ún. business casual jelenti (41 százalék), ami sokkal lezserebb megjelenést tesz lehetővé. 

 

 

Mindez a világjárvány alatt kialakult szokásokra vezethető vissza. A felmérés szerint azok, akik valaha dolgoztak távmunkában, sokkal valószínűbb, hogy lazább, business casual öltözetet viselnek a munkahelyükön (58 százalék), míg a nem távmunkában dolgozók kevésbé hajlanak erre (24 százalék). 2019-hez képest 7 százalékkal nőtt a business casual ruhákat viselők aránya, miközben 4 százalékkal csökkent az egyenruhát és a formális üzleti öltözetet viselőké. 

 

 

Az öltönyök hanyatlása és a hibrid darabok előretörése

 

Ezt a tendenciát erősíti meg a McKinsey idei riportja**  is, amely szerint a divatmárkák elmozdultak az elegáns, mégis kényelmes stílust kereső vásárlók igényei felé, és a hagyományos, formális viselet darabjairól a hibrid darabokra helyezték át hangsúlyt. Az ideális ruha egyszerre elegáns, de kényelmes, és az alkalomhoz illően rugalmasan alakítható is. 

 

A jelentés szerint az irodai öltözködési szokások megújulásával párhuzamosan viszont egyre nagyobb szerepet kapnak azok az alkalmak is, amelyek klasszikus alkalmi öltözetet – öltönyt vagy estélyi ruhát – követelnek meg. Jól tükrözik ezt az eladási tendenciák is, az Egyesült Államokban 2022 januárja és októbere között eladott koktél- és partiruhák, valamint estélyik száma 80 százalékkal nőtt, ami 178 százalékos növekedést jelent 2021 azonos időszakához képest.

 

 

A csúcstechnológia és a divat fúziója jobban tetszik a magyar válaszadóknak

 

A csúcstechnológia és a divat egyesítését a vásárlói igények is alátámasztják: a gyártó megbízásából készült hazai reprezentatív kutatás szerint***  a magyar válaszadók harmada számára (31 százalék) a dizájn fontos szempont óravásárláskor (többen tartják fontosnak, mint például a méretet – 27 százalék), és a kérdőívet kitöltők többsége (64 százalék) a klasszikus órák dizájnját követő okosórákat részesíti előnyben. A vásárlók pedig igénylik, hogy okoseszközük is rugalmasan alakítható legyen: ugyanezen kérdőívet kitöltők összesen 78 százaléka számára fontos óraválasztáskor, hogy változtatni tudják kiegészítőjüket: az cserélhető szíjjal rendelkezzen (42 százalék), illetve többféle színváltozat is elérhető legyen belőle (36 százalék). 

 

 

A Huawei most megjelent okosórája a vásárlói trendeket szem előtt tartva a Fashion Forward koncepció keretében a csúcstechnológia és a divat egyesítését tűzte ki célul. A HUAWEI WATCH GT 4 klasszikus megjelenésű dizájnja lehetővé teszi, hogy ne csak hasznos technológiai eszköz, hanem prémium anyaghasználatával és dizájnelemekkel stílusos kiegészítő is legyen. A modell óraszámlapjai és szíjai személyre és alkalomra, sőt, viseletre szabhatók, a széria 46 mm-es modelljének oktagonális alakját pedig a klasszikus luxusórák ihlették.

 

______________________

*Casual work attire is the norm for U.S. workers – https://news.gallup.com/poll/510587/casual-work-attire-norm-workers.aspx 

**The State of Fashion 2023: Holding onto growth as global clouds gather – https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/state-of-fashion#/

***A felmérést 2022. májusában online adatfelvételi módszerrel Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. A kutatás életkorra, nemre, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív.

Kulcsszavak: okosóra Huawei

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az utazások elengedhetetlen kelléke – BOOX Palma!

A BOOX tavaly szeptemberben mutatta be legújabb mobil e-papír készülékét, amely a csúcsteljesítményt az E-Ink kijelzővel és a telefon méretű dizájnnal ötvözi, így tökéletes választást jelent útközben is.

2024. február 22. 12:56

Retro időmérővel ünneplik a Casio karóra részlegének 50 éves fennállását

A CASIO újra kiadta legendássá vált Casiotron QW02 karórát, amely a világ első automatikus naptárfunkcióval ellátott időmérő szerkezete volt. Az újdonság a TRN-50-es típusszámot viseli, utalva arra, hogy a Casio karóra részlege idén ünnepli 50 éves fennállását. A modell limitált, négyezer darabos példányszámban került forgalomba.

2024. február 21. 14:40

A Sandberg bemutatta legújabb töltőit

A Sandberg, az elektronikai készülékek egyik vezető innovátora bemutatta legújabb töltőit: a MagSafe-kompatibilis ScreenMount Magnet Charger 15W mágneses töltőt, valamint 2 az 1-ben 1xUSB-C 1xUSB 35 W-os gyorstöltőt.

2024. február 21. 11:31

A kiberbűnözők célpontjainak közel 43 százalékát kkv-k teszik ki

A Statista adatai szerint a vállalkozások több mint 72 százalékát érte zsarolóvírus-támadás 2023-ban, ami messze a legmagasabb szám az elmúlt 5 évben. Azonban az Eurostat statisztikái alapján míg a hazai nagyvállalatok kiemelt figyelmet fordítanak az IT-biztonságra, addig a kkv-szektorról már nem mondható el ugyanez, mivel az erre költött összegek alapján az utolsó harmadban szerepel az európai országok rangsorában.* 

2024. február 20. 12:59

Jó hír a vásárlóknak: elindult az árcsökkenés a műszaki piacon

A magyarországi kiskereskedelmi forgalom apadásával párhuzamosan 2023-ban az Euronics szerint is csökkent az árbevétel és a vásárlások száma, az utolsó negyedév azonban ismét szép eredményeket, online kiszállítással rendelt termékek esetén pedig rekord növekedést hozott a vállalatnak. Az Euronics idén az infláció további mérséklődésére és a vásárlási kedv visszatérésére számít, amit új üzletnyitásokkal támogat.

2024. február 19. 17:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

2024. január 29. 16:07