Okosotthonok miatt több a mobilelőfizetés
A világ mobilszolgáltatóit tömörítő szövetség legfrissebb felmérése szerint ma már több mobileszköz (hagyományos és okostelefon, valamint tablet) van használatban, mint ahányan a földön élnek. A szervezet szerint még van lehetőség a további piacbővülésre. A szövetség adatai szerint a mobilhasználat évente ötször gyorsabban növekszik, mint az emberi populáció.
Az olaszok fele okostelefonon internetezik
Németországban a felhasználók egyharmadának legalább két előfizetése van
Németországban is jóval több előfizetést kötnek, mint ahány előfizető van – a felhasználók harmadának legalább két előfizetése van. Újra népszerűek a feltöltőkártyák is, hiszen a németországi szolgáltatók kénytelenek egyre jobban alkalmazkodni az ügyfelek igényeihez, akik egyre kevésbé szeretnék elkötelezni magukat hűségnyilatkozatokkal, miközben, ha egy mód van rá, az ingyenes applikációkat választják a telefonálás helyett. A németországi előfizetők számára talán a legnagyobb kihívás, hogy a sok-sok szolgáltató közül kiválasszák az igazit.
Ukrajnában a hiányos hálózati lefedettség ellenére is gyorsan növekszik a mobiltelefon piac
A legutóbbi felmérések szerint a 45 milliós lakosú Ukrajnában több mint 58 millió mobiltelefon használó van. A legtöbb felhasználó arról számolt be, hogy két SIM kártyával rendelkezik, és felváltva használja őket. A két legnagyobb szolgáltató a mobilpiac nyolcvan százalékát uralja. Az ukránok az alacsony jövedelmük miatt inkább a kártyás csomagok vásárlását részesítik előnyben. Annak ellenére, hogy a hálózati lefedettség Ukrajna területén még rendkívül hiányos, a mobiltelefon-piac gyors tempóban növekszik.
Az ukrán lakosságot érzékenyen érinti a hazai politikai-gazdasági válság, amelynek következtében jelentősen növekedtek a közüzemi díjak és az élelmiszerárak is, ezért az embereknek egyre kevesebb pénzük jut a nem létfontosságú kiadásokra, így a mobiltelefon-előfizetésekre is.
Ukrajnán belül kárpátaljai sajátosság, hogy a határ menti térségben élők előszeretettel veszik igénybe a magyarországi mobiltelefon-társaságok szolgáltatásait, így olcsóbban tudják tartani a kapcsolatot a magyarországi rokonaikkal is.
Charaf Hassan, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem automatizálási és alkalmazott informatikai tanszékének egyetemi docense a Kossuth Rádió Napközben című műsorában arról beszélt, hogy ma már nem csak emberek rendelkeznek mobil-előfizetéssel, hanem eszközök is. Az intelligens otthonok terjedésével ugyanis még inkább emelkedni fognak az ilyen előfizetések. A statisztikák szerint jelenleg körülbelül kétmillió alkalmazás létezik, egy ember azonban kevesebb, mint tízet használ rendszeresen.
A szakértő szerint az egyik fejlődési irány az okos érzékelők terjedése, s leginkább ezek milliárdjai fogják igénybe venni az előfizetéseket és az internethasználatot, hiszen ezek az eszközök is rendelkeznek adatkommunikációs képességgel.
Forrás: Kossuth Rádió, Napközben/ hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- A zenelejátszók és a fényképezőgépek használatát is befolyásolja az okostelefonok terjedése
- Óv az okostelefonok kódolásától az FBI
- A Vodafone és a Telenor is árulja október végétől az új iPhone-okat
- 4G LTE technológiával érkezik az LG F60
- Az internethasználók jogait védő uniós charta vázlatát ismertették Olaszországban
- A "high-tech humanizmus" szószólója kapta a német könyvszakma békedíját
- Nagyon sokba kerülhet a családnak a gyerekek online ténykedése
- A mobilos képalkotás világát újítja meg a HTC új eszközeivel
- Hazánkba érkezett a Lumia 830
- Évente majdnem 200 ezer mobiltelefont felejtenek a londoni taxikban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.