A Sony SmartWear fronton is erősített

Ősszel érkezik a SmartBand Talk és a SmartWatch 3

Czipperer Dia, 2014. szeptember 4. 16:23

A Sony az IFA szakkiállításra hordható okoseszközökkel is készült. Lerántották a leplet harmadik generációs okos karórájukról, a SmartWatch 3-ról, és bemutatkozott a SmartBand Talk is.

Kunimasa Suzuki, a Sony Mobile Communications elnök-vezérigazgatója leplezte le a hordható okos újdonságokat a berlini IFA kiállításon. Kifejtette, hogy a Sony hisz abban, hogy az élet egy utazás, mely tele van élményekkel és számos történettel. Ezeket a fontos pillanatokat pedig meg kell örökíteni, rögzíteni kell, ebben segít a LifeLog alkalmazás, mely a két új eszköz lelke is egyben.

 

A LifeLog

 

A Sony LifeLog alkalmazását kifejezetten a hordható eszközökhöz tervezte. Az app képes a napi események rögzítésére, és segítségével célokat tűzhetünk ki magunk elé. Minden fontos eseményt, adatot rögzít és tárol, ezek pedig bármikor visszanézhetők.

 

A Sony idei tervei között szerepel, hogy idén a webes felület is elkészül, és szeretnék még tovább bővíteni a jelenlegi funkciókat. Ennek jegyében közzéteszik partnereiknek az alkalmazás API-ját (alkalmazás programozási felület).

 

 

SmartBand Talk – ívelt papír kijelzővel

 

Elsőként az okoskarkötőt mutatta be, mely végig a csuklóján volt. Csupán felhúzta az ingujját, és megmutatta a közönségnek, hogy is néz ki valójában.

 

 

A vállalatnak nem ez az első okos karkötője, hiszen az idei MWC-n (Mobile World Congress) már bemutatták első okos karperecüket, a SmartBand SWR10-et, ám az a modell még nem rendelkezett kijelzővel, így minden információt a csatlakoztatott eszközön nézhetett meg a felhasználó. A mostani készülék azonban egy ívelt, 1,4 hüvelykes elektronikus papír kijelzőt kapott, melynek köszönhetően keveset fogyaszt, ezáltal sokáig – akár három napig is – bírja a strapát.

 

A karkötő beépített mikrofonnal és hangszóróval is rendelkezik, így akár rövid hívások is fogadhatók és kezdeményezhetők vele. Ahogy fogalmazott: „csak megérinted és beszélsz”. Az eszközt gyorsulás- és magasságmérő szenzorokkal is ellátták, melyek átfogó képet biztosítanak a napi aktivitásról.

 

Talán nem meglepő, hogy a készülék az IP68-as szabvány követelményeinek megfelelően víz- és porálló. Ez azt jelenti, hogy édes vízben 1,5 méterig merészkedhetünk vele, nagyjából fél órán keresztül.

 

A Sony ígérete szerint többféle színben is kapható lesz a karperec, ám kezdetben csak a hagyományos fekete és fehér árnyalatokban értékesítik.

 

 

A harmadik generáció – SmartWatch 3

 

A Sony háza táján először 2007-ben hallottunk okosóráról, azóta pedig már immáron a hamradik generációs modellt mutatták be, ám ez az első a sorban, melyet a Google-lel együttműködve készítettek el. Az óra fedélzetén ugyanis a legújabb Android Wear rendszer teljesít szolgálatot, mint az LG G Watch, a Samsung Gear Live és a Moto 360 esetében is.

 

A készülék 1,6 hüvelykes (320 x 320) TFT LCD transzflektív kijelzővel rendelkezik, amely azért előnyös, mert napsütésben is jól látható. A hátlap pedig rozsdamentes acélból készült. A SmartWatch 3 két napot bír egy töltéssel, és micro USB kábellel tölthető. A SmartBand Talkhoz hasonlóan vízálló (IP68-as szabvány). A karóra 4 giga belő tárhelyet kapott.

 

A SmartWatch 3 okostelefon nélkül is gond nélkül használható kiegészítő, hiszen gyorsulásmérővel, GPS-szel, giroszenzorral és mikrofonnal szerelték fel. A készülékkel Bluetooth headsethez is lehet csatlakozni, így útközben (pl. futás) is lehet zenét hallgatni rajta, hiszen a belső tárhely mérete lehetővé teszi, hogy akár több albumot is felmásoljon a felhasználó.

 

A színek tekintetében itt is szélesebb választék áll majd a felhasználók rendelkezésére ( fehér, pink szíjak), ám maga a karóra fekete és lime árnyalatokban lesz kapható.

 

 

Elérhetőség

 

A vállalat bejelentése szerint a SmartBand Talk és a SmartWatch 3 késő ősztől lesz elérhető, ám az árakról egyelőre nem árultak el részleteket.

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is. 

2024. szeptember 17. 11:37

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.

2024. szeptember 13. 17:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59