A Sony térhatású tartalomkészítő rendszer fejlesztésén dolgozik

forrás: Prím Online, 2024. január 9. 11:28

A Sony Corporation bejelenti, hogy egy immerzív térbeli tartalomkészítő rendszer fejlesztésén dolgozik. A kapcsolódó, fejre szerelhető XR kijelző kiváló minőségű 4K OLED Microdisplayt és videó átlátás funkciót kínál, valamint egy pár vezérlőt, amelyet a 3D objektumokkal való intuitív és pontos interakcióra optimalizáltak. 

A rendszer célja támogatni az alkotókat a kifinomult 3D-s tartalomkészítésben. A Sony tervei közt szerepel, hogy a legkülönfélébb 3D-s gyártószoftverek fejlesztőivel kooperáljon, többek közt olyanokkal, akik a szórakoztatóipar és az ipari formatervezés területén alkotnak. A bevezetéskor a Sony exkluzívan az ipari technológiák terén piacvezetőnek számító Siemensszel működik együtt, hogy a Siemens Xcelerator nyílt digitális üzleti platform szoftverét használva új megoldást vezessen be a magával ragadó tervezéshez és az együttműködő terméktervezéshez.

 

A rendszer 2024-ben válik elérhetővé. A specifikációról, a megjelenés dátumáról és régióiról, az árral, az értékesítési csatornákról, valamint a szoftverkompatibilitásról a Sony és partnerei később fognak elárulni részleteket.

 

Fejre szerelhető XR kijelző és vezérlők

 

A térbeli tartalomkészítő rendszer, amelyet 4K OLED Microdisplayt tartalmazó XR fejre szerelhető kijelzővel és a Sony saját renderelési technológiájával szereltek fel, lehetővé teszi a 3D-s tárgyak textúráinak és az emberi karakterek arckifejezésének valós idejű, nagy felbontású és valósághű megjelenítését. Az összesen hat kamerával és szenzorral ellátott videóáttekintő funkció és térfelismerés mellett a rendszer egy gyűrű alakú vezérlővel is rendelkezik, amellyel a felhasználók képesek intuitív módon alakítani a tárgyakat a virtuális térben. A mutatós vezérlő pedig lehetőséget biztosít a precíz bemutatásra, így az alkotók a virtuális térben kézműves munkát végezhetnek a vezérlőkkel és billentyűzet segítségével, mindezt a fejre szerelt kijelző viselése közben.

 

A készülék Snapdragon XR2+ Gen 2 Platformmal rendelkezik, a Qualcomm Technologies, Inc. legújabb XR processzorával. A processzor felszabadítja a 4K OLED mikrokijelzők erejét, így lenyűgöző képminőséget nyújt, valamint felhasználó- és térkövetést biztosít a zökkenőmentes XR-élményekhez. Az eszköz nagy teljesítményű platformot kínál az alkotóknak a kreatív munkafolyamotokhoz.

 

A Sony a közelmúltban olyan technológiákat dobott piacra, amelyek támogatják a munkafolyamatokat és a térbeli tartalomkészítés minőségét, valamint megkönnyítik a 3D CG használatát a különböző kreatív területeken. A "mocopi" mobil mozgásrögzítő rendszer kisméretű, könnyű érzékelőkkel és egy erre a célra kifejlesztett okostelefon-alkalmazással lehetővé teszi a teljes test mozgásának követését, a Sony saját technológiáinak felhasználásával. A Spatial Reality Display-ek rendkívül valósághű, háromdimenziós lehetőségeket biztosítanak speciális szemüveg vagy virtuális valóság (VR) fejhallgató használata nélkül, a térbeli tartalom létrehozásához és a felülvizsgálati folyamathoz. A rendszer bevezetésével és a 3D-s alkotószoftver-fejlesztőkkel való együttműködéssel a Sony célja, hogy a térbeli tartalmak alkotói még inkább képessé váljanak a fizikai és a virtuális világ közötti határok átlépésére a még magával ragadóbb kreatív élmények érdekében.

