CES 2015 – második nap
A gépek, amik éreznek – Okostelefontok, elegáns, erősen védve – Mitől smart egy brand? – az Internet of Me
A második nap a szokott nyüzsgéssel, csúcsforgalommal, őrült sürgés-forgással köszöntött be. A forgalmi dugó arra ad alkalmat, hogy elgondolkozzon az ember azon, hogy milyen "first World" problémákkal is küszködünk ilyenkor a CES-en. Odaérni időben, megjelenni a találkozón, nem váratni a másikat. Mert az egész vásár arról szól, hogy minél kényelmesebben, jobban, egészségesebben élhessünk.
És miért nem az interneten nézzük, miért kell megjelenni személyesen? A válasz egyszerű: a véletlen játéka hiányzik a steril, nem hús-vér találkozókból. A shuttle buszokon egymás mellé ültetett idegenek a bemutatkozás után már szakmai beszélgetéseket kezdenek, ötleteket és élményeket cserélnek, és ezt egész este a bulik során folytatják. Ilyet nem tud a legnaprakészebb virtuális valóság-gép sem kreálni.
A zsenigeneráció cége: Prodigee
Amikor mar azt gondolna a kedves olvasó hogy nem érdemes még egy telefontokról írni, akkor derül ki hogy létezik San Diego, Kaliforniában egy Prodigee nevű cég, akik arra szakosodtak hogy egészen kiváló design alapján (amit művészek csinálnak, és látszik is rajtuk!) a védettség kompromittálása nélküli minőségben – újítanak. A történet egyszerű: legjobb anyag, legjobb design, és két részre osztható tok, amit egyszerű, de nagyszerű védettséget nyújtó telefontokként is lehet használni, avagy teljes pénztárcaként, a jogosítványnak, kreditkártyáknak meghagyott hellyel – mindezt pedig nagyon elegáns vonalvezetéssel oldva meg.
A cég kultúrája kimagasló: a lassan három éve működő startup azon kevés cég közé tartozik, akik nemcsak értik és értékelik, de szeretik is azt a generációt, amelyik a legtöbbet veszi tőlük: azok, akik a neten és a mobil valóságban nőttek már fel, akiknek a telefon természetes testrészük.
Az üzletről sem feledkeznek el: a disztribúciós partnereiket (köztük németországi boltokat is) nagy figyelemmel támogatják és nem vágják alattuk a fát a termékek olcsóbb eladásával más csatornákon. Üdítő, hogy ilyen látszólag egyszerű (és tényleg nem high tech) termékbe is belefér a megújulás és a minőség növelése.
Az érző gép, a K-board
A mottó: bárki bárhol csinálhasson zenét.
Keith McMullen zenezseni (az első programmable mixer megalkotója, az első elektronikus hegedű kitalálója) egy könnyű, elnyűhetetlen, iPad-re / Droid tabletre / telefonra rácsatolható igazi elektronikus orgonát hozott a CES-re. A billentyűk felvillannak, amikor lenyomjak őket, a minőség kiváló, a dolog egy zsebben elfér (kis túlzással), és igazi zenét lehet igazi zenészeknek játszani rajta. Az egész csapat zenész, nagyon meggyőző szenvedéllyel árulták a büszkeségüket, és a mosolyukon látszott az, hogy mennyi örömet szereznek gyerekeknek és persze felnőtteknek is ezzel az egyszerű, könnyen kezelhető hangszerrel. A törhetetlen viszont emberi érintésre kellemes, puha, ultrakönnyű K-board sok gitárboltban már megvásárolható egy százasért. 35 év fejlesztési tapasztalat eredménye.
A történetüknek a legjobb része hogy néhány vásároljuk a gitárjába építette be a keyboardot, így kreálva egy teljesen új hangszert a maga ízlésére.
Magyar vonatkozás is akad: a Traction Tribe által inkubált Tep a pitch verseny döntőjébe került, ami nagy siker, és teljességgel a szegedi startuposok lelkesedésének és felkészülésének köszönhető az óriási Eureka parkos mezőnyben.
Amíg a magyarok a színpadon mutattak be a gamifikációs fitness appjukat, én a Reticare cég tudományos bemutatóján tanultam arról, hogy a szemet óvni kell a képernyők sugárzásától, különösen kisgyerekek esetében, akik nem fejlődtek még annyira ki hogy a retinájuk a káros sugárzástól valamennyire védett legyen. A madridi gyártású, spanyol kutatásra épített cég missziója a makuláris degeneráció megállítása a fiatalok között. Mindezt a képernyőkre ragasztott különleges fóliával érik el, ami nem veszi el a színek erejét – annyit lehet erezni hogy a szürkék kissé zöldebbek lettek a korábbi állapotnál.
A napot az IDG kínai Top 10 global brand gálája zárta, amíg a CEA (Consumer Electronics Association) a Leadership dinnerjet ülte. Ez az a tipikus helyzet, amikor mindkét helyen illene megjelenni, kábé egyidőben. A díjátadások előtti summit során az előadások nagyon kiválóak, már a megszokott módon (hétszer hallgattam őket az elmúlt kilenc év alatt.) Az IDG kutatója világosan felvázolta a mobil fejlődés trendjeit, a kínai piac masszív vásárlóerejét és az árprés alatt működő technológiai cégek mozgásteret.
Globális rendszerben ugyanazok a fogyasztói vágyak vezetik a vásárlókat, bárhol is legyenek, és bárhonnan érkező cégek tudjak megszerezni a piacot ha ügyesek és a termékeik versenyképesek a fogyasztók szemében – ezt tanulta meg a Haier, a ZTE, a Huawei. Ezek a cégek kiemelkednek a külföldi mezőnyből, utolérni kívánva a koreai, japán es amerikai versenytársakat – akiket holnap fogunk meglátogatni.
Kapcsolódó cikkek
- Vezeték nélkül zenehallgatás az LG Music Flow Wi-Fi többszobás audiolejátszóval
- Teljes palettáját megújította a Dell a CES-re
- Az LG idei OLED-tévé kínálata a CES-en
- A Huawei és az Omlet bejelentette együttműködését: fókuszban a személyes adatok védelme
- A CES-en mutatkozott be az Asus Zenfone 2 és a Zenfone Zoom
- Samsung: IoT-ben a jövő
- Új telefonok a HTC tarsolyában - Desire 320 és 826
- CES 2015 első nap: AppNation, autógyárak, techcégek, startupok és okostelefon tartozékok
- CES 2015: ahol a trendeket csinálják
- Megérkezett az 5. generációs Intel Core processzorcsalád
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.