A Yahoo 10 nap alatt 10 milliárd dollárt veszített értékéből
A szakértők még vitatkoznak, hogy mennyiben rossz is az on-line reklámszektornak ez a gyengélkedés. Mert például az áprilisi hatalmas árzuhanásnak az lett az eredménye, hogy a legtöbb, kockázati tőkéből frissen alapított cég csökkentette a marketingköltségeit, ezzel kiesést okozva a Yahoonak és a többi nagy látogatottságú oldalnak. Egyúttal viszont hatékonyabb gazdálkodásra is serkentette azokat.
A bannerekre (reklámcsík az internetes oldalakon) a látogatók 4-5%-a klikkel rá. A hirdetők szerint viszont ez a szám csak 0,5% vagy kevesebb. A high-tech vállalatok nincsenek megelégedve azzal az alacsony látogatottságnövekedéssel, amit a Yahoo oldalain elhelyezett bannerek generálnak.
Pedig a reklámcsíkok alacsony ráklikkelési száma még nem biztos, hogy a legfontosabb mutató - mondják on-line hirdetésszakértők, mivel szerintük a látogatók általában megjegyzik az oldalt, amit a hirdetésben látnak, és csak később nézik meg azt.
A hirdetők új szemlélete miatt a régebbi 33 dollár/1000 látogatós ár helyett 30 dolláros lett az új összeg, amit elkérhettek a nagy portálok a bannerekért cserében.
Ez a Yahoot igen érzékenyen érintette, mivel a második negyedévi 270 millió dolláros összbevételének 90%-át a reklámbevételek adták. A Yahoo nettó nyeresége 65,5 millió dollár volt. A szeptember 30-ával záródó harmadik negyedévre 280 milliós összbevételt prognosztizálnak a cégnek. Ez 4%-os szerény növekedés az előző évi hasonló időszak 81%-os eredményéhez képest. A második negyedév hasonló adata 18%, az előző évi pedig 142%!
Mivel napról napra növekszik a világháló látogatottsága, az elemzők szerint egyre több hirdető fog on-line reklámfelületet vásárolni. Az "új gazdaság" (az internetes cégek) aránya 2 az 1-hez a "régi"-ekhez képest. Azonban a hagyományos vállatok folyamatosan erősítik részvételüket ebben a marketingszegmensben is, ahogy egyre inkább rájönnek az internet piacának hatalmas lehetőségeire.
Az ez évi szerény 2%-os számhoz képest az internet 2005-re nagyjából 12%-os részesedést fog elérni az Egyesült Államok éves reklámköltéséből az összes klasszikus média (tv, rádió, nyomtatott sajtó) terhére, amelynek összege a 2000-ben nagyjából 300 milliárd dollár lesz.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- Fúzióról tárgyal a Microsoft és a Yahoo
- A Microsoft nem tervez leépítést a Yahoo-nál
- A Microsoft ajánlata megosztotta a Yahoo igazgatótanácsát
- A News Corp is megvenné a Yahoo-t
- A Yahoo kiütötte a nyeregből a Google-t a T-Mobile-nál
- Online videótechnológiai vállalattal növeli értékét a Yahoo
- A Yahoo esetleg az AOL-lal védekezik a Microsoft ellen
- A Yahoo visszautasította a Microsoft vételi ajánlatát
- A Yahoo még többet akar kisajtolni a Microsoftból