Webáruházakban készülünk az ünnepekre
A Cetelem adataiból kiderül, hogy egyre többen választják az onlnie vásárlást, és a netboltokban főként okostelefont, tabletet vagy lapostévét vesznek az emberek, nem ritkán online részletre.
Nyakunkon az „online karácsony”: a zsúfolt boltok helyett inkább a webáruházakban, részletre vesszük meg a kiszemelt ajándékokat. Egyre több pénzt költünk a neten, idén akár 200 milliárdot is hagyhatunk majd az online kasszákban a legfrissebb előrejelzések szerint. Már nemcsak a vásárlást, a hitelt is intézhetjük fotelből, így egyre többen a kényelmes ügyintézést választjuk.
A trend egyértelmű: az áruhitelezésben piacvezető Cetelemnél idén több mint másfélszeresére nőtt az online áruhitelek aránya a múlt évhez viszonyítva. Online részletre főként értékesebb eszközöket veszünk: átlagosan 120 ezer forintot költünk egy-egy kiszemelt termékre. Míg évközben a 0%-os akciók pörgették fel a netes áruhitelt, az igazi boom-ot az egyre később kezdődő karácsonyi szezon hozza majd.
Nincs új a fa alatt: továbbra is a tablet, az okostelefon és a lapostévé a kedvenc ajándék
Az év végi vásárlási láz a boltok mellett már a webáruházakban is „tombol”. Éves netes költésünk negyedét ajándékra fordítjuk, a drágább meglepetéseket egyre többször online kölcsönre vesszük. Az ország legnagyobb online áruhitel adatbázisa alapján látszik, hogy a legnagyobb örömet karácsonykor is azzal szerezzük, amire év közben vágyunk. Ahogy januártól októberig, az áruhiteles toplistát az év utolsó hónapjaiban is a lapostévé, a mobiltelefon és a tabletgép vezeti majd – derül ki a Cetelem előrejelzéséből.
„A statisztikák alapján idén is várható, hogy sokan az év során eltervezett műszaki „nagybevásárlásaikat” is kifejezetten a karácsonyi időszakra időzítik. Az egyre tudatosabb vásárlók már a webáruházakban, online áruhitel segítségével szeretik kényelmesen megoldani az év végi beszerzéseket. A Cetelem online áruhitelnél mindössze néhány kattintás, és kezünkben a hitelbírálat eredménye. A netes ügyintézés gyors, de arra fordítsunk időt, hogy olyan havi törlesztőrészletet választunk, ami kényelmesen belefér a családi költségvetésbe.” – mondta el Lukácsi Zoltán, a Cetelem Bank marketing igazgatója.
A régi kedvencek mellett nem kizárt, hogy egyre több fitneszgép, szobakerékpár is az online részletre vett ünnepi meglepetések közé kerül majd. Fontos átrendeződés látható a netshopperek körében, ami nemcsak a karácsonyi költésekre, de várhatóan az online áruhitel-kihelyezésre is hatással lesz. Míg korábban a webáruházakba főként fiatalok és inkább férfiak „jártak”, évről-évre nagyobb a nők aránya és az idősebbek (55 év felettiek) is helyet követelnek maguknak a virtuális térben.
„Egyre szélesebb réteg választja az internetes vásárlást, ezzel együtt nő az online áruhitel iránti kereslet is. További növekedést várunk a szegmensben amiatt is, hogy tavalyhoz képest már közel kétszer annyi webáruházban igényelhetünk online áruhitelt.” – tette hozzá Lukácsi Zoltán.
(ÁRU)HITELES TANÁCSOK KARÁCSONYI ONLINE VÁSÁRLÁSHOZ
1. A drágább ajándékokat is érdemes a neten megvenni: az online vásárlással nemcsak időt és pénzt spórolhatunk, de már az áruhitelt is intézhetjük a weben.
2. Szánjunk időt a lehető legjobb ajánlat kiválasztására, a webáruházak kínálatát néhány kattintással összehasonlíthatjuk.
3. Válasszunk körültekintően: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk a termékről és az áruhitellel járó lényeges feltételekről is.
4. Döntsünk felelősen pénzügyeinkről: olyan törlesztőrészletet válasszunk, ami biztosan nem terheli túl a családi kasszát.
5. Ellenőrizzük a THM-et, ha szükséges, kérjünk további információkat. |
Kapcsolódó cikkek
- „Vedd a neten!” – nincs tumultus és kedvezmények várnak
- ESET tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- Online éli reneszánszát a személyi kölcsön
- Karácsonyi tippek a Microsofttól
- Új netes áruház nyílt szeniorkorúaknak
- eMag Magyarországon is
- A webáruházak térhódításának következménye
- Karácsonyi roham a neten
- Az online vásárlás európai trendje
- A neten is pláza-láz tombol
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.