Valós idejű, online utastájékoztatás a MÁV-tól
2008-ban indult útjára a MÁV berkein belül az ún. UTAS-projekt. A rendszer informatikai hátterét az ún. UTAS-projekt központi adatbázisa biztosítja Az UTAS-projekt, egy európai színvonalú, korszerű utastájékoztató rendszer kifejlesztését célozza. Ennek lényege, hogy a különböző forrásokból származó információkat integrálva, automatikusan és széleskörű csatornákon keresztül nyújt tájékoztatást az utasok számára.
Ez az egyszerre földi és műholdas rendszerekre épülő központi adatbázis több háttérrendszer adatainak feldolgozása révén teszi hozzáférhetővé a menetrendi információkat, a vonatok aktuális helyzetének, esetleges késésének meghatározását, valamint a rendkívüli eseményekre vonatkozó tájékoztatást is. Az UTAS rendszer a elsődlegesen a mozdonyfedélzeti berendezésekről származó GPS koordinátákat, majd a Központi Forgalom Irányítás és Központi Forgalom Ellenőrzés rendszerek adatait használja. Ezek a rendszerek összegyűjtik a vonatok eseményeit és képesek arra, hogy a vonatközlekedésben történt eseményekről értesítsenek külső rendszereket. A tényadatok percenkénti gyakorisággal frissülnek az UTAS rendszerben. Az UTAS rendszer előrejelzés kalkuláló motorja a menetrendi adatokat összeveti a tényadatokkal, megállapítja a menetrendtől való eltérés mértékét, és a vonat következő állomásaira vonatkozóan várható érkezés és indulás időket kalkulál, a menetrendi keresőből tehát rögtön friss utastájékoztatási információhoz juthatunk.
Az UTAS-projekt soron következő állomásaként került elindításra a mai napon a továbbfejlesztett Vonatinfo nevű szolgáltatás, melynek célja, hogy az utasok kényelmesen, az esetleges késésekről azonnal értesülve utazhassanak.
A korábban Elviraként megismert utastájékoztató rendszer országos térképhálózattal kiegészített, így továbbfejlesztett változata a személyszállító vasúttársaság honlapján (www.mav-start.hu) is a személykocsikat jelző ikonokkal jeleníti meg a Magyarországon éppen közlekedő vonatok aktuális helyzetét. Ez év végére az okostelefonokon – különböző mobil operációs rendszerekre kifejlesztett alkalmazásokon keresztül, amelyeket ingyenesen az utazóközönség rendelkezésére bocsájtunk – is elérhető lesz majd a szolgáltatás. Így néhány gombnyomással hasznos információhoz juthat az ügyfél. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a MÁV Csoport az adatbázist úgy kívánja bővíteni, hogy az utazóközönség az Elvirán keresztül későbbiekben az esetleges késések okairól is (pl. balesetek, hatósági intézkedések, meghibásodások stb.) is tudomást szerezhessen.
A nemzetközi és a GYSEV által vontatott vonatok kivételével a Magyarországon közlekedő járatok mindegyikéről tájékozódhat az érdeklődő a Vonatinfo-n keresztül. Az agglomerációban élők, ingázók számára könnyebbséget jelent az is, hogy az elővárosi közlekedésben részt vevő személykocsikon már a mozdonyfedélzeti berendezés GPS-alapú hangos utas tájékoztatást is lehetővé tesz.
A most továbbfejlesztett internetes alkalmazást a MÁV-START honlapján, a menetrendi keresőben lévő „Vonatinfó” gomb megnyomásával lehet elindítani. A rendszerben az érdeklődő egy kiválasztott útvonalra, állomásra vagy akár egy vonatszámra is rákereshet.
A cél, hogy az állandóan megújuló struktúra egyre gyorsabban, egyre több felületen tudjon információval szolgálni az aktuális közlekedési helyzetről, bővítve és pontosítva ezzel a jelenlegi utastájékoztatás lehetőségeit. A fejlesztéssel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatokról az eszrevetel@mav-start.hu e-mail címre várja a vasúttársaság a jobbító javaslatokat.
Kapcsolódó cikkek
- Már szolgáltatásokért is lehet fizetni PayPal-lal
- Adatközpont-iparági fogalomtárat készített az IVSZ
- Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Online borszótár indult
- Egyre többen netez(né)nek vonaton
- Közösségi oldal plátói szerelmeseknek
- Megszűnt a Mindennapi.hu keresztény közéleti hírportál
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- Új rendszerrel teszi hatékonyabbá a MÁV a dokumentumkezelést
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.