1,8 milliárd dolláros befektetést szerzett a Snapchat

Juhász Tomi, 2016. május 31. 16:07

A Snapchat instant üzenetküldő alkalmazás újabb, 1,8 milliárd dolláros befektetési kört tudhat maga mögött, legyőzve ezzel a kételyeket, melyek a startup befektetési ökoszisztémát lengik körül az utóbbi időben. Az új befektetéssel a céget jelenleg 20 milliárd dollárra becslik.

A mindössze másodpercekre látható kép-, videó- és üzenetmegosztást kínáló Snapchat az utóbbi időben többször szembesült a befektetők szkepticizmusával, ami egyébként teljesen általánossá vált startup körökben az újabb dotcom lufitól tartva. A kockázati tőke befektetők kritikus hozzáállása már egy ideje érezhető volt a céggel szemben, mivel az egyetlen bevételi forrást a hirdetések jelentették, s azt is csak múlt év októberében vezették be. Ezért is jelzés értékű a friss pénz, hiszen a kockázati tőke befeketetések az amerikai piacon 39 millárd dolláról 25,5 milliárdra, vagyis egyharmaddal csökkentek az előző év harmadik negyedévéhez képest. (CB Insights)

 

Bár erősek a kételyek a Snapchat üzleti modelljét illetően, a cég mégiscsak erős - hozzávetőleg 100 milliós - aktív felhasználói bázissal rendelkezik, melyet 60%-ban a 13-24 éves korosztály tesz ki, s ez vonzó platformot jelent a hirdetők számára is. Ez a fiatal felhasználói réteg nagyon fontos a cégnek, hiszen így komoly kihívót jelent a Facebooknak és főleg a folyamatosan csökkenő felhasználói réteggel rendelkező Twitter számára.

 

A nagy volumenű befektetések ellenére a cég lassan kezdi a bevétel generálást, ami a befektetésekhez képest egyelőre elenyésző összeg (az előző évben 59 millió dollárra rúgott), de folyamatosan és erőteljesen nő, 2016-ra már 250 és 350 millió dollár közötti hirdetési bevételt várnak. 

 

Forrás: Fortune, Mashable

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

A magyar háztartások majdnem háromnegyedében használnak vezetékes internetet, viszont másfél millió ember sehogy sem internetezik. Az utóbbi csoportba kerülést leginkább az életkor és a vagyoni helyzet befolyásolja. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) reprezentatív kutatása a háztartások és a 14 éves, illetve annál idősebb lakosság körében, 2020 augusztusában és szeptemberében készült. 

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

A történelem során 2021-ben először haladja meg a 4 ezer milliárd dollárt a nagyvállalatok IT működésre és fejlesztésre fordított kiadása. Négy olyan ország van csupán, ahol a nominális nemzeti össztermék meghaladja ezt az összeget: az USA, Kína, Japán és Németország.

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

Az utóbbi hónapokban egy sor kiváló gyár mutatta be tevékenységét és fejlesztéseit, hogy összemérjék eredményeiket egymással. A sokszínű mezőnyben a zsűrinek, a korábbi évekhez hasonlóan, nehéz dolga volt, az összetett díjasok kiválasztásában.

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

Az ABB hazai leányvállalata, az ABB Kft. hetedik alkalommal nyerte el a tekintélyes Business Superbrands díjat.

2021. május 17. 16:40

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

A koronavírus-válság jelentős változásokat hozott a bankszektornak a 2020-as évben: bevezették a hiteltörlesztési moratóriumot, megsokszorozódtak a hitelprogramok, valamint az új helyzet következtében a digitalizáció is felgyorsult.

2021. május 4. 19:29

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett

2021. augusztus 3. 09:56

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52