Megérkezett az LG G3
Az LG tegnap hivatalosan bejelentette G2-es okostelefonjának utódját, a G3-at, melyről számos pletyka keringett az utóbbi időben. A készülék belseje a legújabb technológiákat rejti.
Az LG világszerte hat nagyvárosban tartott sajtóeseményt a G3 bemutatója kapcsán: Londonban, New Yorkban, San Franciscóban, Szöulban és Isztambulban.
Dr. Jong-seok Park, az LG Electronics Mobile Communications Company elnök-vezérigazgatója kifejtette, hogy „a villámgyorsan fejlődő okostelefonok piacán az innováció csúcsteljesítményét az jelenti, ha sikerül harmóniát teremteni a magasan fejlett technológia és az egyszerűsített felhasználói élmény között. Az LG G3 az abbéli erőfeszítéseinknek eredménye, hogy ezt a gondolatot átültessük egy kézzelfogható termékbe. És meglehetősen elégedettek vagyunk ezzel az eredménnyel.”
Az LG-nek sikerült elsőként előrukkolni QHD kijelzős mobillal a G3 személyében, ugyanis az 5,5 hüvelykes, 558 ppi felbontású telefon Quad HD megjelenítővel rendelkezik, amelynek felbontása négyszerese a HD-nak (és csaknem kétszerese a Full HD-nak). Mivel a kijelzőt csupán egy nagyon vékony keret fogja körül, a kijelző nagyobb mérete ellenére is kényelmesen fogható a kézben.
A masina kategóriájához hűen szálcsiszolt fém burkolatot kapott, amely szépsége mellett még praktikus is, mert ellenáll az ujjlenyomatoknak. Ez azért sem utolsó szempont, mert a hátoldalon található fizikai gombok miatt a felhasználók többet tapogatják majd a telefon hátoldalát.
Jó hír, hogy az akkumulátort a kijelző kapacitásához igazodva alkották meg. A G3-ban egy 3000 mAh-es kivehető aksit találunk, amelynek üzemidejét a mérnökök képesek voltak növelni azáltal, hogy a katód fémjét grafitra cserélték.
A telefon hátoldalán egy 13 megapixeles OIS+ (optikai képstabilizátor plusz) kamera csücsül. Ez a technológia áttörést jelent a lézeres automatikusfókuszálás terén. Ennek segítségével rossz fényviszonyokban is jó képeket lő a telefon, ugyanis a kamera és a tárgy közötti távolságot lézersugárral méri fel.
Szintén jelentős fejlődés, hogy a fókuszhoz és az exponáláshoz csak koppintani kell a kijelző egy adott pontján, tehát nem kell külön fókuszálni, majd megnyomni az exponáló gombot. A szelfikészítésnél pedig egy egészen egyedi megoldással találkozhatunk. Az időzítés úgy valósul meg, hogy ha az illető ökölbe szorítja kezét, a telefon érzékeli azt, és onnan kezdi a hárommásodperces visszaszámlálást.
Főbb termékjellemzők:
- Chipkészlet: Qualcomm Snapdragon 801 (négymagos, 2,5 GHz max. frekvencia)
- Kijelző: 5,5 hüvelykes Quad HD IPS (2560 x 1440, 538 ppi)
- Memória: 16/32 GB eMMC ROM / 2/3GB DDR3 RAM / microSD-kártyahely (max. 128 GB)
- Kamera: Hátlapi 13,0 MP OIS+ lézeres autofókusz technológiával / előlapi 2,1 MP
- Akkumulátor: 3000 mAh (kivehető)
- Operációs rendszer: Android 4.4.2 KitKat
- Méret: 146,3 x 74,6 x 8,9 mm
- Súly: 149g
- Hálózat: 4G / LTE / HSPA+ 21 Mb/s (3G)
- Csatlakoztatási lehetőségek: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth Smart-kompatibilitás (Apt-X), NFC, SlimPort, A-GPS/Glonass, USB 2.0
- Szín: metálfekete, selyemfehér, fénylő arany, holdlila, burgundi vörös
- Egyéb: intelligens billentyűzet, intelligens értesítés (javaslatok a felhasználó szokásai laapján), Knock Code (intelligens billentyűzár), Content Lock (fájlvédelem), Kill Switch (távoli letiltás), vendégmód stb.
A készülék május 28-tól érhető el Dél-Koreában, és a későbbiek során világszerte több mint 170 szolgáltató kínálatában lesz kapható.
Kapcsolódó cikkek
- A légkondi mint a lakás dísze
- Akár 86 367 lehetséges telefonzár az LG Knock Code-dal
- Az LG L Seriesv II készülékei is megkapják a KNOCKon funkciót
- Márciusban érkezik a KitKat frissítés az LG G2-re
- G2 mini: az LG első kompakt okostelefonja
- A legújabb LG L Series termékcsalád az MWC-n
- Hazánkban az LG hajlított okostelefonja
- Az okostelefon-gyártók nagy teljesítményű modellekkel készülnek az MWC-re
- Rekordot döntött az LG az okostelefon eladásokban
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.