Versenypályára és a sebesség szerelmeseinek szánt új Bridgestone gumiabroncs
A Bridgestone, a gumiabroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások globális piacvezetője bejelentette az ikonikus Potenza termékcsalád legújabb darabjának, az ultranagy teljesítményű Bridgestone Potenza Race megjelenését. A versenypályák szerelmeseinek kifejlesztett semi-slick gumiabroncs közutakra is alkalmas, de a fókuszt a teljesítményre összpontosítja.
Több évtizedes innováció és szakértelem a motorsportok területén
A mára ikonikussá vált Potenza termékcsaládjának legújabb tagja a Bridgestone Forma-1-es versenyekkel való 1997 és 2010 közötti együttműködéséből született, a csapatok beszállítójaként hat egymást követő bajnoki címet is nyert a Ferrarival. A Potenza Race ezt az örökséget, valamint olyan szuperautók mint a Lamborghini Huracán STO, a SEAT Leon Cupra és a nemrégiben bemutatott Huracán STO Tecnica gyári első szerelései során szerzett tapasztalatokat foglalja magába.
Ultranagy teljesítményű, prémium abroncsok
A TÜV SÜD által végzett független tesztek alapján az abroncs – megelőzve versenytársait – a leggyorsabb köridőt és a legjobb fékezést nyújtja száraz útfelületen, mindezt kiemelkedően hosszú élettartammal. Ezt a kiemelkedő teljesítményt a futófelület mintázata, szerkezete és anyagkeveréke terén elért innováció teszi lehetővé.
Az Auto Bild nyári, sportautó gumitesztjén a szegmens fő versenytársaival szemben az új Bridgestone Potenza Race mindenkit felülmúlva aratott győzelmet a versenypályán. A bírák a "szinte tökéletes kezelhetőséget, a slick abroncsok szintjét megközelítő teljesítményt, a precíz kormányzást, a nagy oldalirányú erők létrehozására való képességet, a széles határokat és a kitartást" emelték ki az első helyezés okaként.
A Potenza Race fejlesztése a Bridgestone úttörő, virtuális abroncsfejlesztési technológiájának köszönhetően rövidebbé és fenntarthatóbbá vált. Ez a technológia teszi lehetővé a fejlesztés alatt álló abroncs digitális változatának létrehozását és tesztelését, valamint segít megjósolni még a prototípusok legyártása előtt a gumiabroncs teljesítményét különböző körülmények között. Fenntarthatósági szempontból ez a metódus 33%-os nyersanyag- és CO2-kibocsátás-megtakarítást eredményez, miközben 10 000 kilométert és 1,7 tonna CO2-t takarít meg a szabadtéri teszteléshez képest.
Az Európában kifejlesztett és gyártott új, Bridgestone Potenza Race a pályákon leggyakrabban használt sportkocsikat támogatva 13 népszerű méretben, 17” és 20” között kapható.
A bejelentés kapcsán Emilio Tiberio, a Bridgestone EMIA műveleti igazgatója és technológiai vezetője a következőket tette hozzá: „A Bridgestone Potenza Race a nagy teljesítmény terén szerzett több éves, sőt évtizedes tapasztalatunk csúcspontja, amelyet a motorsport szerelmeseinek elvárásai, észrevételei alapján alkottunk meg. Örömmel mutatjuk be az első olyan, félsima gumiabroncsunkat, amely páratlan teljesítményt kínál minden pályarajongónak."
A projekt összhangban van a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásával, amely tengelyként határozza meg a vállalat működését, miközben kiérdemli a jövő generációinak bizalmát. A Bridgestone E8 kötelezettségvállalása 8 értéket határoz meg (energia, ökológia, hatékonyság, bővítés, gazdaság, érzelem, könnyítés és erősítés), amelyeket a Bridgestone a fenntartható társadalom megvalósítása érdekében a munkavállalókkal, a társadalommal, a partner és az ügyfelekkel közösen fog megteremteni. Ez a projekt összhangban van az "érzelem” értékkel: elkötelezettség a lelkesedés fokozása felkeltése és az öröm terjesztése érdekében a mobilitás világában.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental lett az „Év gumiabroncsgyártója” 2022-ben
- Hidrogénüzemű járművek gumiabroncsait fejleszti a Bridgestone
- Integrált gumiabroncs- és flottakezelési megoldást indít a Bridgestone
- Teljesítmény és esztétika egy abroncsban
- Év Gyára díjat nyert a Bridgestone Tatabánya
- A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára
- PET-palack újrahasznosításával készít gumiabroncsot a Continental
- Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán
- A Bridgestone bejelentette E8 kötelezettségvállalását 2030-ig
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az olaszoknál folytatta európai terjeszkedését a hozzánk ősszel érkező Omoda
Július elején újabb európai piacra lépett be a Chery Group az Omoda és Jaecoo márkákkal, Olaszországban teljes körű szolgáltatással elindult a kínai gyártó járműveinek értékesítése. A társaság globális terjeszkedési stratégiája szerint 2030-ig világszerte több mint 60 piacon jelenik meg ez a két brand, szeptemberben Magyarországon is megkezdik az Omoda 5 forgalmazását.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.
Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább
A 16-59 éves magyarok közel egyötöde tervez autóvásárlást a közeljövőben, több mint felük kétmillió forint alatti összeget szán erre – derül ki a Chery Group megbízásából készült, reprezentatív felmérésből. Bár a többség számára az ár a legfontosabb szempont, a férfiak körében ugyanennyire számít az is, hogy megbízható és ismert gyártó járműve legyen, illetve sokan kiemelték a műszaki paramétereket is.
Az LG és a ChargePoint közösen bővítik globális elektromosautó-töltőhálózatukat
Az LG Electronics (LG) a közelmúltban egyetértési nyilatkozatot és végleges megállapodást írt alá az elektromos járművek (EV) kereskedelmi célú töltésére vonatkozóan az Egyesült Államokban a ChargePoint vállalattal, az EV-k hálózati töltési megoldásainak vezető szolgáltatójával. Az LG egyrészt arra számít, hogy az egyetértési nyilatkozat felgyorsíthatja az EV-töltési üzletág növekedését, másrészt további lendületet adhat a vállalat B2B tevékenységei bővülésének, illetve a társaság intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá történő átalakulását is támogatja.
A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
A nemzetközi autóipari trendekre rácáfolva, kiugróan jó értékesítési eredményeket ért el az év első négy hónapjában a Chery Holdings Group. A kínai gyártó éves összevetésben több mint felével növelte értékesítését a január-április közötti időszakban, az elektromos és plug-in hibrid járműveknél pedig több mint kétszeres fejlődést ért el. A társaság Omoda 5 modellje szeptembertől Magyarországon is elérhető lesz, novemberben pedig várhatóan az autó elektromos verziója is megérkezik hozzánk!