Dell: a mobileszközök segítik a családok kommunikációját
A Dell nyilvánosságra hozta iskolakezdési felmérésének eredményeit, amely a családon belüli kommunikációt, illetve az ezt támogató eszközök beszerzésében szerepet játszó szempontokat vizsgálta.
A Dell „Amikor a tanulás és a tettek találkoznak” című kutatása szerint két tendencia figyelhető meg:
· egyrészt a szülők (64%) és a diákok (75%) is a sokoldalú, munkára és szórakozásra egyaránt alkalmas készülékeket részesítik előnyben,
· másrészt általában ezeket az eszközöket nem közösen használják a családtagok. Mind a szülők, mind a diákok több mint kétharmada (78% és 77%) ritkán vagy egyáltalán nem osztja meg másokkal a készülékeit.
Hogyan kommunikálnak a szülők a gyerekekkel?
A felmérés szerint az egymástól távol élő szülők és gyermekek másként kommunikálnak egymással, mintha azonos helyen élnének. A távoli iskolába járó gyerekek szüleinek több mint fele (55%) kevesebbet beszél ugyan gyermekével, de az SMS-nek és az e-mailnek köszönhetően mégis többet érintkeznek.
Nagyrészt a mobileszközöknek köszönhetően a földrajzi távolság már nem szab gátat a kommunikációnak. A 16 és 19 év közötti gyermeket nevelő szülők 84 százaléka, és a diákok 90 százaléka szerint a számos technológiai eszköz révén nagyon egyszerű tartani a kapcsolatot a családtagokkal. A megkérdezett szülők 30 százaléka, valamint a diákok 35 százaléka egyébként még akkor is SMS-ben teszi fel a másiknak kérdéseket, ha ugyanabban a házban tartózkodnak.
Mi történik az egyedül maradt szülőkkel, mialatt gyermekeik a felsőoktatási intézményben vannak? A távollevő diákok szülei ötből négy esetben (80%) nagy valószínűséggel többet SMS-eznek gyermekeikkel, mint azok, akik egy fedél alatt élnek. Ötből több mint hárman (62%) videohívások útján is kapcsolatban maradnak velük.
Kütyük az osztályteremben és azon kívül
A Dell felmérése megmutatta, hogy a gyerekek aktívan kihasználják laptopjaikat és táblagépeiket látókörük szélesítéséhez a tanulmányaik során, valamint az eszközök segítik a fiatalokat az elméleti tudás alkalmazását a gyakorlatban is.
· Tízből kilenc diák és a szüleik is egyetértenek abban, hogy a jelenleg elérhető készülékek jelentősen megkönnyítik a tanulást, hiszen elérhetővé teszik az információt az osztálytermen és könyvtáron kívül is.
· A mobilitás kulcsfontosságú a tanulás folyamatában: a megkérdezett diákok több mint fele útközben is tanul, ha van néhány szabad perce, és több mint háromnegyedük (77%) csatlakozik az internethez a tanóra után, hogy további információkat kutasson fel egy témáról.
· Ezenfelül tízből heten (69%) használtak már online „útmutató” videókat a tanórán tanultak kiegészítésére, hogy pótolják a megértést esetleg gátló hiányosságokat.
Hogyan választunk készüléket?
A válaszadó diákok közel hatvan százaléka (59%) tervezte laptop vagy táblagép vásárlását a tanév kezdete előtt. Azoknak a tanulóknak, akiknek a szüleik vásárolják meg az eszközt, több mint fele (53%) válaszolta, hogy teljes vagy majdnem teljes mértékben az ő véleményük számít, míg egynegyedük (27%) részben képes beleszólni a döntésbe. A tanulók és a szülők eltérő helyeken keresik a megbízható, „szakértő” vásárlási tanácsokat: a szülők többnyire értékeléseket olvasnak (83%), míg a diákok inkább a közösségi média platformjain kérnek tanácsot (41%).
A Dell megbízásából a Harris Poll nemzetközi kutatócég által készített felmérés keretében több mint 1000 embert kérdeztek meg az Amerikai Egyesült Államokban, köztük 506 tizenhat és tizenkilenc év közötti felsőoktatási képzésben résztvevő vagy továbbtanulni kívánó tanulót, illetve 505 hasonló korú diákot nevelő szülőt.
Kapcsolódó cikkek
- Ma az internetlassítás ellen tiltakozunk
- Az okosotthonnal a biztosítási díj is csökkenthető
- Vékonyabb, könnyebb és biztonságosabb számítógépek a Dell új üzleti kínálatában
- Milyen hatással vannak ránk az online hirdetések?
- Okospálcikával rukkolt elő a Baidu kínai keresőóriás
- Az iráni elnök türelmet kért az internettel szemben vallási személyiségektől
- Egyre több pár a Facebookot okolja a válásért Szerbiában is
- Kütyük: elbutítanak vagy felokosítanak?
- Öncenzúrára késztet a Facebook és a Twitter
- Közösségi médián nyomul a Kínai Kommunista Párt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.