Előre látja a jövőt a Xerox algoritmusa
forrás: Prím Online, 2014. november 14. 12:15
Világújdonságnak számító fejlesztést mutatott be a Binghamton Egyetem és a Xerox. A felsőoktatási intézmény két diákja és a Xerox Palo Alto-i Kutatási Központjának kutatója olyan számítógépes algoritmust dolgoztak ki, amely a közösségi média felületeinek vizsgálata alapján képes következtetni az emberek cselekedeteire jóval azok bekövetkezte előtt.
Az algoritmus megalkotásához 500 millió Twitter üzenetet használtak fel. Vizsgálták a poszt szövegét, a posztolás helyszínét, és az egymásután következő posztok rendszerét, vagyis hogy a bejelentkezések hol, hogyan, milyen témában születtek. A kontextus alapú algoritmus ezekből az információkból merítve meghatározta egy – egy egyén „mozgását”, aktivitásának rendszerességét, jellegét. Ezeknek köszönhetően sikerült olyan módszertant felállítani, ami 3 órás időtávon belül 90 százalékos biztonsággal megjósolja, hogy az ember mit fog csinálni adott helyzetben.
A szakértők hangsúlyozták, hogy az algoritmus által generált, jövőre mutató információk tovább pontosíthatóak, ha több forrást (pld.: telefonálási szokások, bankkártya műveletek)is használnak a számítások elvégzéséhez. Az adatok ilyen jellegű elemzésének rengeteg előnye van. Többek közt a különböző közlekedési anomáliák is kezelhetővé válnak a megoldással, mivel a forgalomirányítók a torlódásokat elkerülő alternatív utakat felkínálása helyett már a dugók kialakulását is meg tudják akadályozni. Mivel egy probléma kialakulásához vezető folyamat térképezhető fel, ezért a különböző szolgáltatók számára lehetséges egy hiba lehetőségének felismerése még a valós probléma felmerülése előtt. Ennek alapján az sem elképzelhetetlen, hogy üzleti partnerünk, akinek telefonálni akarunk, már a hívásunk előtt ismeri szándékunkat. A titok nyitja az eddig strukturálatlanul beömlő információk, üzenetek egységesítésében rejlik. A telefonos-és online platformokon keresztül érkező adatokat az algoritmus bekapcsolásával azonnal szűrni, analizálni lehet és azok alapján rögtön előkészíthető a válaszreakció.
A szakértők hangsúlyozták, hogy az algoritmus által generált, jövőre mutató információk tovább pontosíthatóak, ha több forrást (pld.: telefonálási szokások, bankkártya műveletek)is használnak a számítások elvégzéséhez. Az adatok ilyen jellegű elemzésének rengeteg előnye van. Többek közt a különböző közlekedési anomáliák is kezelhetővé válnak a megoldással, mivel a forgalomirányítók a torlódásokat elkerülő alternatív utakat felkínálása helyett már a dugók kialakulását is meg tudják akadályozni. Mivel egy probléma kialakulásához vezető folyamat térképezhető fel, ezért a különböző szolgáltatók számára lehetséges egy hiba lehetőségének felismerése még a valós probléma felmerülése előtt. Ennek alapján az sem elképzelhetetlen, hogy üzleti partnerünk, akinek telefonálni akarunk, már a hívásunk előtt ismeri szándékunkat. A titok nyitja az eddig strukturálatlanul beömlő információk, üzenetek egységesítésében rejlik. A telefonos-és online platformokon keresztül érkező adatokat az algoritmus bekapcsolásával azonnal szűrni, analizálni lehet és azok alapján rögtön előkészíthető a válaszreakció.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar űrkutatás a világ élvonalában a Rosetta-programmal
- Mesterséges intelligenciával segíti az ügyfélkezelést a Xerox
- Elitegyetemekre is felvételt nyerne egy japán robot
- A szomszédban készül a repülő autó
- Okoshámot fejlesztettek amerikai kutatók
- A teljes hazai szuperszámítógép-kapacitás megnyílt a kutatók előtt
- A világegyetem "ifjúkori" 3D-s térképét alkották meg német és amerikai kutatók
- Peking új kedvencei a francia óriásrobotok
- WorkCentre 4265: a Xerox új multifunkciós berendezése a leggyorsabb irodai gépek között
- Brutális fizika a csepeli Jedlik Ányos Gimnáziumban