Még nem vagyunk biztonságtudatosak okostelefon fronton
Az ESET közösségi média felmérése az okostelefon használati szokásokról
Az ESET közösségi platformjain végzett kutatás eredménye a biztonságtudatos mobilhasználat hiányára hívja fel a figyelmet. Az okostelefon használati szokásokról készített felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek közül minden tizedik tulajdonos vesztette el telefonját vagy lopták már el tőle. Ennek ellenére csak alig több mint a felhasználók fele használ PIN kódot, sőt közel harmaduk egyáltalán nem védi jelszóval készülékét.
A 2015 februárjában, kb. 500 okostelefon felhasználó közreműködésével készített mini kutatásuk célja az emberek mobilbiztonsági szokásainak feltérképezése volt. A felmérés főbb megállapításai a következők:
- Minden tizedik okostelefon tulajdonos vesztette el telefonját vagy lopták el tőle (9.7%)
- Közel 20%-uk egyáltalán nem végez biztonsági mentést (19,7%) így bármilyen probléma estén az összes adatukat örökre elvesztik a telefonról
- A biztonsági mentést végzők közül is 35.7% csak néha vagy rendszertelenül teszi ezt meg (14,7% naponta, 19,9% hetente és 10% havonta).
- Az okostelefonnal rendelkezők fele használ (55,3%) csak PIN kódot
- Sőt a felhasználók közel 30%-a (29.3%) egyáltalán nem védi jelszóval készülékét, így bárki hozzáférhet minden adatához
- A védelmet komolyabban használók közül 12,5% ujjlenyomat olvasót, 3% pedig arcfelismerő programot is használ telefonján
- Pozitívumnak tekinthető, hogy a megkérdezettek 64.9%-a valamilyen formában használt már kétfaktoros azonosítást
A védelemre szükség van
“Az androidos felhasználóknak szinte szükségszerű a biztonsági megoldások használata, hiszen a múlt évben rekord számú fenyegetés készült erre a platformra, beleértve az első fájl titkosító zsarolóprogramot, amelyet az ESET kutatócsoportja fedezett fel. A mini kutatásunk megmutatta, hogy a biztonságtudatosabb mobilhasználattal kapcsolatban még bőven van hova fejlődniük a felhasználóknak. ” – mondta el a felmérés kapcsán tapasztalatait Béres Péter a Sicontact Kft., az ESET magyarországi disztribútorának vezető IT tanácsadója.
Pozitívumok és a felhő
Az üzleti hálózatok és a magánlevelezés megvédésének legjobb módja, ha kétfaktoros azonosítást használ a felhasználó. Ezzel kapcsolatban pozitív meglepetést okoztak a kutatásban résztvevők, ugyanis a megkérdezettek 64,9%-a elmondása szerint használt már valamilyen kétfaktoros hitelesítési megoldást (például rövid szöveges üzenetek) online szolgáltatások használatakor. Ez különösen fontos lehet az olyan szolgáltatások esetében, mint az online bankolás, amelyet a megkérdezett felhasználók 53%-a használ. Emellett a felmérés az okostelefon felhasználók felhőben tárolt adatainak védelmének fontosságát, mivel már 26,9% használja ezt a fajta szolgáltatást, 13,1% pedig ezek vegyes (felhő és helyi) megoldásával él.
Kapcsolódó cikkek
- A nők kevésbé elővigyázatosak a kiberfenyegetésekkel szemben
- Az Amazon a leggyakrabban célzott márka az online üzletek között
- Az első ismert arab kiberkém-csoport több ezer áldozatot ejt világszerte
- A legújabb androidos kártevő akkor támad, amikor nem is gondolnánk
- 10 millió jelszót tett közzé egy biztonsági szakértő
- A Mac és a PC felhasználókat egyformán érintik a kiberfenyegetések
- Vészbook: az online fenyegetettség melegágya
- Veszélyben érezhetik magukat a Mac felhasználók
- Képes malware történelem és novemberi vírustoplista az ESET-től
- Jövőre új kínálattal érkezik az ESET
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI
Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.
Magyar siker a bahreini Forma 1-en
A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át.
Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP
A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat.
Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!
22. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, ’Az Év Honlapja’ pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre rekord mennyiségű 287 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 88 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a társadalmi szerepvállalás keretében készült online felület az ,,Amiről a sírok mesélnek - Avar temető Babarcon” lett, melyet a Pazirik Informatikai Kft. készített.
Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en
Az LG Electronics (LG) több mint 200 díjat és elismerést kapott az idei CES-en a háztartási elektronika, a szórakoztató elektronika, valamint a B2B megoldások terén bemutatott számos innovációjáért és technológiai újításáért.