Fizikai érintés nélküli érintőképernyő a Jaguar Land Rovertől

forrás: Prím Online, 2020. július 28. 11:54

A Jaguar Land Rover és a Cambridge-i Egyetem által közösen kifejlesztett érintés nélküli érintőképernyő nem tereli el a vezető figyelmét az útról, és a COVID-19 világjárvány utáni időkben is segít visszaszorítani a baktériumok és vírusok terjedését.

A „prediktív érintés” névre hallgató szabadalmaztatott technológia mesterséges intelligencia és érzékelők segítségével képes előre megállapítani, hogy a felhasználó mit szeretne elérni az érintőképernyőn (műholdas navigáció, hőmérsékletszabályozás, szórakoztató-rendszer beállításai stb.) anélkül, hogy akár egyetlen gombnyomásra szükség lenne. 

 

A Cambridge-i Egyetem mérnökeivel közösen kifejlesztett úttörő rendszer a Jaguar Land Rover „Destination Zero” jövőképének része, amely a biztonságosabb és környezetkímélőbb járművek kifejlesztésére irányul. 

 

A laboratóriumi és a közúti tesztek alapján a prediktív érintés akár 50%-kal csökkentheti az érintőképernyők használatához szükséges idő- és energiabefektetést, valamint korlátozza a vírusok és baktériumok terjedését. 

 

 

A mesterséges intelligencia még a rámutató mozdulat elején megállapítja, hogy a felhasználó melyik elemet szeretné kiválasztani a képernyőn, felgyorsítva így az interakció folyamatát. A kézmozdulat-követő rendszer az elektronikai fogyasztási cikkeknél egyre gyakrabban alkalmazott vizuális érzékelők vagy rádiófrekvenciás érzékelők segítségével ötvözi a kontextuális információkat (mint a felhasználói profil, a kezelőfelület kialakítása és a környezeti feltételek) a többi (pl. tekintetkövető) érzékelő által továbbított adatokkal a felhasználó szándékának valós idejű kikövetkeztetéséhez. 

 

Az érintés nélküli interakciót megvalósító szoftveres megoldás magas technológiai készültségi szintjének köszönhetően zökkenőmentesen integrálható a meglévő érintőképernyőkbe és interaktív kijelzőkbe, feltéve, hogy az érzékelőkből származó megfelelő adatok rendelkezésre állnak a tanulási algoritmushoz.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Bridgestone abroncsa lett a kategóriaelső az ADAC idei téligumi-tesztjén

Az ADAC idei téligumi-tesztjének egyértelmű győztese a Bridgestone vezető téli gumija, a Blizzak LM005, amely a vizsgált 15 garnitúra személyautó-abroncs közül a legmagasabb pontszámot (2,0) kapta a német autóklub szakértőitől. A gumiabroncs-gyártó zászlóshajójának számító terméke az első olyan téli gumi, amely minden elérhető méretre a nedves tapadási tulajdonságáért megkapta az EU ‘A’ fokozatú minősítést, emellett magas pontszámot kapott kiegyensúlyozott teljesítmény-jellemzőiért is. 

2020. szeptember 27. 11:06

Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental

A Continental technológiai vállalat piacra dobja a sorozatban gyártott autosztereoszkopikus 3D technológiát alkalmazó kijelzőjét a HMC Genesis GV80 felső kategóriás változatában. A kijelzőn háromdimenziós skálákat, mutatókat és tárgyakat – mint például egy stop táblára való figyelmeztetés - jelenítenek meg a vezető látóterében. Nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen ezeket a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. Ehelyett a Continental parallaxis gátakat alkalmaz, vagyis olyan döntött rácsokat, amelyek felosztják a képet a néző számára, és olyan hatást keltenek, mintha valódi tárgyak jelennének meg. Külön-külön a jobb és a bal szem kissé eltolt képet kap, és így jön létre a háromdimenziós érzet.

2020. szeptember 9. 09:45

Új technológiával gyártott Continental abroncsok

A Continental technológiai vállalat és prémium gumiabroncsgyártó, valamint a túlnyomórészt a gumiabroncsipart kiszolgáló, az abroncsok megerősítésével globális szinten foglalkozó Kordsa februárban jelentette be, hogy megkezdődött az első 250 ezer darab személygépkocsi gumiabroncs sorozatgyártása, amelyek a 2019-ben kifejlesztett új és fenntartható tapadási technológiával készülnek. A két partner 2017 óta dolgozik együtt ezen az új környezetbarát itatási technológián.

2020. augusztus 26. 19:25

Hogyan tovább, közlekedés?

A Nemzetközi Energiaügynökség prognózisa szerint az utakon futó elektromos autók száma a következő évtizedre akár a százmilliót is elérheti. Jelenleg mintegy hétmillió elektromos meghajtású jármű közlekedik világszerte, ez a szám 2018-ban ötmillió volt, míg az azt megelőző évben mindössze ennek a fele.*  Az elektromos járművek gyors terjedéséhez többek között az árak folyamatos csökkenése, a kínálat megkétszereződése, és persze a környezet védelmét célzó állami és EU-s emissziós szabályozásoknak való megfelelés kényszere is hozzájárul. Szép új világ, a fenntarthatóság és a környezetvédelem jegyében, tiszta levegő, szebb, és zöldebb környezet – így képzeljük a jövő urbánus közegét. De vajon melyek azok a kockázatok, amelyekkel számolnunk kell? Az Allianz legfrissebb kutatásai segítenek, hogy tisztábban lássunk!

2020. augusztus 23. 11:12

KPMG index az önvezető autózásról: Magyarország is a nagyító alatt

Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére?  A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét. Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.

2020. augusztus 18. 09:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11

Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház

2020. szeptember 9. 12:11

Év Informatikai Vezetője díj 2020

2020. augusztus 27. 11:07

Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat

2020. augusztus 13. 14:58
online sportfogadás