Élénkülő piac: interaktív tartalomszolgáltatás

forrás Prim Online, 2005. február 20. 14:36

Januárban bemutatkozott a sajtó képviselőinek az IKO-Matáv Média Holding. A holdinghoz tartozó egyes cégek jogelődjeikkel akár évtizedes múltat, tapasztalatot is fel tudnak vonultatni, ám a cég vezetői, tulajdonosai úgy vélték, most jött el az ideje annak, hogy hírt adjanak eredményeikről.

A korábbi évekkel szemben a piac mára kiszélesedett: egyre nagyobb tömegek számára vált természetessé, hogy nyomógombos mobiltelefonjaikkal beavatkozhatnak bizonyos tévéadások menetébe, s az eszközök is egyre inkább univerzálissá válnak: egy mobilkészülék segítségével lassan nemcsak SMS-t küldhetünk szavazatunkkal a tévéstúdióba, hanem nézhetjük is az adást.

Az IKO-Matáv Média Holding egy televíziós producer és egy távközlési szolgáltató összefogásának eredményeképpen született, hogy együtt válaszoljon a média és a távközlés konvergenciájának kihívásaira. A 3,2 milliárd forint jegyzett tőkéjű társaság tulajdonosa 50-50 százalékos arányban az IKO Production Kft. és a Matáv Rt.

A holding 100 százalékos tulajdonában van az IKO New Media Kft. és az IKO Content and Rights Kft., valamint a Magyar RTL Televízió Rt. második legnagyobb részvényese 31 százalékos tulajdonrésszel. A tulajdoni arányokkal számolt árbevétel meghaladja a 11 milliárd forintot.

A holding tagjai 2004-ben az emelt díjas tartalomszolgáltatás piacán 30 százalékos részesedést értek el. Ez a piac a cégcsoport vezetőinek becslése szerint a tavalyi év folyamán 30 százalékkal, összesen mintegy 12 milliárd forintosra nőtt. A holding a mobilszolgáltatók 3G-rendszerre való áttérésétől és ennek révén az MMS (Multimedia Messaging Service) robbanásszerű terjedésétől várja piaci lehetőségeinek további bővülését.

A téma fontosságát és piaci szerepét talán érzékelteti, hogy a holding és a leányvállalatok vezetői szinte mind jelen voltak a sajtótájékoztatón. Az alapítókat Rákosi Tamás, az IKO-Matáv Média Holding vezérigazgatója, az IKO Csoport tulajdonosa, Makai Bence, az IKO-Matáv Média Holding igazgatóságának elnöke és Armuth Klára, a Matáv üzletiportfólió-igazgatója képviselte, emellett a lehetőségek, az interaktív szórakoztatás jelenének és jövőjének felvázolásában részt vett Malcsiner Péter, az IKO New Média ügyvezető igazgatója, G. Németh György, a T-Mobile Magyarország kommunikációs ügyvezető igazgatója és Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója.

A sajtótájékoztatón körvonalazták a holding célját, ami nem más, mint az interaktív tartalomszolgáltatói piac vezető cégcsoportjává válni. Ez mindkét alapító fél számára új szolgáltatási lehetőségeket és ezáltal dinamikus fejlődést eredményezhet. A holding feladata a távközlés és a média közötti összekötő kapocsként a piac gyorsítása, növelése, egyfajta katalizátorszerep betöltése. A holding független szolgáltató, a média és a távközlés piacán bármely szereplő számára biztosít interaktív megoldásokat, így ügyfelei a mobiltávközlés területén, az elektronikus, online és nyomtatott médiában egyaránt megtalálhatók. Jövőbeni üzleti lehetőségeit jól mutatja a holdinghoz tartozó IKO New Media fejlődési üteme, amely ma Magyarország egyik legdinamikusabban növekvő vállalata. 2004-ben több mint háromszorosára növelte forgalmát, amely a múlt évben meghaladta a 2 milliárd forintot.

