Még nem vagyunk biztonságtudatosak okostelefon fronton
Az ESET közösségi média felmérése az okostelefon használati szokásokról
Az ESET közösségi platformjain végzett kutatás eredménye a biztonságtudatos mobilhasználat hiányára hívja fel a figyelmet. Az okostelefon használati szokásokról készített felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek közül minden tizedik tulajdonos vesztette el telefonját vagy lopták már el tőle. Ennek ellenére csak alig több mint a felhasználók fele használ PIN kódot, sőt közel harmaduk egyáltalán nem védi jelszóval készülékét.
A 2015 februárjában, kb. 500 okostelefon felhasználó közreműködésével készített mini kutatásuk célja az emberek mobilbiztonsági szokásainak feltérképezése volt. A felmérés főbb megállapításai a következők:
- Minden tizedik okostelefon tulajdonos vesztette el telefonját vagy lopták el tőle (9.7%)
- Közel 20%-uk egyáltalán nem végez biztonsági mentést (19,7%) így bármilyen probléma estén az összes adatukat örökre elvesztik a telefonról
- A biztonsági mentést végzők közül is 35.7% csak néha vagy rendszertelenül teszi ezt meg (14,7% naponta, 19,9% hetente és 10% havonta).
- Az okostelefonnal rendelkezők fele használ (55,3%) csak PIN kódot
- Sőt a felhasználók közel 30%-a (29.3%) egyáltalán nem védi jelszóval készülékét, így bárki hozzáférhet minden adatához
- A védelmet komolyabban használók közül 12,5% ujjlenyomat olvasót, 3% pedig arcfelismerő programot is használ telefonján
- Pozitívumnak tekinthető, hogy a megkérdezettek 64.9%-a valamilyen formában használt már kétfaktoros azonosítást
A védelemre szükség van
“Az androidos felhasználóknak szinte szükségszerű a biztonsági megoldások használata, hiszen a múlt évben rekord számú fenyegetés készült erre a platformra, beleértve az első fájl titkosító zsarolóprogramot, amelyet az ESET kutatócsoportja fedezett fel. A mini kutatásunk megmutatta, hogy a biztonságtudatosabb mobilhasználattal kapcsolatban még bőven van hova fejlődniük a felhasználóknak. ” – mondta el a felmérés kapcsán tapasztalatait Béres Péter a Sicontact Kft., az ESET magyarországi disztribútorának vezető IT tanácsadója.
Pozitívumok és a felhő
Az üzleti hálózatok és a magánlevelezés megvédésének legjobb módja, ha kétfaktoros azonosítást használ a felhasználó. Ezzel kapcsolatban pozitív meglepetést okoztak a kutatásban résztvevők, ugyanis a megkérdezettek 64,9%-a elmondása szerint használt már valamilyen kétfaktoros hitelesítési megoldást (például rövid szöveges üzenetek) online szolgáltatások használatakor. Ez különösen fontos lehet az olyan szolgáltatások esetében, mint az online bankolás, amelyet a megkérdezett felhasználók 53%-a használ. Emellett a felmérés az okostelefon felhasználók felhőben tárolt adatainak védelmének fontosságát, mivel már 26,9% használja ezt a fajta szolgáltatást, 13,1% pedig ezek vegyes (felhő és helyi) megoldásával él.
Kapcsolódó cikkek
- A nők kevésbé elővigyázatosak a kiberfenyegetésekkel szemben
- Az Amazon a leggyakrabban célzott márka az online üzletek között
- Az első ismert arab kiberkém-csoport több ezer áldozatot ejt világszerte
- A legújabb androidos kártevő akkor támad, amikor nem is gondolnánk
- 10 millió jelszót tett közzé egy biztonsági szakértő
- A Mac és a PC felhasználókat egyformán érintik a kiberfenyegetések
- Vészbook: az online fenyegetettség melegágya
- Veszélyben érezhetik magukat a Mac felhasználók
- Képes malware történelem és novemberi vírustoplista az ESET-től
- Jövőre új kínálattal érkezik az ESET
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen
Közel kétezer versenyző regisztrált már a legnagyobb hazai informatikai versenyre, az idén nyolcadszorra megrendezett Országos IT Megmérettetésre. Az október 31-én kezdődő, ötfordulós versenyen nemcsak saját szakterületükön próbálhatják ki magukat és csapatukat a senior és junior IT-sok, hanem tanulásra is használhatják a versenyfeladatokhoz kapcsolódó magyarázatokat. Az állandó önképzés a szervezők tapasztalatai szerint napjainkban már a tudás szinten tartásához is elengedhetetlen, hiszen a mesterséges intelligencia már most minden negyedik IT-szakember munkáját elveheti. Az Országos IT Megmérettetésen MI-t használó alkalmazások is részt vesznek, így az indulók nemcsak a többi informatikus átlagához tudják viszonyítani saját tudásukat, hanem a géphez is.
Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja
A Vatera.hu új aloldalán, a Vatera Galérián szakértő régiségkereskedők, művészeti galériák kínálják kiváló állapotban fennmaradt, vagy szakszerűen restaurált műtárgyak és lakberendezési tárgyak ezreit. A francia barokk szekrényektől kezdve az ezüst étkészleten át a kortárs alkotásokig terjedő, folyamatosan változó online katalógus minden darabjának eredetiségére garanciát vállalnak a szakértő eladók.
Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők
Bár drámainak tűnik a digitális visszaélésekben ellopott pénzek összege, ám az elektronikus pénzforgalom is drasztikusan bővül. 1 millió forintnyi utalásból 30 forintot szereznek meg a csalók, míg 1 millió forintnyi kártyás fizetésből 383 forintot – ami fájó, hogy a fenti összegnek egyre nagyobb része a kártya- és számlabirtokos kára lesz – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
Október 11-én pénteken tartják a 7. Service Design Day-t Budapesten, mely az elmúlt években az egyik legfontosabb üzleti konferenciává nőtte ki magát. Az eseményen a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspirációt a 10 teremben zajló több, mint 200 előadás alatt.