A Napster tanítja az Altavistát is
Kővári Ádám Kővári Ádám, 2000. augusztus 13. 22:26
Akár hívhatjuk Napster-effektusnak is, de tény, hogy a keresőmotorok legutolsó generációi már mind a vertikális, azaz témairányú keresésre koncentrálnak.
Az Ask Jeeves egyik legújabb keresőmotor, amely már színtisztán a vertikális keresést alkalmazza, amelynek a lényege az, hogy a weblapok milliói helyett a keresőmotor csak speciális témákra fokuszál. Így kevesebb kulcsszóra lehet rákeresni, de a gyakran előforduló szavakra vagy témákra irányuló keresés esetén a program sokkal pontosabb eredményt produkál, mint a hagyományos rendszereknél.
Az Ask Jeeves mellett már az AltaVista is próbálkozik hasonlóval, egy korábbi hírünkben írtuk, hogy jelenleg korszerűsíti a rendszerét, amelynek az egyik eredménye, hogy már 4 specializált keresőközpontban lehet egy-egy témát részletesebben megtalálni.
"A keresőmotorok az irányba haladnak, hogy az egyre bonyolultabb kifejezésekre egyre pontosabb válaszokat adhassanak. A vertikális rendszerekkel a felhasználók nagyon-nagyon speciális információkat is megtalálhatnak, amely a hagyományos keresőkben nem lenne lehetséges" - nyilatkozta egy szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- Az Axis elindította online házkonfigurátorát
- Hírportált indított az RTL Klub
- iWiW Klubrendszer üzleti felhasználóknak is
- Google: Kitiltva az amerikai katonai támaszpontokról
- Élő videók a YouTube-on
- Pakisztán okolható a globális YouTube-kiesésért
- Szabadon alakíthatóak lesznek a Yahoo találatai
- Már elérhetők az online jegyek az R.E.M.-et is felvonultató Sziget 2008-ra
- Pénzjutalmas online fejlesztői díj a Sanomától
- NFÜ: indul az új on-line számlakitöltő program