Online elérhető az Elektronikus Periodika Archívum
Az EPA archívuma a szerkesztőségek által online szolgáltatott folyóiratok által, a nyomtatott folyóiratok elektronikus konverziói segítségével valamint (főként) könyvtárak által digitalizált régi folyóiratok gyűjtésével gyarapodik.
Az EPA elektronikus raktárt, katalógust és egyben olvasótermet, egyszóval könyvtárat épít a fent említett dokumentumok halmazából az internetet használó nagyközönség számára. Jelenleg, 2004 őszén 52-féle elektronikus folyóirat, közel 6.000 folyóirat-szám és több 10.000 folyóirat-cikk található a helyben archivált állományban, valamint 325-féle távoli elektronikus folyóirat címét tartja nyilván a szolgáltatás. A helyben archivált cikkek között cím-szerző szerint (egy miskolci adatbázissal együttműködve - http://www.matarka.hu) valamint teljes szövegű keresés is lehetséges. A tavasz óta kísérleti módban működő szolgáltatást jelenleg már naponta 1500-2000 érdeklődő veszi igénybe.
Néhány teljes szöveggel olvasható helyben archivált folyóirat:
Nyugat [1908-1941] (http://epa.oszk.hu/nyugat)
Országos Hírlap [1897-1899] (http://epa.oszk.hu/orszagos_hirlap)
Vasárnapi Újság [1854-1860] (http://epa.oszk.hu/00000/00030)
Magyar Könyvszemle (http://epa.oszk.hu/mkszle)
Hadtörténelmi Közlemények (http://epa.oszk.hu/hk)
Mikes International (http://epa.oszk.hu/mikes)
A szolgáltatásról bővebben az epa-info@mek.oszk.hu e-mail címen vagy az 1- 224-3741-es telefonszámon lehet érdeklődni.
Kapcsolódó cikkek
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Google: A Blogger elérhető már magyarul is!
- 400 ezer dollár bírság eBay-csalásért
- Premierfilmek kölcsönzését tervezi az Apple az iTunes-on
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
- Elindult az online jegyértékesítés a Hegyalja fesztiválra
- Két gigabyte-nyi postafiók minden T-Online netelőfizetőnek
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
- Új internetes hírportál indult Békésben
- Amazon: jogvédelem nélküli zeneletöltő szolgáltatás
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.