Mennyire vannak bedrótozva a szállások?
Elvétve akadnak a vendégek kényelmét 21. századi módon szolgáló szállodai informatikai és telekommunikációs megoldások Magyarországon. Mindeközben a szálláshelyen „kívül” már az internet diktál, csak a szállásadók saját weboldala átlagosan a forgalom harmadát hozza.
A szállásadók közel 90 százaléka még egyszerű analóg tévészolgáltatást biztosít a vendégeknek, az előbb említett újítások elsősorban a nagyobb szállodákra jellemzők. Az is megfigyelhető, hogy míg 4-5 éve az ingyenwifi extrának számított, ma már a nagyobb szállodákban alapszolgáltatás, de az apartmanok esetében is egyre gyakoribb – a vendégek ugyanolyan természetesnek veszik, mint a törülközőt. A szállásadóknak ugyancsak 1 százaléka alkalmaz olyan információs kijelzőket, melyekkel a hotel nyilvános helyein programokat, helyi reklámokat, információs tartalmakat közöl a vendégekkel - például az időjárásról vagy a közlekedésről.
A megkérdezett szálláshelyek 81 százaléka üzemeltet saját weboldalt. A hotelek körében ez az arányszám különösen magas, 99 százalék. Ahogy az egyre kisebb árfekvésű szálláshelyek felé haladunk, úgy növekszik a weboldallal nem rendelkezők aránya. A weboldallal rendelkező szálláshelyek 68 százaléka egyébként foglalómotort használ, így az utazni vágyók – e-mailes és telefonos kommunikáció nélkül – könnyedén és kényelmesen választhatják ki és foglalhatják le szálláshelyüket.
A saját weboldal átlagosan a szállásadók forgalmának 31 százalékát adja. A tényleges, interneten keresztül érkező forgalom ennél jóval magasabb. Az eNET kutatása alapján az online csatornák a teljes hazai szállásdíjbevétel 48 százalékát biztosították 2012-ben. Becslések szerint ez az érték most 60 százalék lehet.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- 20 érdekesség a mobilfónia elmúlt 30 éves történetéből
- Ónos eső – helyreállt a UPC szolgáltatása, az AH-é még nem
- Extra szolgáltatásokkal terjeszkedhetnek az új mobilcégek
- Mobil hang- és adatszolgáltatást tervez a Digi Kft.
- Az adatszolgáltatás kiszorítja a hangalapú kommunikációt
- Három hét alatt körbeérte a Földet a Google internetszóró léggömbje
- Orbán ígéri, 2018-ra szélessávú internet lesz minden magyar háztartásban
- Európai hírközlési szabályozó hatóságok vezetői üléseztek Budapesten
- Ismeretterjesztő kiadványok a média- és hírközlési szolgáltatások felhasználóinak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.