Egy új alkalmazásfejlesztési technológia: fele idő és pénz
Az Oriana alkalmazásfejlesztési megoldása egészen új dimenziókat nyithat meg az üzleti applikációk piacán. A teljesen magyar tulajdonban lévő vállalat gyártótól és platformtól független fejlesztési eszközt kínál, mellyel pénzt és időt spórolhat meg az ügyfél.
Egy alkalmazás használata esetén eddig kétféleképpen dönthetett fogyasztó. Vagy megveszi, amit kínálnak neki, immáron készen, vagy saját igényei szerint legyártatja. Hátulütője mindkettőnek akad, hiszen míg az elsőnél egy készen kapott séma áll rendelkezésre, amibe nem tud „belepiszkálni”, az egyedi fejlesztés sem a 100%-os megoldás, hiszen nemcsak sokáig tart, mire elkészül, ezzel együtt sok pénzt is felemészt – és még így sem biztos, hogy teljesen a felhasználó igényeinek megfelelő szolgáltatást kap.
Egy magyar cég, az Oriana arra vállalkozott, hogy megtalálja az arany középutat. A vállalat saját alkalmazásfejlesztési megoldását a kettő közé pozícionálja, hiszen szintén sémákkal dolgoznak, ám a végén egy teljes mértékben az igényeknek megfelelő rendszer kap a fogyasztó.
Ez is, az is, de egyik sem
Kovács Péter, az Oriana ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a végén együtt érik el az ügyfelekkel a végleges megoldást. Nem csak akkor látják először a lefejlesztett megoldást, mikor már a végleges verzió is készen van, hanem folyamatosan nyomon követhetik, tesztelhetik a munkálatukat, és közben még újonnan felmerülő igényeiket is beleépíthetik a fejlesztésekbe.
Bár valóban vannak meglévő alapsémák, a végén mégis teljesen egyedi igényekre szabott eredményt érnek el. A sémák persze folyamatosan bővülnek, hiszen ezeket az ügyféligények alakítják. Így, ha beérkezik hozzájuk egy adott kérés, 60-70%-ban kész rendszert tudnak nyújtani a felhasználóknak a meglévő alkalmazásminták segítségével, melyeket ők maguk kipótolhatnak a hiányzó darabokkal. Olyan ez, mint egy puzzle összerakása, csak éppen az új darabokkal kiegészülve a végleges kép minden esetben más és más lesz.
Az egyedi fejlesztésekkel szemben sokkal gyorsabban jut az ügyfél a kívánt szolgáltatáshoz, hiszen egy már meglévő sémamintát építenek tovább. Ezáltal a fejlesztési idő is jelentősen lerövidül, és olcsóbb is, hiszen nem az egész rendszert kell újra és újra lefejleszteni, hanem annak csak egy részét.
A végleges verzió elkészültével az ügyfelek örökös használati jogot kapnak a licensz megvásárlásával, és megkapják azt a szükséges oktatást, mellyel ők maguk is kezelhetik, karbantarthatják a rendszert. Ez 2-3 hónap alatt megtanulható, ám ezután sem hagyja magára az ügyfeleket, továbbra is biztosít terméktámogatást a vállalat, és minden felmerülő problémára, kérdésre igyekeznek válaszolni.
Kovács Péter ás Pátzay Péter (CTO) egy rögtönzött szituációt mutattak be arról, mitől más ez a megoldás
A megoldás lelke
Az Oriana technológiájának (lásd a felső ábrán) alapja az Effektor motor. Erre épülnek rá az alapsémák, vagyis az előre programozott modulok, melyekből a kész alkalmazásminták összeállnak. Ezek állnak a felhasználók rendelkezésére, melyeket ők maguk színesíthetnek tovább saját igényeik szerint.
(Nagyításhoz kattintson a képre)
Miután a felhasználók birtokába került az adott alkalmazás, szabadon módosíthatnak rajta. Ezt a nyílt XML szabványon alapuló technológiának köszönhetően megtehetik, így maguk is továbbfejleszthetik, melyeket másokkal is megoszthatnak a közösségen belül. Ez mindkét fél számára előnyös, hiszen az Oriana sématárháza tovább bővül, az ügyfél pedig profitálhat saját megoldásából.
Előnye, hogy platformfüggetlen és bármilyen operációs rendszerrel használható. Így például mobileszközökön is. Ehhez az Oriana minden alkalmazást külön, egyedileg is optimalizál a különféle eszközökre (például táblagép, okostelefon stb.).
Számos ismert vállalat választotta már az Oriana alkalmazásfejlesztési eszközét, többek között a Vodafone, a Citibank, a Novell is, melyből látható, hogy nagyon széleskörű területet fednek le megoldásaikkal. A 2002-ben alakult vállalat alapítói több mint 15 éves multinacionális vállalati tapasztalattal a hátuk mögött vágtak bele saját cégük kiépítésébe, amely sajátos üzleti problémákra és kihívásokra kereste és keresi ma is a megoldást. Nem csak egyszerűen egy termékről van szó, hanem az évek során egy önálló alkalmazásfejlesztési ökoszisztémává vált.
Kapcsolódó cikkek
- Az Eaton virtualizációs fejlesztésekkel készül 2014-ben
- Samsung Smart & Premium Megoldás Központ nyílt Budapesten
- Újabb nagyvállalati megoldás a Delltől és a Red Hattól
- SUSE kGraft: nincs megállás
- Számos új funkcióval érkezik a Microsoft Dynamics AX 2012 R3
- Táblázatokból webes üzleti alkalmazások egy magyar szoftverrel
- Mobilappokra optimalizált szoftverfejlesztő csomag – Liferay SDK
- Google Now – már asztali verzióban is
- Legújabb ESET védelem Macre
- SAP az ALDI-nál
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.