Szelfi: a budapesti nők a legfüggőbbek
Megosztja a magyarokat a szelfizés: közel kétharmaduk tartja átmeneti divathóbortnak, és ugyanennyien gondolják felesleges magamutogatásnak. Ennek ellenére a magyarok csaknem fele szokott szelfizni, igaz, egynegyedüket zavarba hozza, ha ezt más is látja – derül ki a Samsung Selfie Guide kampány keretében készült kutatásból. A szelfi nem csak a legfiatalabbak körében hódít: az 50 és 75 év közöttiek negyede is szokta önmagát fotózni. A kutatásból az is kiderül, hogy a budapestiek magamutogatóbbak a vidékiekhez, a nők pedig a férfiakhoz képest. A 50-75 éves szelfizők egyötöde kimondottan Facebookra szánja a fotóit.
A Samsung Electronics megbízásából készült kutatás szerint magyarok közel fele (46%) szokott önfotót, azaz szelfit készíteni. Legnagyobb arányban a 18-29 évesek (63%) hódolnak a szelfizésnek, de még az 50 és 75 év közötti korosztályban is minden negyedik válaszadó szokott szelfit készíteni. A nők hajlamosabbak a szelfizésre, mint a férifak (51% vs. 40%), és nagyobb valószínűséggel csinál fotót magáról az, aki okostelefonnal rendelkezik (56%). A felmérés alapján fővárosiak körében népszerűbb ez a műfaj, mint vidéken (a budapestiek 51%-a készít szelfit, míg a községben élők csupán 39%-a). A Samsung Selfie Guide kampányban az is kiderült, hogy melyek a fővárosiak népszerű szelfi helyszínei: a legtöbben a Bazilika és a Deák tér környékéről osztják meg Instagrammon, és ezzel együtt a www.selfieguide.hu oldalon a fotóikat. A magyarok 33%-a csak alkalmanként nyúl a kameráért, hogy önmagáról fotót készítsen, legalább havonta a válaszadók 9%-a, hetente pedig 4%-a csinál szelfit. Utóbbi csoportban a 18-29 évesek felülreprezentáltak, akik közül minden tizedik heti rendszerességgel szelfizget.

A szelfizők többsége (70%) saját magának akar megörökíteni egy-egy jó élményt, de egyharmaduk számára az is fontos, hogy megossza azt barátival. Utóbbi főként a fiatalokra jellemző: a 18-29 éves korosztály 46%-át ez (is) motiválja a fotózásnál. Képeit a szelfizők közel egyötöde szánja a Facebookra, ami 18-39 évesekre ugyanúgy jellemző, mint a 50-75 éves korosztályra. Az Instagram viszont egyértelműen a legfiatalabbak körében népszerű, a 18-29 évesek 7%-a tölti fel ide képeit (míg az összes válaszadó körében 3% ez az arány). A képekkel minden nyolcadik szelfiző szeretné gondolatait, érzéseit kifejezni – utóbbi inkább jellemző a nőkre.
Vitathatatlan népszerűsége ellenére még a szelfizők többsége is csupán átmeneti divathóbortnak tartja a szelfizést, és közel felük véli felesleges magamutogatásnak. Még kritikusabbak azok, akik sosem készítenek önfotót: közel háromnegyedük ért egyet ezzel a két állítással. Alighanem a szelfizéssel kapcsolatos negatív vélekedések is szerepet játszanak abban, hogy a szelfizők egynegyedét hozza az zavarba, hogy nyilvános helyen mások is látják fotózás közben – ráadásul ez jobban zavarja azokat, akik gyakrabban nyúlnak a kamerához.
A szelfi készítés szinte teljes mértékben a mobiltelefonhoz kötődik: csupán a szelfizők 13%-a használja elsősorban a hagyományos kameráját, 84% főként a mobiljára támaszkodik – utóbbi csoportban közel azonos számban használják az előlapi, illetve a hátlapi kamerát. A szelfi készítésnél a legtöbb válaszadót (38%) az zavarja, hogy nem tudja beállítani a megfelelő kameraszöget, így fontos részletek lemaradnak a képekről – ez főként azokkal fordul elő, akik a telefon hátoldali kamerájával fotóznak. Sokak számára a szelfibot hiányzik ahhoz, hogy jó képet készítsenek (29%) és gyakori probléma az is, hogy nem tudják beállítani jól a kamerát (27%), vagy nem megfelelő az előlapi kamera felbontása (23%).
Kapcsolódó cikkek
- Szelfikből alkotott mozaikot William Shatner
- HP PhotoPass Disneylandben
- A Nikon bemutatta új f/1,8 rekeszértékű fix objektívjét, az AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED-t
- Igazolványkép mobillal
- A szelfizés veszélyeire figyelmeztet az orosz belügy
- Két új Nikon objektív a profiknak
- A Disney parkokban sem lehet használni a szelfibotokat
- Guinness-rekordot döntött az LG a világ leghosszabb szelfilánccal
- Egy új, fix objektívet mutatott be a Canon – EF 50mm f/1.8 STM
- Wimbledonban sem lehet majd használni a selfie botot
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Propaganda elleni védőoltás: Utazás!
Amerikai tudósítónk, Horváth László, olyan szemmel látogatta meg az év egyik legnagyobb turisztikai rendezvényét, az IPW Orlando 2022-öt, hogy közben szemügyre vette, mely fejlesztések könnyítik meg az ideérkezők utazását, és elfilozófált annak kapcsán, hogy miért érdemes útra kelni, és akár egy konferencia-részvételt is összekötni az adott hely felfedezésével, az ország - Amerika - felfedezésével.
Így óvja a szemét, ha sokat ül kijelző előtt
Tudta, hogy a nyugati emberek naponta átlagosan 6 órát töltenek különböző képernyők előtt? Ha belegondol, egy kicsit furcsa is, hogy a telefonunk kijelzőjére védőfóliát teszünk, a laptop kijelzőjét folyamatosan törölgetjük, portalanítjuk, szóval óvjuk az eszközeinket, miközben a szemünk védelmére nem is gondolunk. Íme pár tipp, ami segíthet megtartani a szeme egészségét, ha sok időt tölt kijelző előtt.
Esztétikus magas teljesítményű asztali számítógép - igenis létezik!
Ebben a cikkben azt szeretnénk hangsúlyozni, hogy igenis reális elképzelésnek számíthat egy olyan asztali számítógép beszerzése, amelyik nemcsak teljesítményben, hanem az esztétikumot tekintve is elsőrendű vételnek számít. Következzenek tehát a részletek!
Hogyan ne válj a hackerek áldozatává másodpercek alatt?
Elképzelhetetlen ma már az élet internet nélkül. Munkához, tanuláshoz, de sokan még a heti bevásárlást is a világhálóra fellépve oldják meg.
Mit kell tudni az okosotthonokban megtalálható szenzorokról és érzékelőkről?
Amikor egy okosotthon kialakítása mellett döntünk, érdemes végiggondolni annak koncepcióját. Mindezt annak érdekében, hogy élhessünk az okosotthon egyik legnagyobb előnyével, a bővíthetőséggel.