 

 

    A 3D CG létrehozásához készült rendszer               A 3D technológiával készült filmek
                         
használata                                          gyártásához használt rendszer

 

„Sokak a valós világ előli menekülés lehetőségét látják a metaverzumban, de vásárlóink és a Siemens számára ez az a hely, ahová a valós világ megteremtéséért mennek. Ahová a klímaváltozás, a globalizáció és a digitalizáció kezelése érdekében fordulunk. Ide megyünk, hogy átalakítsuk a gazdaságok gerincét alkotó iparágakat” – mondta Cedrik Neike, a Siemens AG igazgatótanácsának tagja és a Siemens Digital Industries vezérigazgatója. „A Sony-val együttműködve bemutatjuk az ipari metaverzum legújabb építőelemét: a magával ragadó mérnöki tevékenységet. Ez az újdonság olyan környezetet biztosít, amelyben a felhasználó az idő korlátai nélkül tapasztalhatja meg a fizika valóságát. Az lebilincselő mérnöki tevékenységgel kibővített ipari metaverzum soha nem látott módon hozza össze a valós és a digitális világot, és mélyrehatóan befolyásolja majd vásárlóink mindennapi munkáját.”

 

„A Snapdragon XR2+ Gen 2-t úgy terveztük, hogy 4K felbontású kijelzőt, élvonalbeli grafikát és páratlan teljesítményt biztosítson, ezáltal az alkotók olyan innovatív térbeli tartalmakat készíthetnek, amelyek minden iparágra pozitív hatással lesznek” – mondta Said Bakadir, a Qualcomm Technologies, Inc. termékmenedzsmentért felelős vezető igazgatója. „Izgalmas látni, hogy a Sony XR készülékével belép a vállalati szférába, és a Snapdragon XR technológiákat felhasználva még valósághűbb, részletesebb és pontosabb Mixed Reality (MR)/VR-élményeket kínál, amelyek segítenek a fejlesztőknek és az alkotóknak egy még magával ragadóbb jövő felé haladni.”

 

Főbb funkciók

 

Kiváló minőségű XR-élmény a kreatív munkához

A fejre szerelhető kijelző nagyméretű, nagy felbontású, 1.3 típusú OLED Microdisplayt tartalmaz 4K felbontással és széles színskálával, amely a DCI-P3 színskála 96%-át lefedi. A 3D-s tárgyak textúráinak és az emberi karakterek arckifejezéseinek részletes és valósághű megjelenítése lehetővé teszi az alkotók számára, hogy a fejre szerelhető kijelző viselése közben végigjárják a teljes folyamatot, a modellezéstől a 

 

A megosztott renderelés támogatásával – amely megosztja a renderelési terhelést a számítógépek és a fejre szerelt kijelző között – a rendszer képes nagyméretű 3D modellek stabil és nagy felbontású feldolgozására.

 

A Qualcomm Technologies, Inc. vállalattal való együttműködésünk révén a Sony az elsők között alkalmazza a legújabb Snapdragon XR2+ Gen 2 platformot. A processzor felszabadítja a 4K OLED mikrokijelzők erejét, hogy lenyűgöző képminőséget biztosítson, míg a chipen lévő AI lehetővé teszi a továbbfejlesztett felhasználó- és térkövetést a zökkenőmentes XR-élmények érdekében, egyesítve a fizikai és digitális tereket a könnyebb navigáció és az intuitív interakció érdekében az XR kreatív terekben.

 

Vezérlők az intuitív térbeli tartalomkészítéshez

 

A rendszer egy gyűrű formájú vezérlőt tartalmaz, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy intuitív módon alakítsák a virtuális térben lévő tárgyakat. A mutatóvezérlő pedig stabil és pontos bemutatást tesz lehetővé a virtuális térben, a hatékony és precíz működés érdekében optimalizált alakkal és gombelrendezéssel. Az irányító kontrollert a domináns kézben tartva, a gyűrű alakú vezérlőt pedig a másik kéz ujjaihoz rögzítve az alkotók a billentyűzet használatával 3D objektumokat modellezhetnek, miközben viselik a fejre szerelt kijelzőt.

 

Egy tárgy intuitív kezelése a gyűrűs vezérlővel              A mutató vezérlő lehetővé teszi a pontos
                                                                                     használatot a virtuális terekben

 

A kényelmes, zökkenőmentes XR kreatív élményekre tervezve

 

A fejre szerelt kijelző a készülék egyensúlyát, valamint a felhasználó fejével közvetlenül érintkező párnák kialakítását és anyagát finomhangolva biztosítja a hosszabb kreatív használathoz szükséges kényelmet és stabilitást. Emellett a kijelzőrész pattintható mechanizmusa lehetővé teszi az alkotók számára, hogy könnyedén és zökkenőmentesen tudjanak váltani a fizikai és a virtuális terek között anélkül, hogy az egész készüléket le kelljen venni és viseléskor újra kellene kalibrálni az eszközt.

