The Daily: Rupert Murdoch bejelentette az első csak iPad-en megjelenő napilapot
Röviddel ezelőtt ért véget a New York-i Guggenheim Múzeumban megrendezett sajtótájékoztató, amelyen Rupert Murdoch bejelentette, hogy mától "jelenik meg" (vagyis - hiszen új fogalmakat kell tanulnunk: ma déltől (magyar idő szerint: 18 órától) tölthető le az Apple AppStore-jából) a világ első iPadre írott, iPadre szerkesztett napilapja, The Daily.
Rupert Murdoch az online is közvetített sajtótájékoztatón mindenek előtt Steve Jobs-nak mondott köszönetet azért a fantasztikus lehetőségért, amit az iPad megteremt. Tanulságos volt nézni, hogy miközben a Murdochnál jóval fiatalabb szerkesztők és kiadók az iPadben saját jövőjük, a nyomtatott sajtó sírásóját látják, ez az éltes korú sajtómágnás lelkesedni tud azért, hogy milyen új világot nyit meg az iPad az újságkészítésben, és csillogó szemmel beszél a kiadói tevékenység digitális reneszánszáról. Már csak azért is, mert Murdoch nem véletlenül fektetett az új napilapba 30 millió dollárt (ezt nagyon alacsony lapindítási költségnek minősítette), abban bízik, hogy ezt hamar megtérítik majd az előfizetik, akik egy hétre 99 centért, egy évre 1 cent híján 40 dollárért fizethetnek elő a Daily-re.
Az új napilap azért nem jelenik meg papíron, mert eleve arra épül, hogy a betördelt képek helyén akár galériák vagy mozgóképek is lehetnek; hogy egy-egy sporteredménytől csak egy kattintásra vannak a többi eredményt is felsoroló tabellák, hogy három dimenzióban szemlézhetjük az oldalakat és választhatjuk ki a minket legjobban érdeklő olvasmányt. Az újságba beintegrálták a Twittert, vagyis a tartalomra rögtön felhívhatjuk ismerőseink figyelmét, és más közösségi szolgáltatások is csak karnyújtásnyira vannak.
Új dimenziókat kap az időjárás-jelentéstől a moziműsorig minden, van esély arra, hogy a nyomtatott sajtónak nem maga az iPad és a tablet-PC-k, hanem a ma elindult, és nyilván a jövőben gombamód szaporodó eleve tabletre szerkesztett újságok lesznek a sírásói.
Az új napilap egyelőre csak az AppStore amerikai kioszkjából tölthető le, akiknek van amerikai-nak álcázott accountjuk, azokat az alábbi kép fogadja:
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- IMAGES: iPad-fotóalkalmazás és album a Sanomától
- iPad 2 8GB – Pénztárcakímélő Apple tablet?
- Egy hét múlva debütál az iPad 3
- iPad 3 premier március első hetében?
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Nem népszerű Kínában a "Vörös Pad", a kommunista párt híveinek iPad-je
- Vezeték nélküli kivetítés az új Epson projektorral
- Családi társasjáték iPad készüléken
- Élő tudósítás bárhonnan
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.