Áttörés előtt a viselhető mobil eszközök piaca

MTI Sajtóadatbank, 2014. április 13. 10:39

Az amerikai International Data Corporation (IDC) számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat felmérése szerint robbanásszerűen növekedés előtt áll a viselhető mobil használati cikkek piaca, miután ezek az eszközök betörtek az életmód- és divatcikkek világába is.

Az ilyen eszközök forgalma az idén meghaladhatja a 19 milliót, a tavalyinak több mint háromszorosát, majd az eladási szám 78,4 százalékos CAGR (Compounded Annual Growth Rate), átlagos éves növekedési ütem mellett 2018-ra 112 millióra emelkedhet.
 

A növekedést elsősorban divatmárka nevek alatt értékesített, viszonylag egyszerű és alacsony árfekvésű, viselhető egyfunkciós készülékek vezetik majd. Olyanok, amelyek dedikált feladatukat általában okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el, ilyen például a sportolás közben használatos teljesítmény- vagy pulzusmérő.
 

A másik piaci szegmens az olyan viselhető eszközöké (okos öltözék kiegészítők), amelyekre már harmadik forrásból származó alkalmazásokat is lehet telepíteni, növelni lehet így funkciógazdagságukat, de feladatukat az elsőhöz hasonlóan okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el. Ilyen például az okosóra.
 

A harmadik piaci szegmens pedig az olyan teljesen autonóm, minden más eszköztől független, az internethez önmaga is csatlakozni képes okos kiegészítőké, mint amilyen a Google Glass is.
 

Az IDC szerint a viselhető eszközök piaci áttörése már kész ténynek tekinthető, a kérdés már csak az, hogy pontosan mikorra várható, de a piackutató már 2016-ban erre számít.
 

Az IDC által 50 ezer felhasználó körében világszerte végzett "ConsumerScape 360°" felmérésből a már számos ilyen eszközt piacra vitt Samsung került ki győztesen, mint a viselhető cikkek legmegbízhatóbb márkája, megelőzve sorrendben az Apple, Sony és Google márkaneveket.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32