 

             Optimális egyensúly a hosszabb                   A kijelzőrész felpattintható mechanizmusa

                          kreatív felhasználáshoz

 

Magával ragadó kreatív élmény a 3D alkotószoftverrel történő integrációval

 

A Sony különböző 3D-s gyártási szoftverek fejlesztőivel kíván együttműködni, mind a szórakoztatóipar, mind az ipari tervezés területén. A termékbevezetés idejében a Sony kizárólag a Siemensszel működik együtt, hogy a Siemens Xcelerator ipari szoftverportfóliójába tartozó új NX Immersive Designer szoftverrel, a Siemens terméktervezési megoldásával való integráció révén innovatív, immerzív tervezési képességeket hozzon a gyártóipar számára. A nagy teljesítményű hardver és szoftver integrációja az ipari tervezés és a terméktervezés területén dolgozó alkotók számára nyújt nagyobb lehetőséget azáltal, hogy még magával ragadóbb tervezési, felülvizsgálati és együttműködési eszközöket biztosít. A partnerséggel kapcsolatos további részletek az alábbi weboldalon érhetők el.

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elképesztő! Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája

Max Verstappen már teszteli az Oracle Red Bull Racing legújabb modelljét, a 2024-2025-ös Formula-1 versenynaptárra fejlesztett RB20-at – de nemcsak a kiváló pilóta, hanem a médiacsapat is készül az új szezonra. Ralph „Shaggy” Hogenbirk, a Dutch Drone Gods tervezője és drónpilótája egyedi építésű modelljével csatlakozott egy körre a silverstone-i pályán.

2024. március 1. 10:10

A Galaxy Buds széria legújabb frissítése magával ragadó, intelligens hangzást kínál

A Samsung közelmúltban megjelent Galaxy S24 termékcsaládja a Galaxy AI erejével új lehetőségeket teremtett a kultúrák közötti kapcsolatteremtésre. A biztonságos, készülékeken elérhető mesterséges intelligenciával a felhasználók jelenleg 13 nyelven hidalhatják át a kommunikáció során felmerülő nyelvi akadályokat. A Galaxy Buds fülhallgatókat érintő legújabb frissítések még zökkenőmentesebbé tehetik ezen okosfunkciók használatát.

2024. február 29. 14:28

Az alvásfigyelést, a vérnyomásmérést és a mentális egészséget helyezi fejlesztései fókuszába idén a Huawei

Prémium kategóriás zászlóshajó termékeivel jelentkezik a Huawei fogyasztói üzletága az idei barcelonai Mobil Világkongresszuson (MWC). Olyan, nagy érdeklődésre számot tartó, a divatot és csúcstechnológát ötvöző terméket mutatnak be, mint a HUAWEI Mate 60 RS ULTIMATE DESIGN okostelefon, a HUAWEI FreeClip vezeték nélküli fülhallgató és a HUAWEI WATCH GT 4 okosóra. A Huawei tavaly megszilárdította pozícióját a viselhető prémium okoseszközök piacán: 2023 végére több mint 150 millió okosórát szállított le. A vállalat tovább növeli kutatás-fejlesztési beruházásait. Idén három fontos iparági kihívást, az alvásfigyelést, a vérnyomásmérést és a mentális egészség kezelését érintő innovációkra összpontosít.

2024. február 28. 13:01

A Samsung a Galaxy AI jövőképét mutatja be legújabb készülékein az MWC-n

A Samsung a Galaxy AI-jal új mobilélményeket mutat be a 2024-es Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress) Barcelonában. A Samsung kiállítóterének látogatói a Galaxy AI funkciókat a Galaxy készülékeken kipróbálhatják, köztük a Galaxy S24 szérián, amelyek az AI mobilok új korszakába vezetnek. Az új ökoszisztéma magában foglalja a Galaxy Watch6 széria egészséget szolgáló okosfunkcióit is, valamint a Galaxy Ring okosgyűrűt, amelyet ezen a kiállításon mutatnak be először a nagyközönségnek.

2024. február 27. 12:53

Maradj motivált és hozz ki magadból még többet az új Samsung Galaxy Fit3 aktivitásmérővel!

A Samsung bemutatja a legújabb, széles körben elérhető Galaxy Fit3 aktivitásmérőjét, amely a vállalat továbbfejlesztett egészségmegőrző technológiájával mindenkit arra ösztönöz, hogy jobban érezze magát és egészségesebb életmódot folytasson. Az alumíniumvázzal és szélesebb kijelzővel érkező Galaxy Fit3 okoskarkötőkön a felhasználók éjjel-nappal, közvetlenül csuklójukról követhetik nyomon az alvás vagy edzés során mért, egészségüket és jóllétüket érintő információkat.

2024. február 25. 13:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30