A Napster tanítja az Altavistát is

Kővári Ádám Kővári Ádám, 2000. augusztus 13. 22:26
Akár hívhatjuk Napster-effektusnak is, de tény, hogy a keresőmotorok legutolsó generációi már mind a vertikális, azaz témairányú keresésre koncentrálnak.
Az Ask Jeeves egyik legújabb keresőmotor, amely már színtisztán a vertikális keresést alkalmazza, amelynek a lényege az, hogy a weblapok milliói helyett a keresőmotor csak speciális témákra fokuszál. Így kevesebb kulcsszóra lehet rákeresni, de a gyakran előforduló szavakra vagy témákra irányuló keresés esetén a program sokkal pontosabb eredményt produkál, mint a hagyományos rendszereknél.

Az Ask Jeeves mellett már az AltaVista is próbálkozik hasonlóval, egy korábbi hírünkben írtuk, hogy jelenleg korszerűsíti a rendszerét, amelynek az egyik eredménye, hogy már 4 specializált keresőközpontban lehet egy-egy témát részletesebben megtalálni.

"A keresőmotorok az irányba haladnak, hogy az egyre bonyolultabb kifejezésekre egyre pontosabb válaszokat adhassanak. A vertikális rendszerekkel a felhasználók nagyon-nagyon speciális információkat is megtalálhatnak, amely a hagyományos keresőkben nem lenne lehetséges" - nyilatkozta egy szakértő.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51