Google Street View a virtuális valóság élményével
Google Cardboard: ezt a nevet viseli az a speciális szemüveg, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy megtapasztalják a virtuális valóság élményét mobilon a Street View szolgáltatásban.
A Google egy egészen egyszerűnek tűnő szerkezetet mutatott be. A Cardboard egy virtuális valóság szemüveg, anyaga viszont nem feltétlenül ezt tükrözi. A kartondoboznak tűnő eszköz azonban egy egészen egyedi élményt kínál a Street Viewhoz.
A headset mellett egy okostelefonra van szükség. Androidos készülékekkel kompatibilis szerkezetről van szó, azon belül is maximum 4,7 hüvelykes modellekkel lehet használni.
A használata sem bonyolult. A felhasználóknak mindössze annyit kell tenniük, hogy megnyitják a telefonon a Google Térképen belül a Street View-t, és kétszer rákattintanak a „nézz körül” ikonra a jobb alsó sarokban.
Az animációhoz kattints a képre
Ezután a headseten keresztül 360 fokban a szemük elé tárul az adott hely, melyet a telefon előzetesen, szenzorai segítségével betájolt A funkció azok számára is elérhető, akiknek nincsenek Cardboardjuk, ám az élmény közel sem lesz olyan, mint a karton szemüveggel, ahol kizárhatjuk teljesen a környzetet.
A Cardboard mindössze 10 dollárba kerül, és online lehet megvásárolni.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- A Google Street View már gesztusokkal is irányítható
- 2015-ös technológiai trendek a Samsung tolmácsolásában
- Mérföldkövek: közel a Google Lunar XPRIZE
- Robin Williams áll a világ legfelkapottabb kereséseit összegző listán
- Megszűnik a Google News a spanyoloknál
- Katy Perry a YouTube 2014-es sztárja
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- Megérkezett a Street View az első arab városba
- A Google eltávolította a Pirate Bayhez kötődő tartalmakat a Play Store-ból
- Megkegyelmezett a trükköző weboldalaknak a Google Pingvin
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.