A célzott támadások csaknem harmada kkv-k ellen irányul
- Ismét Magyarország vezeti a spam listát -
Az első félévben a célzott támadások száma naponta tovább nőtt legalább 24 százalékkal, átlagosan 151 támadást blokkoltak minden nap májusban és júniusban. A több, mint 2500 munkavállalót foglalkoztató nagyvállalatokat érik továbbra is legnagyobb számban a támadások, átlagosan 97 naponta.
“Összefüggés figyelhető meg a kisvállalatokat érő támadások növekedése és a nagyvállalatokat célzó támadások számának esésében: olyan, mintha a támadók forrásaikat közvetlenül az egyik csoportról a másikra térítenék át. Elképzelhető, hogy a támadók ugródeszkaként használnak egy szervezetet egy másik vállalat megtámadásáshoz, azonban senki nem akarhatja, hogy vállalata legyen a leggyengébb láncszem. Az információ hatalom, a támadók pedig tisztában vannak ezzel, hogy a sikeres támadások jelentős anyagi haszonnal járnak. A szellemi tulajdonhoz való hozzáférés és a stratégiai intelligencia hatalmas előnyt biztosít számukra a piaci versenyben” – mondta Teasdale Harold, a Symantec magyarországi ügyvezetője.
Iparágakat tekintve a védelmi ipar volt a legcélzottabb iparág az első félévben, átlagosan 7,3 támadással naponta – ezek az összes célzott támadások 45 százalékát tették ki.
A kémiai és gyógyszeripar, valamint a feldolgozó ágazat megtartotta második és harmadik helyét. Ezek a célpontok a teljes figyelem csak kisebb szegletét kapták 2011-ben, idén a kémiai és gyógyszeriparnál a célzott támadások számát tekitve minden ötödik, míg a feldolgozóiparnál minden tizedik támadás bizonyult célzottnak.
“A kiberbűnözők testreszabottan célzott, rosszindulatú programokat és kifinomult közösségi manipulációs technikákat használnak, hogy illetéktelenül férjenek hozzá az érzékeny információkhoz. Mi úgy tekintünk erre, mint a közösségi manipulációs technikák újabb lépcsőfokára, ahol az áldozatokat előzetesen felmérik és speciális módon célozzák őket” – tette hozzá Gombás László, a Symantec biztonsági szakembere.
A Symantec Intelligence júniusi bejelentésének főbb megállapításai:
Kéretlen levelek: 2012 júniusában az összesített levélforgalom 66,8 százaléka bizonyult spam-nek, ez a májusi adatokhoz képest 1 százalékos csökkenést jelent. Ez követi azt a trendet, mely szerint 2011 vége óta fokozatosan csökken a levélszemetek nemzetközi szintje, bár hazánk továbbra is élen jár a spamek tekintetében.
Adathalászat: Júniusban minden 467,6. emailt azonosítottak adathalászatot célzó levélnek, amely 0,04 százalékos növekedést jelent a májusi felméréshez képest.
Végpontvédelmi támadás: A végpont veszélyeket illetően leggyakrabban blokkolt károkozó a múlt hónapban is a WS.Trojan.H volt. A WS.Trojan.H egy általános felhőalapú heurisztikus felismerő, amely olyan fájlokat vizsgál, amelyek még nem minősített fenyegetés jellemzőit mutatják. Azokat a fájlokat, amelyeket ez a heurisztikus felismerő észlelt, a Symantec felülvizsgálta és veszélyesnek ítélte a felhasználókra nézve, ezért blokkolta a hozzáférésüket a számítógéphez.
Email alapú támadások: A Symantec Intelligence minden 316,5 emailből 1-nél fedezett fel ilyen jellegű veszélyeztetettséget, amely májushoz képest 0,04 százalékos növekedést jelent. Júniusban az emailben terjedő rosszindulatú programok 27,4 százaéka tartalmazott linkeket kártékony webhelyekre, amely 1,2 százalékos csökkenést jelent május óta.
Webes támadások: Ami a webes biztonságot illeti, 51,7 százalékkal csökkent a fertőzött honlapok száma a májusi adatokhoz képest, és a Symantec Intelligence átlagosan 2106 fertőzött honlapot azonosított.
