Megújuló arculat
Interjú Csuba Deával, a Kürt Rt. marketingigazgatójával
- Magyarországon az adatmentési szolgáltatásra összpontosító marketingtevékenységünk jellemzően PR-orientált, ami annak köszönhető, hogy ezt a szolgáltatást nagyon széles körben veszik igénybe. Információbiztonsági szolgáltatásainkat elsősorban szakmai programokon mutatjuk be az érdeklődőknek, számos konferenciát szervezünk, vagy előadóként veszünk részt ilyen eseményeken. Németországban picit más a helyzet. Nevünket ott is sokan ismerték, mielőtt saját leányvállalattal jelentünk meg a piacon, de ismertségünk természetszerűleg jóval elmaradt a hazaitól. A kinti célcsoportokat - a kis- és nagyvállalatokat, illetve a magánszemélyeket - először fel kellett térképeznünk, majd meg kellett szólítanunk.
Ráadásul újabb, más típusú igényekkel is találkoztunk, amelyeket szintén figyelembe kellett vennünk. Annak ellenére, hogy túlnyomórészt Németországban is a winchesterek adatainak mentésére volt igény, nagyon hamar megjelentek olyan ügyfelek, akik meghibásodott Flash-memóriák és intelligens telefonok információihoz kívántak hozzájutni. A német piacnak más a szerkezete. Magasabb a PC-penetráció szintje, és az informatikai tudatosság kedvezőbb képet mutat a magyarországinál. Ez meghatározza az adatmentési igényeket is, és ezáltal másfajta marketingkommunikációra van szükség. Németországban a PR-tevékenység mellett direkt marketing típusú munkába kezdtünk, illetve gyakran vettünk és veszünk részt kiállításokon (ld. CeBIT). Mindezek mellett nagyon erőteljes internetes kampányba is belefogtunk, keresőoptimalizálást hajtottunk végre, illetve szponzorált linkeket vásároltunk, és bannerhelyeket béreltünk. Egy éven át figyeltük, hogy új ügyfeleink hogyan találtak ránk, és azt tapasztaltuk, hogy az internetes kampány volt a leghatékonyabb. Azt gondolom, hogy mivel Magyarországon is növekvő jelentőséggel bír a webmarketing, a jövőben a hazai anyavállalat online kommunikációjára jóval nagyobb hangsúlyt kell helyeznünk.
- Felröppent a hír, hogy a Kürt Ázsiában is terjeszkedne...
- Valóban, kollégáim figyelik a térséget, Indiában és Vietnamban személyesen is tanulmányozták a helyzetet, s felvették a kapcsolatot a helyiekkel. Még csak néhány hónapja, hogy Kmetty József kereskedelmi igazgató Medgyessy Péter miniszterelnök delegációja tagjaként Indiában járt, s azóta különböző tárgyalások, egyeztetések zajlanak.
- Értesülésünk szerint hamarosan megnyitja kapuit osztrák leányvállalatuk is. Mikorra tervezik a kezdést?
- Ausztriában egyelőre főleg adatmentéssel fogunk foglalkozni. A munka fél évvel ezelőtt piackutatásokkal, a jogi alapok lerakásával (például cégalapítás) kezdődött, ma pedig már ott tartunk, hogy legkésőbb márciusban át tudjuk adni az osztrák irodát, és kezdődhet az adatmentés.
- A Kürt idén ünnepli tizenöt éves születésnapját, és a sikerek ellenére most mégis arculatot vált. Nem veszélyes ez egy bejáratott és kedvelt imázs esetében?
- Az, hogy a cég immáron tizenöt éves múltra tekint vissza, rendkívül fontos elem a stratégiánkban, hiszen olyan területen tevékenykedünk, ahol nagyon fontos tényező a bizalom. Az ügyfelek ránk bízzák féltett információikat, adataikat, vagy megbíznak bennünket üzleti folyamataik felmérésével, tervezésével, szabályozásával. Ehhez az kell, hogy higgyenek bennünk. A Kürt az elmúlt tizenöt év során olyan értékeket képviselt, amelyeket a jövőben is szeretnénk megtartani. Ugyanakkor való igaz, elérkezettnek látjuk az időt arra, hogy kicsit frissítsünk a megjelenésünkön, mivel egy igen lendületesen fejlődő cégről van szó. A leányvállalatok alapítása és az új piacokon való megjelenés éppúgy szükségessé tette az arculatfrissítést, mint fejlesztéseink és a piac folyamatos változása. Szeretnénk olyan egységes arculattal megjelenni az európai piacon, amely méltó módon képviseli, amit itthon a Kürt márkanév már több éve jelent. Mindezt úgy kell megtennünk, hogy az imázsához fűződő pozitív értékeket meg tudjuk tartani - ez volt a legnehezebb az egész munkafolyamatban -, hiszen olyan megjelenést kellett kidolgozni, amelyet a magyar piac is elfogad, hangsúlyozza erősségeinket, ugyanakkor az európai vevőkör számára úgyszintén leképezhető és sikeres lehet.
