Szelfi: a budapesti nők a legfüggőbbek

forrás: Prím Online, 2015. augusztus 16. 09:16

Megosztja a magyarokat a szelfizés: közel kétharmaduk tartja átmeneti divathóbortnak, és ugyanennyien gondolják felesleges magamutogatásnak. Ennek ellenére a magyarok csaknem fele szokott szelfizni, igaz, egynegyedüket zavarba hozza, ha ezt más is látja – derül ki a Samsung Selfie Guide kampány keretében készült kutatásból. A szelfi nem csak a legfiatalabbak körében hódít: az 50 és 75 év közöttiek negyede is szokta önmagát fotózni. A kutatásból az is kiderül, hogy a budapestiek magamutogatóbbak a vidékiekhez, a nők pedig a férfiakhoz képest. A 50-75 éves szelfizők egyötöde kimondottan Facebookra szánja a fotóit.

A Samsung Electronics megbízásából készült kutatás szerint magyarok közel fele (46%) szokott önfotót, azaz szelfit készíteni. Legnagyobb arányban a 18-29 évesek (63%) hódolnak a szelfizésnek, de még az 50 és 75 év közötti korosztályban is minden negyedik válaszadó szokott szelfit készíteni. A nők hajlamosabbak a szelfizésre, mint a férifak  (51% vs. 40%), és nagyobb valószínűséggel csinál fotót magáról az, aki okostelefonnal rendelkezik (56%). A felmérés alapján fővárosiak körében népszerűbb ez a műfaj, mint vidéken (a budapestiek 51%-a készít szelfit, míg a községben élők csupán 39%-a). A Samsung Selfie Guide kampányban az is kiderült, hogy melyek a fővárosiak népszerű szelfi helyszínei: a legtöbben a Bazilika és a Deák tér környékéről osztják meg Instagrammon, és ezzel együtt a www.selfieguide.hu oldalon a fotóikat. A magyarok 33%-a csak alkalmanként nyúl a kameráért, hogy önmagáról fotót készítsen, legalább havonta a válaszadók 9%-a, hetente pedig 4%-a csinál szelfit. Utóbbi csoportban a 18-29 évesek felülreprezentáltak, akik közül minden tizedik heti rendszerességgel szelfizget.

 



A szelfizők többsége (70%) saját magának akar megörökíteni egy-egy jó élményt, de egyharmaduk számára az is fontos, hogy megossza azt barátival. Utóbbi főként a fiatalokra jellemző: a 18-29 éves korosztály 46%-át ez (is) motiválja a fotózásnál. Képeit a szelfizők közel egyötöde szánja a Facebookra, ami 18-39 évesekre ugyanúgy jellemző, mint a 50-75 éves korosztályra. Az Instagram viszont egyértelműen a legfiatalabbak körében népszerű, a 18-29 évesek 7%-a tölti fel ide képeit (míg az összes válaszadó körében 3% ez az arány). A képekkel minden nyolcadik szelfiző szeretné gondolatait, érzéseit kifejezni – utóbbi inkább jellemző a nőkre.

Vitathatatlan népszerűsége ellenére még a szelfizők többsége is csupán átmeneti divathóbortnak tartja a szelfizést, és közel felük véli felesleges magamutogatásnak. Még kritikusabbak azok, akik sosem készítenek önfotót: közel háromnegyedük ért egyet ezzel a két állítással. Alighanem a szelfizéssel kapcsolatos negatív vélekedések is szerepet játszanak abban, hogy a szelfizők egynegyedét hozza az zavarba, hogy nyilvános helyen mások is látják fotózás közben – ráadásul ez jobban zavarja azokat, akik gyakrabban nyúlnak a kamerához.

A szelfi készítés szinte teljes mértékben a mobiltelefonhoz kötődik: csupán a szelfizők 13%-a használja elsősorban a hagyományos kameráját, 84% főként a mobiljára támaszkodik – utóbbi csoportban közel azonos számban használják az előlapi, illetve a hátlapi kamerát. A szelfi készítésnél a legtöbb válaszadót (38%) az zavarja, hogy nem tudja beállítani a megfelelő kameraszöget, így fontos részletek lemaradnak a képekről – ez főként azokkal fordul elő, akik a telefon hátoldali kamerájával fotóznak. Sokak számára a szelfibot hiányzik ahhoz, hogy jó képet készítsenek (29%) és gyakori probléma az is, hogy nem tudják beállítani jól a kamerát (27%), vagy nem megfelelő az előlapi kamera felbontása (23%).

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Propaganda elleni védőoltás: Utazás!

Amerikai tudósítónk, Horváth László, olyan szemmel látogatta meg az év egyik legnagyobb turisztikai rendezvényét, az IPW Orlando 2022-öt, hogy közben szemügyre vette, mely fejlesztések könnyítik meg az ideérkezők utazását, és elfilozófált annak kapcsán, hogy miért érdemes útra kelni, és akár egy konferencia-részvételt is összekötni az adott hely felfedezésével, az ország - Amerika - felfedezésével.

2022. augusztus 8. 23:11

Így óvja a szemét, ha sokat ül kijelző előtt

Tudta, hogy a nyugati emberek naponta átlagosan 6 órát töltenek különböző képernyők előtt? Ha belegondol, egy kicsit furcsa is, hogy a telefonunk kijelzőjére védőfóliát teszünk, a laptop kijelzőjét folyamatosan törölgetjük, portalanítjuk, szóval óvjuk az eszközeinket, miközben a szemünk védelmére nem is gondolunk. Íme pár tipp, ami segíthet megtartani a szeme egészségét, ha sok időt tölt kijelző előtt.

2022. június 13. 17:17

Esztétikus magas teljesítményű asztali számítógép - igenis létezik!

Ebben a cikkben azt szeretnénk hangsúlyozni, hogy igenis reális elképzelésnek számíthat egy olyan asztali számítógép beszerzése, amelyik nemcsak teljesítményben, hanem az esztétikumot tekintve is elsőrendű vételnek számít. Következzenek tehát a részletek!

2022. február 15. 18:06

Hogyan ne válj a hackerek áldozatává másodpercek alatt?

Elképzelhetetlen ma már az élet internet nélkül. Munkához, tanuláshoz, de sokan még a heti bevásárlást is a világhálóra fellépve oldják meg.

2022. január 31. 09:19

Mit kell tudni az okosotthonokban megtalálható szenzorokról és érzékelőkről?

Amikor egy okosotthon kialakítása mellett döntünk, érdemes végiggondolni annak koncepcióját. Mindezt annak érdekében, hogy élhessünk az okosotthon egyik legnagyobb előnyével, a bővíthetőséggel.

2022. január 25. 09:45

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40

Így mutatkozik meg a háború hatása a kriptovilágban

2022. július 19. 16:24

Újra keresik az év webshopjait

2022. július 8. 18:20