Okostelefon Akadémia: Fókuszban a keresés
Mi mindent ad nekünk az internetes keresés? Tényleg a kezünkbe tette az egész világot, vagy belefulladunk az információáradatba? Mit ér a lexikális tudás a jövőben? Hogyan hozzuk ki a legtöbbet a keresési lehetőségekből? A Telenor legújabb Okostelefon Akadémiáján szakértők, kutatók és fejlesztők járják körül, hogy miként változtatja meg mindennapi életünket a keresés.
A Telenor ismét várja az okostelefonok szerelmeseit november 27-én a VAM Design Centerben megrendezendő Okostelefon Akadémián. Az esemény fő témája a keresés, amelyről ismét számos érdekes előadás és program révén adnak aktuális képet a szervezők.
Előadások:
- · Jóföldi Endre, a Precognox ügyvezetője, a kereses.blog.hu szerzője az okostelefonok révén kiemelkedő jelentőséget kapó kontextus alapú keresést mutatja be – „miért kaphatunk más találatot a hamburger szóra mobilon és asztali gépen?”
- · Pintér Róbert, az eNet mobil kutatások vezetője az okostelefonok kínálta lehetőségek és a piackutatás összefüggését taglalja.
- · Dencs Gábor a Firefox OS innovatív kereső funkcióját, az adaptív app-keresést mutatja be.
- · Dojcsák Dániel, a HWSW újságírója a Google keresőmotorjának fejlődéstörténetéről beszél, érintve a kép- és hangalapú keresést és a közösségi funkciók hatását a keresésre.
- · Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu szerzője újszerű módszereket mutat be, hogy legfőbb digitális társunk, az okostelefon milyen megoldásokat kínál a társkeresés terén.
- · Németh Barbara, az UNICEF munkatársa a HelpAPP nevű okostelefon alkalmazást mutatja be, amellyel az erőszak és a bántalmazás áldozataivá vált gyermekeknek nem kell többé kutatniuk a megoldás után, hiszen az ott lapulhat a zsebükben.
- · Karáth Balázs, a FindDroid fejlesztője bemutatja, hogyan kereshetjük meg elveszett okostelefonunkat.
- · Várnagy Priszcilla, a Be-novative alapítója „Hogyan keres egy startup” előadásában megosztja, mit tehet egy startup, ha megvan a jó ötlet és már csak a befektető hiányzik.
Az előadások mellett természetesen a legnagyobb eszközgyártók újdonságai is megtekinthetők lesznek az eseményen. Biztosan ott lesznek az Alcatel, az Asus, a Huawei, az LG, a Nokia, a Microsoft, a Samsung és a ZTE legérdekesebb készülékei és képviselői, az Expo teremben hazai fejlesztők témához kapcsolódó applikációi láthatók, illetve a Firefox sarokban az új mobilplatform nagykövetei a Firefox OS bemutatása mellett várják az érdeklődők kérdéseit, véleményét.
Fentieken túl egyéb szórakoztató programokkal is készülnek a szervezők. A színpadon önként jelentkezők csaphatnak össze egy keresőverseny keretében, ahol bebizonyíthatják, kinek az ujja fürgébb és elméje pallérozottabb, ha egy összetett kérdésre kell gyorsan helyes választ találni okostelefon segítségével. Az est folyamán pedig még QR kódos rejtvényfejtő játék és Okostombola is lesz.
A rendezvény ingyenesen látogatható, de regisztrációhoz kötött. Részletek az esemény Facebook oldalán találhatók: https://www.facebook.com/events/568377676571306/
Kapcsolódó cikkek
- Huawei Ascend Mate – a Telenornál
- Megérkezett a Telenorhoz a Nokia Lumia 620
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Telenor: az eladott telefonok kétharmada már okostelefon
- Már kapható a HTC legújabb Windows Phone-ja a Telenornál
- Sport és egészség Androiddal
- Önkéntességért Díjat nyert a Telekom Mobilsulija
- Firefox mobil a Telenor kínálatában
- Telenor Magyarország: csökkenő árbevétel, növekvő profit
- Megérkezett a Telenorhoz a Nokia Lumia 625
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.