A Samsung idei sikerei számokban

Farkas Norman, 2013. december 23. 13:36

Saját értékesítési adatok és a GfK felmérései szerint idén tarolt a Samsung az okostelefonok, táblagépek és fényképezőgépek piacán: októberben minden második, hazánkban eladott okostelefon Samsung márkájú volt, a tavalyihoz képest megötszöröződött táblagép piac kiemelkedő képviselője a Samsung Galaxy Tab 2 7.0 WiFi (P3110) modell volt idén, és a Samsung a stagnáló fotós piacon is meg tudta többszörözni forgalmát 2013-ban.

Okostelefonok: hódít a nagyobb méret

 

A Samsung Electronics Magyar Zrt. saját értékesítési adatai szerint míg az év elején még a 3 és 4 hüvelyk közötti képátlóval rendelkező okostelefonok adták a magyar piac húzószegmensét, addig az év végére már egyértelműen átvette ezt a helyet a 4 és 5 hüvelyk közötti kategória. Ezt a trendet támasztják alá a GfK mérései is, így kerülhettek a kimutatásaikban hazánk legkelendőbb okostelefonjai közé olyan közép- és felsőkategóriás eszközök, mint a Samsung Galaxy S Advance és a Samsung Galaxy S III. Ennek is köszönhető, hogy a Samsung 2013 októberében hatalmas sikert, 50 százalékos részesedést ért el hazánkban az okostelefonok piacán: ebben a hónapban minden második eladott okostelefon a Samsung portfóliójából került ki a (GfK felmérése szerint).

 

Samsung Galaxy S III

 

„2014-ben a piaci szereplők egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy az egyre okosabb készülékek kezelése egyre egyszerűbbé váljon. A Samsung készülékek sikerérének kulcsa eddig is a jól használható TouchWiz kezelőfelület volt, ami jövőre még tovább fejlődik” – mondta el a témában Kunos Balázs, a Samsung mobil és IT üzletágának igazgatója.

 

Táblagépek: a robbanás éve

 

Idén a magyarországi táblagép piac ötszörösére nőtt az előző évhez képest az eladott darabszám tekintetében. Továbbra is a 7 colos, WiFi-képes készülékek az igazán keresettek Magyarországon, így a Samsung termékei közül is egy ilyen táblagép volt a legsikeresebb: a GfK adatai szerint 2013 első 10 hónapjában vásárolt tabletek közül minden kilencedik Samsung Galaxy Tab 2 7.0 WiFi (P3110) volt (önmagában elért 11,7%-os piacrészesedéssel).

 

Samsung Galaxy Tab 2 7.0

 

„Várakozásunk szerint 2013 után 2014 is a táblagépek éve lesz, hiszen az otthonokban a fokozatosan visszaszoruló notebookok szerepét folyamatosan veszik át a sokak számára praktikusabb, könnyebben kezelhető tabletek. Egyelőre a magyar háztartások kis hányada – az eNet felmérése szerint az internetezők 15%-a – rendelkezik ilyen készülékkel, így a nyugati trendekhez igazodva várható ezen okoseszközök további térhódítása. Az egyre növekvő piacot pedig az olyan, hozzáadott értéket jelentő extráinkkal kívánjuk meghódítani, mint például a Samsung Appsból ingyenesen vagy kedvezményesen elérhető alkalmazások, a gyári kiegészítők széles választéka, az ingyenes oktatási lehetőség a Samsung Allee Experience Store-ban vagy egyes modelljeinknél a prémium szervizszolgáltatás” – összegezte Kunos Balázs.

