Telefon segítségével tarthatjuk a zöld-hullámot
Látszólag nehéz megmagyarázni, hogy miért kellett ehhez az alkalmazáshoz a MIT és a tudósok színe-java, hisz régebben több útvonalon segítették - hasonló funkciót betöltő - előjelző táblák az autósokat, ám ezek sajnos kimentek a divatból. Hogy a zöld hullámban történő autózás nem csupán idegkímélő, azt mutatja, hogy azok, akik a Massachusetts államban található Cambridge-ben részt vettek az új alkalmazás tesztelésében, átlagosan 20%-nyi üzemanyagot tudtak megspórolni, és a fogyasztás ilyen drasztikus csökkentése legalább annyira pozitív hatással van a környezetünkre is, mint a pénztárcánkra.
Míg azonban a korábbi utcai kijelzők be voltak kötve abba a rendszerbe, amely gondoskodott a jelzőlámpák váltásáról, s így az előrejelzés közvetlenül kapcsolódott a forgalomirányító központokhoz, a Signal-Guru esetében nincs mód a direkt összeköttetésre: a tudósok tehát arra kellettek, hogy "kitalálják" a közlekedési lámpák ritmusát, még pontosabban azt az algoritmust, amely a rendszerben résztvevő okostelefonoktól érkező információkat feldolgozza, és ennek alapján szimulálja a lámpák periodicitását.
A Signal-Guru alkalmazás kihasználja, hogy sok autós GPS-ként az okostelefonját használja, és emiatt a telefont - egy megfelelő tartóban - a szévédőre rögzíti. A Signal-Guru használatához a kamerát is be kell kapcsolni, amely felveszi a közlekedési lámpát, és figyeli a váltási rizmust. A rendszer arra épít, hogy sok autós használja majd a Signal-Gurut, és az ezektől beérkező felvételek segítségével feltérképezhető a város közlekedési-lámpa hálózatának váltási rendszere, vagyis idővel kialakul egy olyan minta, amely elég nagy pontossággal szimulálja a város jelzőlámpás forgalomirányítását.
Nem mindegy persze, hogy a lámpák fix periódus-időkkel váltanak, vagy alkalmazkodnak a forgalom alakulásához, és annak figyelembe vételével alakítják ki a zöld jelzés intervallumát. A rendszert például Cambridgen kívül Singapurban is tesztelték, és míg az előbbiben 0,6 másodperc pontossággal sikerült belőni, hogy mikor váltanak át a lámpák, az utóbbi város forgalmának hektikussága már több nehézséget okozott, de még a singapuri teszt is kielégítő eredményt hozott: az előrejelzés 2,5 másodperc tűréssel sikerült.
A fejlesztők szóvívője elmondta, hogy a kemerák sok egyébre is használhatók, például figyelhetik a benzinárakat, vagy az üres parkolóhelyeket, és az ezekből az információkból kialakított folyamatosan módosuló adatbázis a többi autós rendelkezésére állhat.
Kapcsolódó cikkek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- Samsung Galaxy S III: kerámia ház, 4,8 hüvelykes Full-HD képernyő, Android ICS és négy mag
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- ZTE Era – Tegra 3 és Ice Cream Sandwich 7,8 milliméterben
- ZTE Orbit – Újabb olcsó Windows Phone Kínából
- Bemutatkozott a HTC One sorozat: One X, One S és One V [Frissítve]
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- Samsung Galaxy Beam – Projektor a mobilban
- LG Optimus Vu: kijelzőből ötös
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.