Csütörtökön lezárul a digitális átállás
Fél egykor az ország egész területén megszűnik a földi sugárzás
Lezárul a digitális átállás Magyarországon. Október 31-én, csütörtökön 12.30-kor egész ország területén leáll a földfelszíni analóg televíziós műsorszórás. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az elmúlt egy évben több mint 135 ezer szociálisan rászoruló család háztartásában szerelte be a digitális adások vételéhez szükséges eszközöket.
2013. október 31-én befejeződik a digitális átállás, és leáll az analóg földfelszíni televíziós műsorszórás Magyarországon. A mostani átállás az ország északnyugati és délkeleti területeit érinti. Hazánk középső 14 megyéjében már július 31-én megtörtént a váltás a korszerű digitális technológiára.
A digitális átállás érintettjei azok, akik eddig szoba- vagy tetőantennával tévéztek, és kizárólag az M1, az RTL Klub és a TV2 analóg adásait fogták előfizetési díj nélkül. Ők október 31. után csak úgy tudnak továbbra is ingyenesen televíziózni, ha a meglévő tévékészülékükhöz a digitális adás vételére alkalmas jelátalakítót (set-top-box-ot) és egy antennát csatlakoztatnak, vagy műholdas vevőrendszert telepítenek. Akik az ingyenes csatornákon kívül más adásokat is szeretnének fogni, azok az előfizetéses szolgáltatások közül is választhatnak. Akik nem álltak át, azok november 3-ig egy információs képernyőt látnak televíziójukon, ami a legfontosabb teendőkről tájékoztat.
A szociálisan rászoruló családok számára az NMHH támogatási programot indított, annak érdekében, hogy senki ne maradjon tévéadás nélkül. A hatóság szakemberei eddig több mint 135 ezer támogatásra jogosult háztartásban szerelték be ingyenesen a digitális vételi eszközöket, vagy biztosították a kedvezményes előfizetéses csomagokhoz való hozzáférést.
A második ütem területén élők ugyanakkor továbbra is jelezhetik támogatási igényüket, és az átállás után még egy hónapig, november 30-ig, kérhetik a digitális vételi eszközök telepítését. Az NMHH mindenkinek segít az átállásban; folyamatosan bírálja el a kérelmeket, és a jogosultak háztartásaiban az analóg lekapcsolás után is folytatja a beszereléseket. A hatóság továbbra is működteti ingyenesen hívható zöld számát (06-80-38-39-40) és információs weboldalát.
Az Antenna Hungária Zrt. több éves beruházás keretében összesen 25 milliárd forintot költ a digitális földfelszíni televíziós és rádiós hálózatok kiépítésére. Már eddig is az analóg hálózatot meghaladó lakossági lefedettséget biztosítottak a MinDig TV esetében, de az eredeti kötelezettségét túlteljesítve az NMHH kérésére további 25 átjátszóadót indít, ezzel a digitális telephelyek száma 90-re, míg a lakossági lefedettség 99%-ra bővül.
A cég felkészülten várja a digitális átállás utolsó szakaszát, az analóg lekapcsolást. Ezt követően az AH az új kapacitások rendelkezésre állásával tovább fejleszti a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatásokat és a csatornakínálatot.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Pályázatot írnak ki a 450 megaherzes frekvenciasávra
- Egy hét múlva az egész országban megszűnik az analóg földfelszíni tévéadás
- Frekvenciacserék negyven digitális földfelszíni televíziós telephelyen
- Indul a hibrid tévés tesztadás
- NMHH: az európai átlagértékekhez képest másfélszeres állami bevételt hozott a magyar frekvenciaértékesítés
- A UPC-nek be kell fizetnie a 60 millió forintos bírságot
- Baranya megye október 31-én áll át digitális vételre
- Médiakonferencia fókuszban a fiatalokkal
- MinDig TV frekvenciacserék a Dél-Alföldön
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.