Magyar hallgatók 10 éve a tengerentúlon
10 éves a HAESF ösztöndíjprogram
Számos magyar tehetség bizonyíthatta már rátermettségét Amerikában. Több mint 400-an vettek részt a Magyar-Amerikai Vállalkozási Ösztöndíj Alap (HAESF) programjában 10 év alatt. Az évforduló alkalmából az eddigi eredményeket és sikereket ünnepélyes sajtóeseményen ismertették.
10 évvel ezelőtt hozták létre a Magyar-Amerikai Vállalkozási Ösztöndíj Alapot, amely ez idő alatt végig azt tartotta szem előtt, hogy a magyar tehetségek szakmai fejlődését segítse valamilyen módon. A HAESF a MAVA (Magyar Vállalkozási Alap) örökségeként jött létre 2004-ben.
Sajtóeseményen számoltak be a program működéséről, az eddig elért sikerekről, melynek megkoronázásaként George D. Gould, az amerikai kincstár volt pénzügyi államtitkára és a MAVA volt elnöke emlékplakettet vehetett át Jeszenszky Gézától, aki a MAVA megalakulásakor külügyminiszterként, az első Orbán-kormány amerikai nagyköveteként dolgozott.
Jezsenszky Géza (bal) átadja az emlékplakettet George D. Gouldnak (jobb)
Ryan Schwarz, a HAESF elnök-vezérigazgatója beszédében kiemelte, hogy a program célja nem az, hogy a magyarok Amerikában folytassák munkájukat, az ösztöndíjprogram elsősorban arra szolgál, hogy az ott megszerzett tudást itthon kamatoztathassák. A hallgatók a gyakornoki program keretében amerikai vállalatoknál bizonyíthatják rátermettségüket, melyet aztán Magyarországon ültetnek át igazán a gyakorlatba. Másként nem is tehetnének, ugyanis a részvétel feltételhez kötött, mégpedig ahhoz, hogy a hazatérés után 2 évig kötelezően hazai vizeken kell szerencsét próbálni.
Ryan Schwarz
Németh András, a Corvinus Egyetem oktatója a sikerek kapcsán a számokról is beszélt, ugyanis a közelmúltban a program hatásait vizsgáló kutatás is készült. Ennek kapcsán kiemelte, hogy volt értelme a befektetett munkának, és találkozott a felé támasztott elvárásokkal. Nem csupán az ismeretek bővülését szolgálja a kinn eltöltött idő, hanem aktív barátságok és professzionális kapcsolatok is szövődnek ez idő alatt. A sikert pedig mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a résztvevők 85%-át szakterületének megfelelően alkalmazták itthon a program után. Emellett pedig a saját üzletalapítás hajlandósága is növekedett (28% vs. 19%).
Mivel ez a szám nagyon alacsony hazánkban, a HAESF erre a területre is kiemelt figyelmet fordít. Szeretnék fellendíteni a magyar kis-és középvállalkozásokat, ennek jegyében indították útjára idén új, vállalkozás-fejlesztési programjukat. Ez a kezdeményezés a tehetséges magyar vállalkozókat –, akik itthon bele mertek vágni egy új ötlet vagy technológia köré épülő vállalkozás alapításába – hivatott segíteni, számukra kínál további lehetőségeket.
Az alábbi videó három, a programban résztvevő egykori hallgató, ma viszont már elismert szakembereknek számító Dr. Kiss-Bankó Éva, Róna Péter és Bagó Zoltán sikertörténetét mutatja be.
Képek: Lantai József
Kapcsolódó cikkek
- Hat Infoprog versenyző kapott ösztöndíjat az SAP-tól
- A Google Groundon lesz a Skool kéthetes nyári tábora
- Digitális tananyagok az informatikusképzésben
- Fél év alatt megduplázódott az ingyenes online egyetemi kurzusok száma
- Gyerekektől tudnak igazán tanulni a számítógépező idősek
- Új virtuális tervezőlaboratórium a műszaki egyetemen
- Rendhagyó tanórákat tartottak a Telenor munkatársai
- Nemzetközi Szuperszámítástechnikai Nyári Egyetem Budapesten
- Átadták az idei Ericsson-díjakat
- Magyar robotkereskedők lephetik el a tőzsdét?
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.