Interneten is látogatható az auschwitzi múzeum
A dél-lengyelországi auschwitz-birkenaui múzeum keddtől interneten is látogatható, miután az emlékhely több mint 200 kiváló minőségű panorámaképet helyezett el honlapján az egykori náci német koncentrációs és megsemmisítő tábor épületeiről - közölte Bartosz Bartyzel, a múzeum szóvivője.
"A 360 fokos panorámafotók bemutatják a volt náci német tábor hiteles helyszínét és objektumait. A képeket a szemtanúk elbeszéléseivel, történelmi leírásokkal, dokumentumokkal, fényképekkel, az egykori foglyok művészi munkáival és a tábor történetével kapcsolatos tárgyakkal gazdagítottuk" - mondta el a szóvivő.
Az interneten olyan épületek is láthatók, amelyeket a tényleges látogatók nem mindennap tekinthetnek meg, így például az őrtornyok, a 10. blokk, ahol sterilizációs kísérleteket végeztek, illetve a 11. blokk föld alatti cellái.
Piotr Cywinski múzeumigazgató elmondta, hogy az internetes megtekintés lehetősége elsősorban oktatási célokat szolgál, valamint segítséget nyújt a felkészülésben egy valóságos múzeumlátogatásra. Emellett sok távoli ország lakója számára az egyetlen esély, hogy megismerkedjenek az egykori haláltábor hátborzongató valóságával.
A két év alatt született panorama.auschwitz.org honlap lengyel és angol nyelven érhető el, és mobiltelefon-használók számára is hozzáférhető. Mint Marek Kocjan, a panorámaképek egyik alkotója elmondta, a fotókat különféle méretben, légköri viszonyok között és minden napszakban, éjjel is felvették, hogy minél hitelesebben adják vissza az objektumokat.
A náci németek 1940-ben hozták létre az auschwitzi koncentrációs tábort eredetileg lengyel foglyok számára. A birkenaui láger két évvel később jött létre. Ez lett a zsidók megsemmisítésének fő helyszíne. A táborkomplexumhoz számos altábor tartozott. Auschwitz-Birkenauban (lengyelül Oswiecim-Brzezinka) legkevesebb 1,1 millió ember pusztult el. Túlnyomó többségükben zsidók voltak egész Európából - köztük 350-400 ezer magyar zsidó -, de sok lengyel, roma, szovjet hadifogoly és más nemzetiségű rab is életét vesztette.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes online könyvtárat nyitott az UNESCO
- Szelfiző műalkotásokból készítettek online múzeumot
- Már öt hazai múzeum is látogatható virtuálisan
- Biztonságosabb internet - NetBarát oldalt indított az Invitel
- Fiataloknak szóló weboldal indult a holokausztról
- Ma az internetlassítás ellen tiltakozunk
- Olvasási igényeket felismerő rendszert fejlesztenek magyar vállalatok
- Lelki terror elleni portált hozott létre a Facebook
- Cisco: az internet átrendezi a világ egyik leghíresebb múzeumát is
- Fontos az ár: külföldi webshopokban vásárol a magyar
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.