A televíziózás és az interaktív tartalomszolgáltatások területén egyaránt piacvezető holding szolgáltatásaival a média, az üzleti élet szereplőit célozza meg, az SMS és MMS alapú szolgáltatások esetében különös tekintettel a fogyasztói termékek előállítóira - az úgynevezett FMCG (Fast Moving Consumer Goods) cégekre - és a kormányzati intézményekre.

Az IKO New Media értéknövelt interaktív távközlési és tartalomszolgáltatással, valamint mobil és IVR (Interactive Voice Response) alapú üzleti alkalmazások fejlesztésével foglalkozik, 7 éves szakértelemre építve. Az interaktív szolgáltatások által támogatott kvízjátékok, a tv- vagy rádióműsorokhoz kapcsolódó SMS-szavazások a szórakoztatás legújabb elemei. A cég emelt díjas termékei közé többek között operációs logók, mobilháttérképek (a mesefiguráktól az erotikus tartalmakig), képüzenetek, képernyővédők, játékok, csengőhangok és hangos üdvözletek tartoznak.

Karrier ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Dr. Tóth Ágnes, a Metropolitan Egyetem korábbi vezetője veszi át a Prohuman hazai irányítását

Új mérföldkőhöz érkezett Magyarország piacvezető HR-szolgáltatójának története: a Prohuman új vezérigazgatóval, átalakuló menedzsment struktúrával és erős innovációs fókusszal folytatja az elmúlt évek dinamikus hazai és nemzetközi növekedését. A cél az ügyfelek még magasabb színvonalú üzleti és technológiai kiszolgálása. Az újonnan létrehozott vezérigazgatói pozícióra Dr. Tóth Ágnest kérte fel a Prohuman Zrt. igazgatósága. A hét országban működő vállalatcsoport tavaly több mint 135 milliárd forint bevételt ért el.

2024. március 25. 17:04

Új Marketplace-vezető az eMAG Magyarországnál

Házon belülről érkezik az eMAG Marketplace új vezetője: Polgári Balázs korábban a társaság  ügyfélszolgálatát vezette, 2024. márciustól viszont az online kereskedő bővülése szempontjából kulcsfontosságú piactér platform működését fogja irányítani.

2024. március 23. 15:47

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

Felkészülten vágnak neki az álláskeresésnek az aktív munkakeresők: kérdések összeírásával, vázlatok készítésével és a cég áttekintésével készülnek egy-egy állásinterjúra a jelentkezők, akiknek a többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi Állásbörze által készített online kutatásból. A felmérésben résztvevő cégek válaszai alapján kijelenthető, hogy bár a közösségi média világában élünk, mégis a legtöbb vállalat a hagyományos módokon és csatornákon hirdeti nyitott pozícióit, például karrier portálon, Állásbörzén vagy saját céges weboldalon.

2024. március 22. 12:59

6-7 hónapig is eltarthat egy junior informatikus elhelyezkedése

Az informatikai piacot érintő kihívások miatt 2023 második felétől a korábbi évekhez képest jelentősen megnőtt a junior informatikusok elhelyezkedésének időtartama Magyarországon: míg 2022-ig átlagosan 2-3 hónapot vett igénybe a kezdők munkába állása, addig jelenleg ez a folyamat akár 6-7 hónapig is eltarthat. Emiatt a főként programozók és szoftvertesztelők képzésével és elhelyezésével foglalkozó PROGmasters úgy döntött, hogy – a hazai piacon elsőként – átmenetileg elengedi a partnercégei által a végzettjei után fizetett közvetítési díjat, amely eddig az árbevétele mintegy felét adta.

2024. március 15. 13:47

Új vezetők a Schneider Electric budapesti beszerzési központjában

A közelmúltban több új vezetőt is kineveztek a Schneider Electric Budapesten található beszerzési központjában (GSC). Ioannis Oikonomopoulos lett a GSC Europe Logistics alelnöke, Gurcsó Péter az alapanyagok beszerzéséért felelős igazgatóként folytatja, Viski Katalin a jövőben az ipari automatizálási területen belül az ellátástervezésért felel majd igazgatói pozícióban, Gerardo Murguia pedig a gyártáshoz közvetlenül nem kapcsolódó beszerzési igazgató lett.

2024. március 10. 13:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09