- De a kürt azért megmarad a logóban?
- Marad, igen, de kevésbé fotorealisztikusan, némiképp stilizáltabb képi világot tükrözve. Színeiben, formáiban próbáltunk megmaradni az eredeti koncepció mellett. Az arculatváltás egyik eredményeként a németországi megjelenés megegyezik majd a magyarországi anyacégével. Az arculati kézikönyvet egyébként itt, Budapesten készítettük el.
- Mennyibe kerül egy ilyen arculatváltás?
- Milliókban mérhető. Új megjelenésünk bemutatásával egy időben indítjuk el új weboldalunkat, ami szintén komoly anyagi ráfordítást igényelt. Felfrissített arculatunk bevezetését egyébként Magyarországon "soft launch"-csal, vagyis lassú átvezetéssel kezdjük meg. Mivel Németországban alig több mint egy esztendeje vagyunk jelen, ott egyszerűbb a dolgunk, Ausztriában pedig most nyitunk, az új arculat tehát nem egy megszokottat vált fel. Hamarosan megjelenik portálszerű honlapunk, persze már a modernizált arculattal, és ezzel párhuzamosan nyomtatott anyagainkat a levélpapíroktól a reklámanyagokig elkezdjük újranyomtatni. Így a márciusi CeBIT-re már új ruhánkban érkezünk...
- Milyen lesz az új honlap?
- Meglehetősen komplex és nagyon jól használható online rendszert építettünk föl. Az új oldal egyfajta portálként fog működni - például szakmai, iparági hírekkel -, ám mindez egy hagyományos értelemben vett website tulajdonságaival ötvözve. Mögötte nagyon rugalmas tartalommenedzsment-rendszer rejtőzik, ami lehetővé teszi az oldal gyors átalakítását, fejlesztését és azt, hogy a kollégák között eloszthassuk a feladatokat, illetve a hozzáféréseket központilag szabályozott jogosultságkezelő rendszeren keresztül irányítsuk. A site-on megtalálható alkalmazások egy részét integráltan kezeljük majd a belső folyamatainkhoz használt rendszerekkel.
- Ha már itt tartunk: hány munkatársat foglalkoztat jelenleg a Kürt?
- Magyarországon ötvenen vagyunk. Németországban jelenleg nyolcan, de folyamatosan képezzük a további kollégákat - a PR- és marketingtevékenységet alvállalkozókkal végeztetjük. Ausztriában a németországihoz hasonló létszámmal szeretnénk elindulni. A honlapon többek között megtalálható egy úgynevezett HR-modul, amelyre azért van szükségünk, mert a cég nemzetközi fejlődésével folyamatos az igény az új munkaerőre. Szerencsére a fluktuáció szinte nem létező fogalom a Kürtnél, tehát elsősorban nem személyi cserékről, hanem inkább bővítésről van szó. A Kürt stratégiájának egyik legfontosabb eleme, hogy megtartsa a nagy tudású szakembereket, és az új kollégáknak átadja a vállalat szellemiségét.
- Erről én is meggyőződhettem, amikor körbevezetett a budai irodában. Bizonyára ennek a koncepciónak a része az épületben található szauna és fedett medence, illetve a cég saját zenekara - mindez a munka utáni pihenést, a közösségépítést szolgálja. De visszatérve az internetes megjelenésre: milyen szolgáltatások lesznek még az oldalon?
- Már a régi honlapon is lehetőség volt arra, hogy ügyfeleink online igényeljék adatmentési szolgáltatásunkat. Ez ügyfeleinknek és nekünk is nagyon hasznos, hiszen felgyorsítja a folyamatokat, ami kritikus adatok elvesztése esetén különösen fontos. Felújítjuk hírlevél-szolgáltatásunkat, amit az új weboldalba épített adminisztrációs rendszeren keresztül irányíthatunk. Természetesen a céggel kapcsolatos információk, az adatbiztonsággal kapcsolatos hírek is elérhetők lesznek, foglalkozunk majd a piaci tendenciákkal, egy-egy érdekesebb projektünkkel, és persze fontosabb referenciáinknak is helyet biztosítunk. A weboldalon elérhető lesz egy interaktív fórum, ahol az IT-biztonsággal, az adatmentéssel és -védelemmel, illetve a vírusokkal kapcsolatban lehet majd kérdéseket feltenni. A website német, angol és magyar nyelven egyaránt elérhető lesz. A honlap fejlesztésének következő szakaszában pedig arra is lehetőséget biztosítunk, hogy ügyfeleink adatmentésük státusát online követhessék, illetve a közeli jövőben megvalósítjuk az internetes fizetést is.
Business Online ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.