Egyre többen neteznek hazánkban
Összesen 5,2 millió magyar internetezik hazánkban. A Gemius adatai szerint egyre nő a számuk. A 15 évnél idősebb korosztály 60,78%-a használja az internetet,
A Gemius legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a Magyarország internetpenetrációja magasnak mondható, ha a közép-kelet-európai régiót vesszük figyelembe. A felhasználók 86% ugyanis naponta használja az internetet, vagyis a jelentős részüknek közvetlen hozzáférése van a világhálóhoz. Hazánkban a 15 évnél idősebb korosztályt vizsgálva a netezők aránya a lakossághoz viszonyítva közel 70%-os.
Inkább a fiatalabb korosztály lóg a neten. Az interneten böngészők több mint felét a 18-39 év közötti korosztály képezi. Ezen belül pedig inkább az érettebbek felé tolódik a mérleg nyelve, minden negyedik netező ugyanis 25 és 34 év közötti.
Az idősebb generáció is igyekszik bekapcsolódni az online világba. A 60 év felettiek aránya már 10%-ra rúg, és a számuk folyamatosan emelkedik.
Érdekes fordulat az előző negyedévhez képest, hogy egyre több nő internetezik, olyannyira, hogy a nemek aránya megfordult. Már az internetet használók 51,23%-a nő.
A felmérés alapján minden negyedik internetező rendelkezik középfokú és minden ötödiknek van ennél magasabb végzettsége.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkek
- Hosszabb ideig bírják a Google ballonjai a levegőben, mint korábban
- Magyarországon is kapható a Honor 3C
- Az internet globális rendjéről szerveztek konferenciát Kínában
- Magyarország lemaradásban van az internetlefedettség terén
- Több mint száz ember pénzét élte fel egy internetes csaló
- Élő web 2.0 társasjáték indul
- Internetadó - Útdíj a digitális országúton is?
- A Hírközlési Érdekegyeztető Tanács is az internetadó tervének visszavonását sürgeti
- A kábeltelevíziós szövetség tiltakozik az adó bevezetése ellen
- Internetadó - Az informatikai szövetség a javaslat visszavonását követeli
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Elindult a Google 2024. novemberi Core, alap-algoritmus frissítése
A Google elindította a legújabb algoritmus frissítését. A „2024. novemberi Core-frissítés” körülbelül két hétig fog tartani, amíg teljesen érvénybe lép. Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.