A Symantec Intelligence június havi jelentésének főbb megállapításai országonként:
Kéretlen levelek
· Magyarország lett a hónap legtöbb spammel fertőzött országa! A kéretlen levelek aránya magasabbnak bizonyult a globális átlagnál, 74,3 százalékos aránnyal.
· Szaud-Arábia szerezte meg a második helyet júniusban, itt ugyanis a kéretlen levelek aránya 73,9 százalék volt, ez az arány Oroszországban 71,1 százalék és Braziliában 71 százalék volt.
Adathalászat
· Hollandia tudhatja magáénak az adathalászok legcélzottabb országának címét júniusban is, hiszen minden 54,4 levélből egy adathalász programmal volt fertőzött. Ezzel megelőzte Dél-Afrikát, ahol minden 170,9 emailből egyet blokkoltak.
Email alapú támadások
· Az elektronikus levelek útján szétküldött támadások terén júniusban Hollandia vette át a vezető szerepet, mivel földrajzilag náluk volt a legmagasabb a kártékony programokat tartalmazó emailek száma: minden 48,6 emailből egy tartalmazott vírust. Magyarországon ez az arány 359,9 levélből egy volt.
A Symantec Intelligence június havi jelentésének főbb megállapításai szektoronként
· Júniusban az autóipar lett a legtöbb spammel fertőzött szektor, 69,7 százalékos spam aránnyal, míg az oktatási szektorban ez az arány 70,6 volt.
· A kéretlen levelek aránya a kémiai és gyógyszeripari szektorban 66,8 százalék volt, az IT szektorban 66,4, a kiskereskedelmi szektorban 66 százalék, az állami szektorban 67,2, míg a pénzügyi szektorban pedig 66.2 százalék volt.
· Az állami szektor maradt az adathalász tevékenység fő célpontja júniusban is, minden 113,9 emailből egy rejtett adathalász támadást.
· A kémiai és gyógyszeripari szektorban 1201 levélből egy volt adathalász vírussal fertőzött, az IT szektorban ez az arány 986,8 levélből egy, a kiskereskedelmi szektorban minden 835,3 levél volt fertőzött, míg az oktatásban minden 330,6, továbbá pénzügyi szektorban minden 247,5 levélből egy.
· Az állami szektor maradt a legveszélyeztetettebb szektor, itt minden 89,8 emailből egyet rosszindulatúnak azonosítottak.
· A vírusszintet a kémiai és gyógyszeriparban tekintve minden 402,1 levél volt vírusos, az IT szektorban minden 502, 522 levélből egy volt fertőzött a kiskereskedelemben, az oktatásban 219,8-ból egy, a pénzügyi szektorban pedig 203,2-ból egy.
Piaci trendek
· A kis- és középvállalkozásokat célzó elektronikus levelek útján szétküldött támadások aránya 306,8 emailből egy, míg nagyvállalatok esetében 269 levélből egy bizonyult rosszindulatúnak.
· Kis- és középvállalkozások esetében a spam aránya 66,4 százalék volt, míg nagyvállalatoknál ez az arány 402,9 százalék.
· A kis- és középvállalkozásokat célzó adathalász vírusok aránya 401,6 levélből egy, míg nagyvállalatoknál ez az arány 361,9 levélből egy volt.
Kapcsolódó cikkek
- E-mailen terjedő átverés a Football EB-hez kapcsolódóan
- Átértékelődött a hackerek szerepe (2. rész)
- Mikor legális és mikor nem az a betörés? - Átértékelődött a hackerek szerepe (1. rész)
- Anyagi haszonszerzés motiválja a célzott cyber-támadásokat
- Egyre növekszik a kereslet az etikus hackerek iránt
- WP: amerikai-izraeli kémvírust vetettek be az iráni komputerhálózat ellen
- NYT: Obama kiber-támadásokat rendelt Irán ellen
- Hackertámadás a Heves megyei önkormányzat ellen
- A növekvő internetes bűnözés ellen küzd a sanghaji rendőrség
- Brüsszel az USA segítségét kéri a kiberbűnözés leküzdéséhez
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.