5 app viszi a mobil adatforgalom többségét

forrás: Prím Online, 2015. március 3. 16:34

Az Ericsson most kiadott évközi Mobilitási Jelentésében közzétett adatok szerint az egyes országokban a top öt alkalmazás felel az okos eszközökön lebonyolított mobilforgalom túlnyomó részéért. A globális trend azt mutatja, hogy ezek az applikációk felelősek az alkalmazások által generált teljes forgalom közel kétharmadáért.

A vizsgálat során a videó streaming és a közösségi hálózati alkalmazások bizonyultak messze a legnépszerűbbnek az egyes országokban. Az egyértelmű általános trendek mellett minden országban megfigyelhetők voltak egyéni preferenciák is, az USA-ban decemberben például a Netflix és a YouTube szerepelt a top háromban. Minden vizsgált országban a Facebook volt a legnépszerűbb alkalmazás.

Arra is kitér a jelentés, hogy a főként a mobil videótartalmaknak köszönhető forgalomnövekedés várható mértéke 2020-ig évi 45 százalékos lesz. Az elkövetkező hat évben az előző hat évihez képest 17-szeresére nő majd a teljes mobil videóforgalom. A dinamikus növekedés hátterében meghúzódó fő okok a videóképes eszközök növekvő száma, az egyre nagyobb képernyők, valamint a javuló képminőség. Fontos az is, hogy a videók mind nagyobb szerepet töltenek be az olyan online tartalmak kapcsán, mint a hírek, a hirdetések, illetve a közösségi oldalak. Emellett egyre nagyobb mértékben osztunk meg videókat a népszerű közösségi oldalakon is.

Tavaly negyedik negyedévében került sor először arra, hogy 110 millió új mobil-előfizetéssel az LTE-technológia volt a legnépszerűbb valamennyi szabvány közül, megelőzve többek között a HSPA és GSM/EDGE technológiákat is. Ezen felül a 2014 egészére vonatkozó adatok szerint világszerte újabb 800 millióval bővült, és így a 2013. évi 1,9 milliárdról 2,7 milliárdra nőtt az okostelefon előfizetések száma, ami 40 százalékos növekedést jelent.

 



Csökken a sugárzott televíziós műsorok, és nő a streaming szolgáltatások nézőszáma. A világ kilenc meghatározó piacának vizsgálata alapján az Ericsson ConsumerLab elmozdulást tapasztalt a nézői szokásokban a gyakoriság kapcsán: az idei az első olyan év, hogy heti szinten több ember néz majd igény szerinti streaming videótartalmakat, mint sugárzott tévéműsorokat. A változás fő mozgatórugói a 4G-technológia megszületése, a növekvő okostelefon és táblagép használat, valamint a fogyasztói elmozdulás az olyan könnyen használható, igény szerinti szolgáltatások irányában, melyek többplatformos hozzáférést biztosítanak a különféle tartalmakhoz.

Forrás: hirado.hu

Kulcsszavak: Ericsson mobilalkalmazás

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01