Múzeumokban selfie-ztek a Street View kamerái
A Google 2011-ben indította útjára Street View múzeum projektjét, melynek célja, hogy minél több kulturálisan jelentős alkotást örökítsenek meg az érdeklődők és az utókor számára. Ám a múzeumokban lévő tükrök, ha nem is direkt, de egy kis mókázásnak is teret engednek.
Mostanában divatos őrület a „selfie”, vagyis az önarckép. Számos okostelefon egyre jobb minőségre képes előlapi kamerával is rendelkezik, és van már kimondott selfie készítéshez pozícionált fényképezőgép is.
A selfie láz tehát tombol, melyet most a Google szakemberei is megtapasztalhatnak. Sikerült a Street View képekbe egy kis humort is csempészni, ugyanis a múzeum projekt keretében az egyes intézményekben lévő tükrüknek köszönhetően néhány selfie-vel is találkozhatunk.
A kamerák eddig összesen 250 kulturális intézményben jártak világszerte, melyek tükrökben is bővelkednek. Így fordulhatott elő az, hogy a kamerák nem csak az alkotásokat örökítették meg, hanem néhány „önarckép” is becsúszott a repertoárba.
Egy spanyol művész , Mario Santamaria gyűjteményt is összeállított a készült képekből. Az alkotásokat Tumblrön is közzétette The Camera in the Mirror, vagyis kamera a tükörben címmel, melyeket bárki megtekinthet. Íme néhány Street View selfie ízelítőnek.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Műholdcéget vett a Google
- A Google Street View már gesztusokkal is irányítható
- Szerkeszthetők a Microsoft Office fájlok a Google Docsban
- Vércukorszintet mérő divatos kiegészítők fejlesztésén dolgoznak
- A Google Groundon lesz a Skool kéthetes nyári tábora
- Zuhanó repülőnek nézték a Google hőlégballonját
- Egyre nagyobb mértékben korlátozzák a Google-szolgáltatásokat Kínában
- Camileo X-Sports: kedvező árú akciókamera a Toshibától
- Több százmillió internet-fogyasztót műholdakról akar elérni a Google
- Bárki törölheti magát a Google-ből
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.