30 éves a Walkman
1979 július 1-én megszületett a hordozható kazettásmagnó, az akkor még sokkal erősebb magyarítási igény szerint a sétálómagnó. A Walkman egy egészen új fejezetet hozott a felhasználás módjában, az addig teljesen természetesnek vett helyhezkötöttség lassú feloldódását. Mai világunk aligha lenne elképzelhető a mobiltelefon, a médialejátszók, a laptopok nélkül, ám az akkor kor embere mindent zsinórral a végén képzelt el, és erre jó oka is volt, a technika teljes addigi fejlődéstörténete. Ezt a világot forgatta ki gyökerestül a Walkman, mely nem mellesleg egy addig is ismert gyártóból első osztályú nemzetközi vállaltot is világmárkát teremtett, ekkor lett a Sony az, ahogy ma gondolunk rá. A Walkman gyorssiker lett, az első két hónapban már 30 ezret értékesítettek belőle, majd pályájának első évtizedében 50 milliót, annak ellenére, hogy eleinte korántsem volt olcsó. Jóllehet a teljes értékesítési mutató végül 385 millió darab körül alakult, mint mindennek, ennek a sikertörténetnek is vége szakadt. De nem lett teljesen vége. Mivel a Walkman egy korszak meghatározója volt, idővel kezdett negatív felhangokat kapni, olyan ez, mint amikor egy év divatszíne a következő évben nem csupán nem divatos, de kifejezetten ciki bizonyos körökben. Éppen ezért a Sony éveken át gyakorlatilag altatta a márkát, és bizonytalanok voltak, mit is kezdjenek vele, ha egyáltalán. Ekkor a vállalat olyan helyzetbe került, ahol a Walkman szinte maga keltette életre magát.
Az mp3 lejátszók piacán az anyavállalat már sokadik sikertelen generációval próbálta legalább részben megtörni az Apple iPodjának abszolút uralmát, másrészt a Sony Ericsson néven létrehozott mobil részleg is értékesítési gondokkal küzdött kissé arctalan mobilkínálata miatt. A Walkman név mint egy ébresztőóra csengője számtalan vásárlóban szólalt meg hívóhangként, így hamar bevetették mint az új Sony médialejátszók elnevezése, és a név feltűnt a Sony Ericsson zenei képességekre specializálódott telefonjain is. Hogy mit hoz a jövő, azt senki sem tudhatja, de valószínű, hogy az 1986-ban az Oxford English Dictionary-be is bekerült Walkman fogalmához még lesz szerencsénk.
Kapcsolódó cikkek
- Cseppálló mini Walkmanek a Sonytól
- Új Sony Walkman zenelejátszók
- 30 éves a Walkman
- Érintőképernyős Sony Walkman lejátszó a CES-en
- Sony Ericsson Xmini Walkman mobilok
- Kiterjeszti Walkman márkáját a Sony Ericsson
- Új Sony Walkman zenelejátszók
- Új Sony videó-walkman áprilistól Európában
- Két Walkman és egy Cyber-shot mobil a Sony Ericssontól
- Sony Ericsson Walkman mobilok a Vodafone kínálatában
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.