Október 1-től 11800 a belföldi egyetemes tudakozó száma
Ötjegyű lesz a hívószáma az országos belföldi egyetemes tudakozó szolgáltatásának október 1-jétől: a jövőben a 11800-at kell hívni. Az eddig tudakozódásra használt 198-as számot tárcsázók figyelmét október elsejétől hangbemondással hívják fel a változásra.
Október elsejétől új telefonszámon érhető el az országos belföldi egyetemes tudakozó. A szolgáltatást ettől az időponttól kezdve valamennyi magyarországi vezetékes- és mobiltelefon-előfizető a 11800-as hívószámon veheti igénybe.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2013 végén írt ki pályázatot az egyetemes tudakozó működtetésére, amelyen az összességében legkedvezőbb ajánlatot benyújtó Invitel Távközlési Zrt. nyert. A hatályos európai uniós rendelkezések előírják a tudakozószolgáltatás rendszeres felülvizsgálatát, így az NMHH rendelete szerint a két intézmény által júliusban aláírt szerződés korlátozott időre szól. A megállapodás értelmében az Invitel az egész országra kiterjedően, egységes keretek között biztosítja a szolgáltatást.
Az Európai Unió szabályozási tendenciájának megfelelően – amely a háromtagú hívószámok fokozatos kivezetésére irányul – a tudakozó hívószáma megváltozik, és a hatóság a 198-as rövid szám használati engedélyét 2014. szeptember 30-ig visszavonja. Az NMHH rendelete szerint a jelenleg használatban lévő 198-as telefonszámon hangbemondás jelzi majd október elsejétől a fogyasztók számára a változást.
Az országos belföldi egyetemes tudakozón keresztül a lakossági és az üzleti előfizetők vezetékes, illetve mobiltelefonszámairól egyaránt lehet információkat kérni, ha az ügyfelek előzetesen hozzájárultak azok közléséhez. Az érdeklődők címadatok alapján tudakozódhatnak a telefonszámokról és fordítva, illetve előfizetői jogosultság alapján kérhetik a normál díjazású hívószámok automatikus kapcsolását vagy sms-ben történő továbbítását.
Kapcsolódó cikkek
- Új szolgáltatónál érhető el a belföldi tudakozó
- Hatósági szerződést kötött az NMHH és a UPC
- Négy jelentkező a "szélessávú" frekvenciapályázatra
- Hétfőn lehet jelentkezni a szélessávú frekvenciapályázatra
- Az NMHH kiírta a szélessávú frekvenciahasznosítási pályázatot
- Megnyílt Bűvösvölgy, Magyarország első médiaértés-oktató központja
- A UPC üdvözli az Európai Bíróság műholdas tévészolgáltatásokra vonatkozó döntését
- EU-bíróság: van joghatósága az NMHH-nak a UPC fölött
- Gyermekvédelem: Milyen legyen a jó szűrőszoftver?
- NMHH: közzétették a szélessávú frekvenciapályázat dokumentáció tervezetét
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.