Rontja a periferiális látást az okosszemüveg
Gátolhatja a jobb szem feletti periferiális látást a Google Glass okosszemüveg - írta tanulmányában egy kaliforniai szemészorvos és kutatócsoportja.
"Rögtön a megjelenése után vettem Google Glasst, és rajtam volt, amikor vezetés közben majdnem balesetet okoztam, mert nem vettem észre a jobbról jövő autót. Szemészként rájöttem, a monitor takarja a látómezőm egy részét" - mondta el a Reutersnek Tsontcho Ianchulev, a Kaliforniai Egyetem munkatársa, a Journal of American Medical Association orvosi szaklapban megjelent írás vezető szerzője.
A Google Glass egy szemüvegkeret sarkába szerelt kis monitor, amelynek viselője elolvashatja az e-mailjeit, megnézheti a térképet, és alapvetően azt láthatja, amit okostelefonja kijelzőjén.
Tanulmányukban Ianchulev és kollégái összehasonlították a Google Glasst a monitor nélküli, normál szemüveggel, hogy megtudják, mennyire befolyásolja az előbbi a látómezőt. A három egészséges látású résztvevő egyórás Google Glass-viselés után hozzászokott az eszközhöz, majd elvégezte a látómezőt vizsgáló teszteket. Ezután normál szemüveggel hajtották végre ugyanazokat a teszteket.
Az okosszemüveg viselésekor mindhárom résztvevőnek jelentős vakfoltjai lettek látómezőjük jobb oldali felső részén. A monitor a tesztek alatt ki volt kapcsolva - írták a kutatók.
"Ha ellenzős sapkát, kapucnit, napszemüveget visel az ember, gyorsan rájön arra, amit a tanulmány ír: a fejen vagy az arcon hordott holmi befolyásolhatja a periferiális látást. A Google Glasst a kezdetektől sok terület szakembereivel együtt terveztük, és sokoldalú tanulmányozása után sem találtunk biztonsági hibát, feltéve, ha helyesen használják az eszközt" - írta közleményében az informatikai konszern egyik szóvivője. Hangsúlyozta: a helyes viselés szabályait leírták a használati utasításban. A monitort a jobb szem fölé kell helyezni, nem a szem elé.
Ianchulev és munkatársai megnézték az okosszemüveget hordókról készült fotókat az interneten, és azt tapasztalták, a viselők 30 százalékának a jobb szem pupillája előtt helyezkedik el a minimonitor. Jobb tervezéssel minimalizálni lehetne a vakfoltot - vélték a kutatók.
Kapcsolódó cikkek
- LCD vs. E Ink: ezért ne olvassunk tableten
- Életmentő-drónt mutattak be Hollandiában
- Az LG G3 az egészségedre is figyel
- Mobilapplikáció alvászavarban szenvedőknek
- Agybalátó sisak az agyi működészavarok leküzdéséhez
- Elsőségre pályáznak a magyar tolmácskesztyű fejlesztői
- Arcfelismerő szemüveget kaphatnak a dubaji nyomozók
- Pszichológushoz kerülhetsz a Facebook miatt
- A májrákosok harmadán segíthet egy új mobilapplikáció
- Károsodhat az agyműködése annak, aki több monitort figyel egyszerre
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.