 

Fényképezőgépek: megtöbbszörözött forgalom a stagnáló piacon

 

2013 a fényképezőgépek piacán egyértelműen a Samsung éve volt hazánkban. Míg az egyre jobb képalkotási képességekkel felruházott mobiltelefonok miatt a piac évről évre a stagnálás vagy csökkenés jeleit mutatja, a Samsung meg tudta többszörözni fényképezőgépeinek forgalmát. Ennek kulcsa egyértelműen a SMART kamerák iránti kereslet növekedése volt. Ezen eszközök erőssége a képek azonnali szerkesztésének, illetve netes képmegosztókra vagy tárhelyekre való feltöltésének lehetősége. Innovációk terén is izgalmas volt az idei év, hiszen a vállalat elsőként mutatott be 3D-s cserélhető objektívet (Samsung 45mm 2D/3D NX Lens), androidos, cserélhető objektíves kompakt fényképezőgépet (Samsung Galaxy NX) és tízszeres optikai zoommal ellátott okostelefont is (Samsung Galaxy S4 Zoom).

 

„2014-ben a Samsung készülékei további SMART funkciókkal fognak bővülni, miközben a termékcsalád újabb érdekes termékekkel fog gazdagodni. A csökkenő digitális fényképezőgép piac ellenére is úgy gondoljuk, hogy a tágabb értelemben vett digitális képalkotás a jövő meghatározó területe lesz, és a Samsung élenjáró szeretne lenni ezek kifejlesztésében” – vázolta fel 2014-re vonatkozó elképzeléseit a vezető.

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat

Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta. 

2024. február 14. 12:59

A jövő szakmáinak 85%-át még fel sem találták

A feltörekvő technológiák, például a robotika, a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, a virtuális és kiterjesztett valóság, valamint az emberi agy működését utánzó számítástechnika az előrejelzések szerint az elkövetkező évtizedekben átalakítják majd az életünket és a munkánkat. Az Institute for the Future legutóbbi jelentése pedig még erőteljesebben fogalmaz, szerintük a „2030-ban létező állások 85 százalékát még fel sem találták, így az új tudás megszerzésének a képessége értékesebbé válik, mint a tudás maga”. Ezért is egyre fontosabb kérdés a felsőfokú tanulmányaikat megkezdő hallgatók számára, hogy valóban jövőbiztos tudást adó szakot válasszanak.

2024. február 7. 09:57

Képes Gábor a Neumann Társaság új ügyvezetője

2024. február 1-től Képes Gábor, a Neumann Társaság korábbi marketingigazgatója tölti be a társaság ügyvezetői posztját, miután elődje, Szalay Imre nyugdíjba vonul. 2019-től Szalay Imre vezetése alatt valósult meg az NJSZT digitális átállása az ICDL automatikus vizsgarendszer bevezetésével, a társaság stratégiáját is modernizálta, és a 2023-as nagyszabású Neumann 120 emlékév lebonyolítását is ő koordinálta. A 2001 óta Neumann-tag Képes Gábor építeni kíván a Magyarország legrégebbi IT tudományos egyesületénél összegyűlt tudásra, valamint kiemelkedően fontosnak tartja a tehetséggondozást, közösségépítést.

2024. január 25. 11:29

Fiatalok számára hirdet 6 millió forint összdíjazású ötletpályázatot a Vodafone Alapítvány

A Vodafone Magyarország Alapítvány második alkalommal hirdette meg Zöld Kód – Kódolj a holnapért! című ötletpályázatát, amelyre két korcsoportban várja a fiatalok jelentkezését. Az Alapítvány idén a fenntarthatóságot jelölte meg oktatási projektjei központi témájának, ennek megfelelően a pályázó csapatok 5, erre reflektáló kategóriában adhatják le ötleteiket. A szervezők hangsúlyozzák: a versenyen való részvételhez programozással kapcsolatos külön tudás, előképzettség nem szükséges, annál inkább nyitottság, a digitális platformok iránti érdeklődés és kalandvágy.

2024. január 24. 19:55

CES 2024: A mindennapokba beszökött a jövő

Mesterséges intelligencia, mobilitás, robotok ... csak egy pár kulcsszó a Szilícium völgyben egy évtizede megálmodott jövőből, ami most – a CES 2024 tanúsága szerint – gyakorlatilag már itt van a mindennapi világunkban, beszökött, miként Adynál az ősz...

2024. január 12. 15:23

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30